• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

kalkuitstoot van mijn werk, op mijn auto terechtgekomen. Wat nu?

vectraroels

Detailing rookie
22 jul 2010
174
0
andaag naar me werk toe gegaan om 5 uur.
Vanwege de regen dacht ik slim te zijn en met de vec te gaan.
Nou had ik dit dus maar niet gedaan.

Kwam terug van me werk en loop de parkeerplaats op. gehele auto wit :S:S
dus ik gelijk weer naar binnen krijg ik te horen dat de hoogovesn uitstoot hebben gehad van ongebluste kalk :S
zoals sommige van jullie misschien weten, brand dit als een gek. vooral icm water
en aangezien me vec nog nat was van de regen reageerde het lekker.
Dus nu beste lak beschadigingen.

Morgen even met mijn Chef van de wacht over leggen hoe en wat. De schade kan gelukkig volledig op corus verhaald worden.
alleen of het inhoud dat de auto opnieuw gespoten word of dat ze het eerst gaan proberen professioneel te laten cleanen weet ik niet.

Ben je mooi klaar mee met een auto die je net 2 weken terug heb van de spuiter :S

Nu is mijn vraag hoe ga ik dit er af krijgen.

Heb hem al 1x gewassen via de 2 emmermethode. eerst afgespoeld enzo.
Maar je ziet nog duidelijk het er in zitten.
Alleen durf ik hem niet echt te gaan polijsten/kleien etc. vanwege dat de lak pas 2 weken oud is.

Zouden jullie mij kunnen helpen?

groetn roel
 
Ik zou je probleem gewoon bij Corus neerleggen... laat hun het oplossen.
Ik denk dat je machinaal alles wel weg kan krijgen of zelfs met kleien wel), maar dat gaat je wel een heleboel tijd kosten en de vraag is of je dat wil.
 
als me auto maar netjes word dat is het belangrijkste. verzekering gaat namelijk nog wel even duren. het hoeft niet helemaal top te zijn. als het ergste maar weg is. het is nu net of ik met een panter print rond rij
 
Tsjonge..ziet er bekend uit, nooit gedacht dit nog eens te zien.

Bedrijf waar ik werk verwerkt ongebluste kalk tot kalk voor in de papierindustie..
Heb hier ook een gevalletje gehad met ongebluste kalk op autolak (onder transportband van dit kalk zijn auto parkeren, de mafketel-collega)..

Dit produkt wordt met water een CaOH2 (calciumhydroxide, bij ons hydraat genoemd). Heeft dezelfde eigenschappen als loog (zit een chemicus op dit forum, die zal het wel exact weten).

Vreet/etst alles weg, vandaar dat de laadbakken van de transporttrucks van geheel aluminium zijn.
Bij mijn collega was het vele malen minder erg dan bij jou, zo via de foto's te zien.
Denk dat het spuiten gaat worden..

Is alleen de lak aangetast of heeft het kunststof ook plekken na je wasbeurt ?

Dik balen voor je ! Sterkte met de afhandeling...
 
Plekken zitten ook op het kunststof. Dus ben zelf ook bang dat het spuiten word. Dus naja dan ben ik hem weer een tijdje kwijt. Maar ja als het dan maar weer netjes word. Gelukkig betaald de verzekering. Want word me te gek om er weer 2 maandsalarissen tegen aan te gooien
 
vectraroels zei:
Plekken zitten ook op het kunststof. Dus ben zelf ook bang dat het spuiten word. Dus naja dan ben ik hem weer een tijdje kwijt. Maar ja als het dan maar weer netjes word. Gelukkig betaald de verzekering. Want word me te gek om er weer 2 maandsalarissen tegen aan te gooien

Als het verzekerings werk is heb je de kans dat ie economisch totallos is,of je moet m toevallig getaxeerd hebben,
 
Grote kans dat hij dan total loss is. En dan kan de afhandeling alsnog enige problemen met zich meebrengen. Hoe dan ook, je krijgt een hoop extra gezeur, waar je niet op zat te wachten....]-0
 
auto is volgens bovag nog minstens 4350 waard. dus denk niet dat ie total loss verklaard word.
maar daar ging het ook niet om. meer hoe ik dit op kan lossen. of iemand die me wil helpen het op te lossen?

p.s. even topic titel weer terug gewijzigd, is namelijk geen ongebluste kalk maar gebluste. sorry mod
 
damn joh dat is echt kut!
zeker als ie net gespoten is!! xD
hopen dat je er niet alteveel gedoe mee krijgt vanuit de verzekering en dat ze het netjes oplossen!!!!8-o
 
Sorry dat ik even dit oude topic weer tot leven wek, maar vandaag heeft een van de fabrieken bij ons op de zaak ook een lading ongebluste kalk uitgekotst. Ook mijn auto zat er he-le-maal onder. :auw

Gelukkig bleef het droog en is het snel door collega's opgemerkt. Hierna zijn we direct in colonne door de wasstraat gevlogen. Nou ben ik uiteraard al geen fan van de dingen, maar nu hadden we er ook nog eentje uitgezocht die meerdere keren uitviel gedurende het wasprogramma. Toen die vent uiteindelijk handmatig de borstels liep te positioneren en me van station naar station moest duwen zat ik te verzuipen in m'n eigen angstzweet. Godzijdank ben ik schadevrij uit dat ding gekomen, maar het heeft me wel een paar jaar van m'n leven gekost aan stress.

Hoewel het ergste na deze stunt er wel vanaf was, ben ik na werktijd nog wel even naar de wasbox gereden. Hier heb ik de Polo nog even 2x goed afgespoeld. Tot slot thuis alles uitgebreid met de hand gewassen en nagelopen met een laagje DJ Red Mist.

In mijn geval lijkt het erop alsof de schade beperkt is gebleven tot wat extra krasstraat swirls. Ik ga wel de geplande najaarsbeurt wat naar voren halen. Ik denk dat m'n laagje Collinite 915 er flink van langs gehad heeft...