• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan je kleien met water?

de Bilt Hamber klei is hiervoor geschikt, maar persoonlijk zou ik altijd kleien met een clay-lube en klei...
 
Wij raden het altijd af (ook met Bilt Hamber) , je bespaart jezelf een paar euro's maar die verlies je weer met het risico op marring (langer polijsten), krasjes of andere ellende.
 
en nu om ff eerlijk te zijn loopt de bilt hammer niet echt zo netjes met enkel demi water, ikzelf gebruik hierbij born slippy
gewoon gouden combi in mijn ogen!!!
 
Ik heb de zachte bilt hamber klei met water geprobeerd, maar had er geen goed gevoel bij. Liever verdunde Spray&Wipe of Lat touch (beide liever onverdund wat mij betreft) dan alleen water ;)
 
Ik gebruik de Mothers klei in combinatie met CitrusBling (1 op 16) en dit gaat geweldig:cool:
Ook durf ik al eens(als de tijdsnood er is)de auto direct na het wassen(dus is hij nog lekker nat)beginnen kleien met deze combi en dit lukt ook aardig:ja
 
Ik gebruik de Bilthamber klei, in combinatie met water en een scheutje PB Super Slick en Suds Car Wash er door. Gaat prima!
 
Focusio zei:
Ik gebruik de Mothers klei in combinatie met CitrusBling (1 op 16) en dit gaat geweldig:cool:
Ook durf ik al eens(als de tijdsnood er is)de auto direct na het wassen(dus is hij nog lekker nat)beginnen kleien met deze combi en dit lukt ook aardig:ja

Kleien zonder af drogen doen ook veel mensen. Neem dan wel een onverdunde clay lube. Maar, als je de auto afspoelt door een straal - geen broes - langs de auto te laten lopen en de auto staat netjes in de wax, dan trekt de auto zo droog en valt er ook nauwelijks af te drogen.