• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Karcher HD 655 of Kinzo?

Chic

Detailing trainee
3 feb 2013
8
47
Ik ben van plan een foam kit aan te schaffen maar ik heb de keuze uit 2 hogedrukreinigers, namelijk een Karcher HD 655 of een Kinzo. Voor zover ik heb kunnen zien aan de hand van verschillende plaatjes en dit en dit topic maakt de Kinzo gebruik van een nilfisk aansluiting. In de Carclean webshop is er zowel een nilfisk als een Karcher HD aansluiting beschikbaar van de autobrite foam kit. Mijn vraag is dus welke hogedrukreiniger zouden jullie kiezen en waarom? De Karcher is vele jaren ouder als de Kinzo, maar wellicht is die wel beter? Even plaatjes van internet gepakt om te laten zien om welke hogedrukreinigers het gaat:

Karcher HD 655:

nq8oxi.jpg

14tn2c9.jpg


Kinzo:

10ctdom.jpg
 
Ik wilde net gaan roepen dat je ze wel eens schoon mag maken :-&

Met beide zul je het wel redden
Misschien even kijken of de Karcher warm water aan kan
Dat is soms wel erg lekker ...
 
Mijn ervaringen met een Kinzo zijn niet zo denderend, ik had niet een hele dure, maar een simpele Nilfisk werkte bij mij al een stuk beter.

Kinzo machine werkt meestal met een Lavor-koppeling, kun je evt. ook aanpassen naar een Nilfisk (kleine ingreep).

https://forum.Carclean.com/cc_postst5254/HD-Foamlance-met-Lavor-koppeling-passend-maken-op-Nilfisk.aspx
 
Ik zou voor de Kärcher gaan. Kinzo is failliet dus als die kapot gaat heb je verder niks (onderdelen zijn ook niet meer verkrijgbaar dacht ik)...

EDIT: Ik zie nu dat ze nog bestaan :schaam
Zullen wel overgenomen zijn, toch zou ik voor de Kärcher gaan.