• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Kees-sw: Toyota Aygo

echt heel mooi!
Vervolgens werd je gegijzeld door de garagehouder :cool:en mocht pas weg toen alle auto's net zo goed waren gedaan als de Aygo...
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Kees-sw
@Kees-sw Mooie klus, mooi verslag, ik heb toch nog één vraag: waarom heb je het 3e remlicht niet gedemonteerd? Als ik het zo zie, zit er veel vuil rondom bij het 3e remlicht, en mogelijk ook erachter, en ik twijfel of ik iets van beginnende roest zie. Bij twijfel over roest, wil ik dat altijd zo snel mogelijk duidelijk hebben en te lijf gaan.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior en Kees-sw
Felicitaties voor jullie dochter Kees. Zowel voor haar verjaardag, haar rijbewijs, haar nieuwe auto en voor de lieve vader die ook nog voor haar auto zorgt. Super.

Mooie detail. Ik heb er van genoten. Heerlijk. En wat zijn veel goede foto's toch lekker.

Ik hoop dat je dochter lang mag genieten van haar mooie Sneeuwwitje.
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw
Dank voor de mooie (en vele) reacties, heren!

Garage-eigenaar weet wat detailen is :), maar heeft een poetsjongen in dienst die afgeleverde auto's met een rotary en tornado te lijf gaat (you know: time = money , waar kennen we dat van.... en 99% van de klanten vindt het prachtig, kuch :sob:) dus voor mij geen carriere-switch. Al weet je nooit wat de toekomst brengt..
Poetsjongen weet trouwens wel wat detailen is, heeft in zijn eigen collectie o.a. Monello en kent Carclean.
@Istnogferarie: dit is de 2e wagen die ongewassen en ongepoetst werd afgeleverd (export-wagens uitgezonderd) door het bedrijf: mijn eigen Peug 508SW en deze Aygo!
Nogmaals credits naar Gerard Bril die de showroom ter beschikking stelde om het wagentje te detailen door mij, hij was wel onder de indruk van het resultaat trouwens. ;)

@Cordoba: geen roest bij het 3e remlicht gespot tijdens detailjob, maar zal 'm wel een keertje demonteren om beter te checken.
@Ric325i: de Wowo's Crystal Sealant werkt zeer prettig en snel (minder sticky met uitbuffen in vergelijking tot Sonax PNS) en heeft na een wasbeurt met Autoglym TFR (die bekent staat als LSP-killer?) en BTBM nog een prima sheeting / beading.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Dank voor de mooie (en vele) reacties, heren!


@Cordoba: geen roest bij het 3e remlicht gespot tijdens detailjob, maar zal 'm wel een keertje demonteren om beter te checken.
@Ric325i: de Wowo's Crystal Sealant werkt zeer prettig en snel (minder sticky met uitbuffen in vergelijking tot Sonax PNS) en heeft na een wasbeurt met Autoglym TFR (die bekent staat als LSP-killer?) en BTBM nog een prima sheeting / beading.
Ik zag op youtube dat ie het ook goed op velgen doet namelijk.
 
  • Leuk
Reactions: SlomeDuikelaar
Netjes hoor, leuk om mee te starten! Ook niet zo duur. Heeft ze haar auto wel op haar eigen naam in de verz? :yum

Dank, Jeroen.
Auto staat op mijn naam, en dus ook de verzekering. Dochter-lief mag er in rijden om op haar stage-adres te komen (en weer retour uiteraard).
Ikzelf rijd er uiteraard ook in, als zijnde hoofdbestuurder.;)
Verzekering is voor een 18-jarige studente niet te betalen...........
 
  • Leuk
Reactions: JOSgsxr en Jeroen
Ik zag op youtube dat ie het ook goed op velgen doet namelijk.

Daar doet ie het zeker goed op. Volgens mij is het versie 2 of later wat carclean aanbied. Ik vond versie 1 buiten wat lastig aanbrengen omdat het met iets aan wind of warmte te snel verdampt waardoor afnemen lastig/stroef/vlekkerig wordt. Binnen of met kalm koel weer is het inderdaad goed spul! Ik dacht gelezen te hebben dat dit met versie 2 verbeterd moet zijn.

En die Aygo ziet er weer als nieuw uit @Kees-sw !
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw
Ziet er goed uit Kees, de Aygo knapt er flink van op! Toevallig vandaag met een vriend over gehad om binnenkort zijn (rode) Aygo een keer aan te pakken. Maar voordat ik aan andere auto's begin, eerst die van mijzelf maar eens aanpakken en kijken hoe dat uitwerkt :). Veel veilige km's voor jou en je dochter!
 
Dank je!
Toevallig gaat de Aygo vandaag voor z'n APK, en zal daarna voor de 3e keer na de detailbeurt een (broodnodige) wasbeurt krijgen van mij (oeps, maar de Aygo was amper thuis....).
Dochter heeft er inmiddels al vele km's mee gereden om op haar stage te komen en om diverse voetbalwedstrijden te bezoeken. Ze zit momenteel in Lyon voor het dames-voetbal-WK! (al vanaf het begin van het WK volgt ze het team samen met een vriendin: is tevens haar vakantie).
Daardoor heb ik eindelijk de mogelijkheid om ook weer eens in "Sneeuwitje" te rijden, en om 'm te vertroetelen.
Benieuwd hoe de Wowo's Crystal Sealant zich heeft gehouden....
 
Gisteren het wagentje glansrijk door de apk, om 'm daarna te foamen met Monello snow foam, te wassen met DDJ BTBM en gedroogd met de WA droogdoek.
Door de oppervlaktespanning leek het of er geen beading meer was, dus vandaag even een deel van de Aygo met water beneveld. Tevreden over het resultaat van beide Wowo's producten: Crystal Sealant op de lak en Plastic Dressing op de trim, na 7 maand en ruim 8000 km's!

Beading 5 juli 2019 -1.jpg


Beading 5 juli 2019 -2.jpg