Heya GlimKezen & GlansPoppen!
Op de planning staan 2 mooie auto's met een hardere lak dan gemiddeld. Dit betreft een Audi en een Porsche.
Momenteel ben ik net klaar met het polijsten van een andere Porsche en dat gaat redelijk met mijn DAP900 V3, maar vraagt toch behoorlijk wat tijd per paneel. (Meerdere hits, meer verbruik in polijstmiddel, etc)
Een testspot op de Audi laat zien dat 2-3 hits met de DAP + Foam Geel + S3 al een goed resultaat laat zien, maar een vierde ook nog wel zou kunnen om nét dat beetje extra te pakken. Bij de Porsche verwacht ik dat deze zich wat beter laat corrigeren.
Met de eigenaar van beide auto's heb ik nog niet concreet besproken wat hij wil laten doen en wat dit gaat kosten. Maar ik heb het er met hem over gehad dat ik eigenlijk een Rotary zou willen aanschaffen om op harde lakken zoals zijn auto's hebben, sneller te kunnen aanpakken, maar dat een degelijke machine al snel €400-500 zal kosten.
De eigenaar gooide toen in de groep dat ik maar even moest gaan uitzoeken wat het moest gaan kosten en dat hij bijv. ook in de vorm van een Rotary zou kunnen betalen.
Ik verdiep mij regelmatig in het machinaal poetsen met een Rotary of Excenter, heb ook deelgenomen aan een Rotary clinic bij CC, maar kom eigenlijk niet tot een concreet antwoord op mijneigen vraag;
Wil ik een Rotary aanschaffen en met beleid SNELLER kunnen poetsen, of wil ik een Excenter kopen met meer uitslag om in dezelfde als mijn DAP meer correctie te behalen?
Dan lees ik weer ergens dat een Excenter met meer uitslag niet perse meer correctie heeft, maar een betere finish...
De combinatie ''Corrigeren met een Rotary en afwerken met een Excenter'' spreekt mij het meeste aan qua logica die ik nu in mijn hoofd heb.
Backingplate verwisselen op mijn DAP is ook onhandig i.t.t. een Flex Rotary waar je de plate er gewoon effe afdraait.
Of toch maar MF-pads proberen op de DAP?
Enzovoorts enzovoorts...
Wat is jullie mening en ervaring met mijn ''Zie door de bomen het bos niet meer''-probleem?
Greetz
Op de planning staan 2 mooie auto's met een hardere lak dan gemiddeld. Dit betreft een Audi en een Porsche.
Momenteel ben ik net klaar met het polijsten van een andere Porsche en dat gaat redelijk met mijn DAP900 V3, maar vraagt toch behoorlijk wat tijd per paneel. (Meerdere hits, meer verbruik in polijstmiddel, etc)
Een testspot op de Audi laat zien dat 2-3 hits met de DAP + Foam Geel + S3 al een goed resultaat laat zien, maar een vierde ook nog wel zou kunnen om nét dat beetje extra te pakken. Bij de Porsche verwacht ik dat deze zich wat beter laat corrigeren.
Met de eigenaar van beide auto's heb ik nog niet concreet besproken wat hij wil laten doen en wat dit gaat kosten. Maar ik heb het er met hem over gehad dat ik eigenlijk een Rotary zou willen aanschaffen om op harde lakken zoals zijn auto's hebben, sneller te kunnen aanpakken, maar dat een degelijke machine al snel €400-500 zal kosten.
De eigenaar gooide toen in de groep dat ik maar even moest gaan uitzoeken wat het moest gaan kosten en dat hij bijv. ook in de vorm van een Rotary zou kunnen betalen.
Ik verdiep mij regelmatig in het machinaal poetsen met een Rotary of Excenter, heb ook deelgenomen aan een Rotary clinic bij CC, maar kom eigenlijk niet tot een concreet antwoord op mijneigen vraag;
Wil ik een Rotary aanschaffen en met beleid SNELLER kunnen poetsen, of wil ik een Excenter kopen met meer uitslag om in dezelfde als mijn DAP meer correctie te behalen?
Dan lees ik weer ergens dat een Excenter met meer uitslag niet perse meer correctie heeft, maar een betere finish...
De combinatie ''Corrigeren met een Rotary en afwerken met een Excenter'' spreekt mij het meeste aan qua logica die ik nu in mijn hoofd heb.
Backingplate verwisselen op mijn DAP is ook onhandig i.t.t. een Flex Rotary waar je de plate er gewoon effe afdraait.
Of toch maar MF-pads proberen op de DAP?
Enzovoorts enzovoorts...
Wat is jullie mening en ervaring met mijn ''Zie door de bomen het bos niet meer''-probleem?
Greetz
Laatst bewerkt: