• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kees-sw

Ik ga niet naar een wasbox: of je gebruikt de wasborstel die iedereen daar gebruikt of ik moet al mijn was / droog-spulletjes inpakken, boze gezichten omdat ik wel secuur mijn wagen was en in hun ogen er veel te lang over doe, spulletjes weer uitpakken..... en ook nog een "paar" euro armer (die je dan beter aan Carclean kunt besteden :-D).
Alleen in noodgevallen rij ik sporadisch door de "kras"straat op programma "met onderkant wassen", zodat het zout / pekel daar weg is.
Vandaag (eindelijk) goed weer, en tijd! om de wagen te wassen: heb het idee dat de Wetcoat is uitgewerkt maar de Colli 476S nog prima zijn werk doet!

Tevens heeft de Peugeot 508 een mindere ontwaseming van de zijruiten dan mijn vorige Peugeot (307) dus vanmiddag de ruiten schoongemaakt met
Mothers Glass cleaner, ontvet met Gyeon Prep en tenslotte de ruiten behandeld met Gyeon Anti fog: totaal geen witte waas waarover in de review wordt gesproken
(misschien door de lage temperatuur / luchtvochtigheid?). Heb de Anti fog dus ook niet "uitgepoetst" met een MF doek; morgen maar eens kijken.......:ja
Tevens dezelfde behandeling gedaan bij de 206CC omdat deze iets lekt op de rubbers van het cabriodak:( en er dus een hoge luchtvochtigheid heerst in de CC.
 
Hahaha. Ik rijd iedere week naar de wasbox. Afspoelen, inschuimen, eigen handschoen van de action mee, wassen, afspuiten en droogrijden! :)
En de auto weer schoon voor €2,50 ;)
 
Tja, wat is de definitie van schoon.......

Ga na een wasbeurt bijvoorbeeld eens kleien of gebruik Monello Non-Ferro, dan zul je zeggen: zo, er komt nog heel wat vuil af!

Maar ik herhaal: ieder zijn ding, natuurlijk!
 
Na iedere wasbeurt kleien vind ik wat onnodig. Maar idd ieder zijn ding :) Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
Een tijdje niets gepost hier, mede door de vakantie van drie-en-een-halve-week in La France, waarbij de sleurhut o.a. 2400 km heeft afgelegd en de 508SW bijna 3500 km's.
Zal binnenkort dus beide weer een opknapbeurtje moeten geven (de velgen van de 508 zien er niet uit, bijvoorbeeld...........) met uiteraard bijbehorende foto's!
Moest natuurlijk eerst, halve week durend, alle berichten terug lezen:-D
 
Een tijdje niet op het forum gereageerd, wegens familie-omstandigheden......
Sommigen kunnen het nog wel herinneren dat eind oktober vorig jaar mijn vader plots overleed.
Ook de gezondheid en levenskracht van mijn moeder was dermate dat zij aan euthanasie dacht.
Een paar keer afgewezen door diverse medici; uiteindelijk "groen licht" hiervoor gekregen.
echter een paar dagen ervoor ging de gezondheid van haar steeds sneller achteruit, dat op Goede Vrijdag besloten werd voor sederen: in diepe slaap brengen (en niet meer wakker worden). Mocht zij het paasweekend door komen zou daarna alsnog euthanasie uitgevoerd worden....
Dat laatste is er niet van gekomen: op 1e paasdag heeft ze haar laatste adem uitgeblazen, en afgelopen maandag hebben we definitief afscheid van haar genomen.

Het forum en detailen stond dus even op "on-hold".
Volgende prioriteit is het leeghalen van de woning.....