• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan het voordeliger?

Dus wat heb ik dan nodig? Heb je een link wan een niet schuimende pompsprayer?

Ah oke, ikk zag bij de monello voorwas dat het veilig was voor de wax vandaar

Deze:

Of deze:

Ik ga hier geen links buiten carclean plaatsen, maar als je kijkt bij een tuincentrum dan kan je daar ook van alles vinden. Ik zou gaan voor 5-7 Liter, want dan kan je met 1 keer oppompen waarschijnlijk wel rond EN dan heb je een apart 'stokje' waar het product uitkomt, en dat is een stuk minder zwaar voor je armen omdat je dan niet een volle sprayer in allerlei hoeken en standen hoeft te houden.

In denk dat je zonder foam ook een gelijkwaardig resultaat kan halen.
Ik moest deze zin ook even rustiger lezen om te begrijpen hoe je dit bedoelde.

Alle 3 zullen werken. afhankelijk van de prijs wat je wilt.

ik zou wel voor een pomp gaan en niet voor een spray. ergonomie....

Van die drie zou ik eerste nemen. Echter, zoals ik eerder al aangaf, zou ik gaan voor zoiets:

Want:
1. Het werkt veel fijner/minder zwaar, en
2. 1,5L vind ik te weinig. Ik gebruik meestal 3-4 liter product, dus dan heb je minimaal een sprayer van 5 liter nodig.

Deze is momenteel niet op voorraad, dus ik zou even kijken bij je lokale tuincentrum.

Nu hou ik erover op, want volgens mij val ik in herhaling ;)

Met alle respect @Akvol , ik heb het idee dat je mijn berichten maar voor de helft leest. Ik probeer je te helpen, maar het begint me nu een beetje te irriteren.

Normaal plaats ik geen links buiten Carclean, maar omdat er momenteel geen vergelijkbaar alternatief is zal ik er eentje delen:

[mod]Dank voor de behulpzaamheid, maar het blijft tegen de forumregels; link verwijderd.[/mod]

Ik gebruik er zelf eentje van 7 liter en dat is zeker niet te groot voor de wasbox (tenzij het niet in je auto past).

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Reacties: bros en Altos
@Jansen bedankt voor je advies maar de eerste link die je stuurde is bijna een meter hoog: https://www.carclean.com/nl/ik-sprayers-multi-pro-9-pompverstuiver-6-liter.html

Ik ga naar een wasbox voor snelheid en gemak. Maar wil het toch enigszins goed doen. Vandaar wil ik zo een geoot ding en niet sjouwen en niet gebruiken.

In de tweede links buiten carclean zitten inderdaad kleinere tussen. Misschien vind ik er iets kleins als een handfoamer tussen bedankt

Ik ga naar een wasbox voor snelheid en gemak. Maar wil het toch enigszins goed doen. Vandaar wil ik zo een geoot ding en niet sjouwen en niet gebruiken

Nogmaals,
Echter, zoals ik eerder al aangaf, zou ik gaan voor zoiets:

https://www.carclean.com/nl/ik-sprayers-multi-pro-9-pompverstuiver-6-liter.html
Want:
1. Het werkt veel fijner/minder zwaar, en
2. 1,5L vind ik te weinig. Ik gebruik meestal 3-4 liter product, dus dan heb je minimaal een sprayer van 5 liter nodig.

Het sjouwen van een groter vat met een 'losse' sprayer aan een slangetje is MINDER zwaar dan een kleiner vat met sprayer er bovenop. Bovendien hoef je minder vaak te pompen EN kan je meer/voldoende product meenemen.

We zijn hier allemaal bezig om de boel zo efficient mogelijk te doen, niet om het zo zwaar en ingewikkeld mogelijk te maken ;) Dus, als iemand je hier advies geeft, dan kan je ervan uitgaan dat dat gebaseerd is op (jaren)lange ervaring en proefondervindelijke aanpassingen.

• Leuk
Reacties: Francky
IMG_3272.webp

Ik kwam zojuist dit tegen, heb de auto na het laten polijsten niet gewassen. Moet ik me zorgen maken?

@RedCat oh inderdaad, kan indedaad van de beschermdoek onder de motorkap zijn. Dacht dat het door het polijsten/ waxen kwam. Heb er een trauma aan overgehouden haha