• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan ik het kalkfilter ook met de Hogedrukreiniger gebruiken?

Milka62

Detailing rookie
2 feb 2011
94
0
Hallo Allemaal
Ik ben van plan om een kalkfilter aan te schaffen en dat is die die CC in de webshop verkoopt. Ik word een beetje gestoord van die opgedroogde waterdruppels ]-0
Zijn er mensen die deze al in gebruik hebben en er tevreden over zijn ?
Er staat in de beschrijving dat je 500 liter water realtime kunt ontkalken , werkt dit ook met een HD reiniger? Hoe kun je weten wanneer de limiet van 500 liter bereikt is.

Groet Frans
 
Je kan het filter ook gebruiken met de hoge druk reiniger. Kwestie van een stuk slang tussen kraan en filter zetten, dan ná het filter de slang naar de hd.

Reken erop dat je per wasbeurt gemiddeld 100 liter water gebruikt.
Voorspoelen met de hoge druk reiniger, 2 (of 3) x 19 liter voor de wasemmers (uitgaande dat je de Grit Guard of C.C. emmers hebt), afspoelen naderhand.

Ook is het een kwestie van de hardheid van het water bij jouw in de buurt.
Even zoeken op Google.

Na gebruik is het een kwestie van de cartridge in een emmer met vaatwasserzout leggen voor 24 uur.

Broxomatic bijvoorbeeld.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Bedankt voor de snelle reactie:)^ , ik heb idd de 19 liter emmers met grit guard. Mijn werkwijze is eerst foamen met de Autobrite HD foamlans daarna met de HD afspuiten dan wassen met het 2 emmersysteem en tussendoor de auto afspoelen of nathouden met de tuinslang. Als laatste drogen met de Delirium :heart_eyes: Ik gebruik altijd lauwwarm water om te wassen , als ik er warm water bij doe krijg ik dan niet alsnog kalkvlekken ?
 
Wanneer je het ontkalkte water gaat mengen met warm water dan zal er wederom kalk in het water zitten.

Zelf ga ik ook de kalk en sediment filters plaatsen.
Echter installeer ik een thermostaat kraan waarop de filters aangesloten gaan worden.

Probleem is dan meteen opgelost en heb ik gefilterd water in de temperatuur die ik wil.

Grtz. Rob
 
Sedimentfilters heb je in gradaties
de gebruikelijke zijn 90 mu en dus voor zand
In het meeste leidingwater zit geen 90 mu vervuiling :-"
Fijner kan ook, of gecombineerd met koolstof maar dat is vooral bij regenwater van belang

Hans
 
Deze cartridge filtert alle sedimenten uit het water tot 25 micron klein
ach, ik weet niet of je het nodig hebt.
Let er wel op bij de kalkfilter dat je al het lucht eruit hebt voordat je je tuinslang aansluit op de hogedruk.
lucht vinden ze niet zo fijn heb ik gemerkt :auw
 
@Vadebo

Ik heb helaas niet de mogelijkheid om een thermostaatkraan te plaatsen omdat ik achter bij de garage alleen over koudwater kan beschikken.
Misschien ga ik dan het gefilterde water wel koken om het met het koude te mengen, ze verklaren me toch al voor gek :D

@Skippie

Bedankt voor de tip
 
Ik heb een profesionele HD van karcher en ook een thermostaatkraan bij ons in de spuitplaats voor de paarden. Wij hebben hier veel kalk in het water.
De filter doe ik tussen de HD en de kraan en dat gaat goed, ik heb nog een beetje kalk, maarlanger niet meer zoveel als eerst. Bij mij bevalt het dus goed.
Na 3x doe ik de canister in een onthardingsbadje..en dan kan hij er weer tegen.
 
@ Pajero
Als ik het goed begrijp filtert de cartridge niet alle kalk er uit ? Toch nog kalkvlekken? Is het water bij jullie erg hard , hier zou het rond de 8 dH zijn.
 
zuidwest10 zei:
Zorg dr wel voor dat je hd reiniger genoeg water krijgt........anders is die wel naar zn kl*te

+ 1,
Een emmer van 10 liter moet in één minuut vol zijn, ook als je door de cartridge tapt.
Minder aanvoer, dan heb je kans op belvorming (cavitatie) die schade aanricht aan de pomp.
Dat laatste is ook de reden dat je de aanvoerslang moet ontluchten
Eventueel de stromende slang aansluiten met het handvat van de HD (HD in de uit stand) ingeknepen

Hans (met een Kranzle die zichzelf ontlucht)
 
@Johnny

Sarcastisch mag ik hopen? :roll

Heb nog nooit op een paard gezeten maar kan wel bedenken dat de beestjes ook een stalletje hebben die zie onder schijten en pissen denk meer dat die daar voor is...