• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan de Hot wax (wasbox) over Poorboy's waxen?

robsel

Detailing addict
3 jul 2009
96
55
Vandaag mijn auto behandeld met het 5 stappen concept.
Ik heb de PB World Blackhole gebruikt(super produkt) en afgewerkt met PB WorldNatty's Paste Wax Blue ( smeert heerlijk licht in/uit).
Nu spuit ik gewoonlijk iedere week mijn wagen schoon in het wasstation en gebruik dan ook altijd de HOTWAX.
Mijn vraag....kan dit kwaad voor de PB waxen of komt er gewoon een extra laagje op.

gr.
 
tsjah.. blijft een gevoelig onderwerp..

je spuit je natty's er niet zomaar af, en in theorie zal je een extra laagje opbrengen..
of je dit kan zien? ik betwijfel het..
langere bescherming geloof ik ook niet zo heel erg in, ik denk dat het zo van je natty's afloopt.

maar kwaad kan het nooit, ik denk dat je aan het effect van uqd of qd+ kan denken..
 
Alleen spuiten met Hotwax kan geen kwaad (komt een extra laag op) daarna weer behandelen. Maar waarom zou je dat doen ? Gewoon afspuiten met water (lauw) en daarna gewoon verder behandelen en bijhouden met een snelle onderhoudswax als een QuickDetailer !
 
HOTWAX van een wasbox of wasstraat is geen echte wax, meer een vettig goedje wat korte tijd een wateraftstotend effect heeft :no
Alleen afspuiten en afdrogen, nabehandelen met een detailerspray o.i.d.
 
Ik heb een PB World Spray and Wipe als detailing, moet ik die verdunnen bij deze nabehandeling ?
gr
 
Bij het kleien kan hij verdund worden. Om na het wassen de wagen na te lopen kan je hem ook zo gebruiken.
 
ik zou geen spray & wipe gebruiken om na te lopen...
voegt niet heel veel toe.

ik zou om na te lopen een detailer met een toevoeging gebruiken

meg's m135 / meg's uqd / pb QD+ / dodo red mist
 
Spray and wipe is prima hoor, je hoeft niet altijd een detailerspray te gebruiken die een toevoeging heeft. Een detailerspray gebruik in eerste instantie om achter gebleven water en kalkvlekken te verwijderen. De M135, Ultimate Quick Detailer doen dat ook, maar veranderen de oppervlakte spanning van je lak waardoor je een hydrofobisch effect krijgt, maar bieden geen bescherming. Wil je echt wat toevoegen gebruik dan de QD+ of voor langere bescherming QW+ (vind ik zelf een toppertje), maar dat is een Quick Wax en geen detailerspray.
 
Beste Stimpy,
Ben (nog) maar een leek..............van wel merken heb je (middenprijsje) een goede QW ( verdunde wax in een spuitflesje, denk ik ????)
 
Poorboy's QW+ :heart_eyes:
Het is natuurlijk geen vervanging voor een volwaardige wax, laat dat duidelijk zijn.
Ik heb ook de Meguiar's NXT Speed Wax gebruikt, vond het niets, QW+ is dan een stuk beter te verwerken.
 
Kan je natuurlijk ook voor je chroom gebruiken ik heb o.a bulbar, treeplanken en nog veel meer van chroom op mijn SUV. Heb deze vandaag licht gepolijst met Monello finale ging echt goed........!?!?!

gr
 
stimpy68 zei:
Ik heb ook de Meguiar's NXT Speed Wax gebruikt, vond het niets...

Waarom niet? Ik heb het afgelopen weekend voor het eerst gebruikt en vond het fantastisch.

Bevat de NXT spray wax overigens ook een lichte cleaner zoals de "echte" NXT was?

Groeten,
Erik
 
Het aanbrengen van de NXT Spray Wax ging prima, het afnemen vond ik niet zo, ging lastig en liet donkere vegen na, was dat zat en heb het in de hoek gegooid. Nu een aantal keren QW+ gebruikt en dat beviel mij stukken beter. Ach, het is persoonlijk, als jij het lekker vind werken dan is het prima! :)^ Mijn zwager is nu erg blij mee. :ja
Het bevat naar mijn weten geen cleaner.
 
Dat afspuiten van je auto, doe je dat dan met shampoo of zonder, door gewoon met water te spoelen?

Ik spuit mijn auto vanwege tijdgebrek ook regelmatig af, maar doe dat altijd zonder shampoo daarbij te gebruiken/kiezen.
Mijn auto staat in de PB Natty en dat wil ik maximaal zo houden. Ik verwacht persoonlijk dat zo een shampoo de waslaag aantast en dat wil ik natuurlijk voorkomen.

Succes,
Aficior
 
Quick Detailer
Quick Wax

Verschil lijkt mij duidelijk :-" De eerste is een detailer spray met carnauba toegvoeging voor wat bescherming, de tweede is een wax, een spray om je reeds aanwezige waxlaag te boosten. Het percentage Carnauba tussen beide is anders, de QW+ bevat veel meer, is ook duidelijk te zien in de fles, bij de QD+ zie je een bodempje Carnauba en bij de QW+ bijna de helft van de fles.
 
stimpy68 zei:
HOTWAX van een wasbox of wasstraat is geen echte wax, meer een vettig goedje wat korte tijd een wateraftstotend effect heeft :no
Alleen afspuiten en afdrogen, nabehandelen met een detailerspray o.i.d.
Heb je het spul al eens in handen gehad?.. Ben wel beniewd hoe je er achter gekomen bent dat het een vettig goedje is ;p

Trouwens.. vergeet RED MIST van Dodo niet als snelle quickdetailer + dik een maand of wat extra bescherming boven op je bestaande waxlaag. Wel eerst even goed je waxlaag (minimaal 24uur) laten curen.. voor je met Red Mist aan de slag gaat, er zitten namelijk wat solvents in.
 
Heb ik laatst ook eens gebruikt naast de ultimate quick detailer van Mequiar's en Poorboys QD+.
Eindresultaat is bij alledrie hetzelfde, alleen de verwerking vond ik bij de UQD en QD+ makkelijker. Beide laatste zijn makkelijker uit te boenen, dat ging bij de aquawax net ff lastiger.

Bryan