• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Klei ik wel goed?

nico_09

Detailing rookie
5 feb 2009
11
0
Ben vandaag dus ook aan het kleien geweest. Maar nadat ik de auto had gedaan was de klei helemaal niet smerig, een klein beetje verkleurt maar. Betekend dit dat ik niet goed me best heb gedaan met kleien of dat ik de auto gewoon elke week goed gewassen heb?
Overigens was de lak na behandeling van de klei wel spiegelglad maar dan ook echt glad.

Nico
 
Ik krijg er ook nooit zo veel af als ik hier weleens op foto's zie.
Maar net wat jezelf al zegt, na de tijd is de lak wel superglad.
Dat is voor mij een maatstaaf.
 
Hetzelfde hier.
Toen ik bij een schade herstelbedijf een kofferdeksel haalde om machinaal te oefenen heb ik deze eerste gewassen en gekleid. Toen had ik ook zo'n resultaat zoals je wel eens op de foto's ziet.

Ik denk zelfs als je je autootje in het verleden elke 2 weken met Wash 'n Shine hebt gewassen en 4x per jaar met de groen schildpad het "ingesmeerd" dat je lak nooit extreem smerig kan zijn. Dit neemt niet weg dat, in ieder geval wat mij betreft, kleien inmiddels een onmisbare stap is geworden.
 
nico_09 zei:
Oké dan zal het wel goed zijn,
Was mijn auto elke week met nxt shampoo. En elke maand nxt wax 2.0


het is goed hoor;) , jouw auto is gewoon niet zo vuil. Als je maar een glad oppervlak heb gekregen na het kleien!

de foto's die geplaatst worden met echt vieze klei, dat zijn auto's die nooit gekleid zijn of lang niet zijn gewassen en gewaxt.

als je gaat kleien, dien je met het stukje klei over het oppervlak te gaan totdat je geen weerstand meer voelt. Om helemaal zeker te zijn kun je met je hand in een boterhamzakje over je lak wrijven. als je dan geen ruw oppervlak meer hebt heb je goed gekleid. de volgende stap is dan cleanen van je lak om ook het vuil uit de porien van je lak te halen.

succes;)
 
je kan het gewoon merken door te voelen, is het spiegelglad dan is het goed.
Je kan dit beter voelen als je je hand in een boterhamzakje steekt en daarmee dan de lak 'streelt'.
Door dit zakje voel je beter of er nog contaminaties op de lak zitten of niet.
 
rodders zei:
je kan het gewoon merken door te voelen, is het spiegelglad dan is het goed.
Je kan dit beter voelen als je je hand in een boterhamzakje steekt en daarmee dan de lak 'streelt'.
Door dit zakje voel je beter of er nog contaminaties op de lak zitten of niet.


Echo:D
 
M.bt de vraag: klei ik wel goed: als je voldaan van de wc afkomt dan heb je het goed gedaan!! (LOL)

Nee wees blij dat je een schoon stukje klei overhoudt, dat betekendt toch wel dat je je auto goed bijhoudt.
 
Als je je auto regelmatig goed in de wax zet dan hecht er zich minder vuil aan. Ik klei mijn auto ongeveer 1 a 2 keer jaar jaar. De onderkant van mijn portieren klei ik wat vaker.
 
oke, bedankt allemaal voor de informatie, na het kleien was de auto dus spiegelglad. Daarna 2x gewaxt met nxt wax 2.0 en daarover heen 2x exp van pb dus nu kan ik weer een tijdje vooruit.

http://img291.imageshack.us/my.php?image=1001043sy9.jpg
 
Voor mijn gevoel zou ik de EX-P en de NXT andersom hebben gebruikt Nico. Desalnietemin ziet zijn neusje er erg mooi uit! :)
 
Aangezien de NXT een "sealant" is en de Ex-P ook ,heeft hij wel de juiste volgorde volgens mij ,de NXT bevat cleaners en de Ex-P niet. Dus eerst Ex-P zetten zou dan deels verwijderd worden door de NXT.
Maar de wagen ziet er goed uit ,wat meer foto's mochten wel hoor..;)
 
Dus als de nxt 2.0 een seallant is zou ik dus ook nog een wax moeten gebruiken, begrijp ik hieruit.

Ik heb namelijk PB blackhole en dan de nxt 2.0 wax (seallant) en dan eventueel ............:schaam
 
Je moet er rekening mee houden dat de NXT wax een heel lichte cleaner in zich heeft, breng je dus iets aan voordat je de NXT aanbrengt, dan heb je kans dat deze eerste laag weer weg is, zonde dus ;)