• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kleien en Waxen - graag jullie mening!

MeanMachine

Detailing trainee
9 dec 2012
85
37
Een tijdje geleden heb ik de basics aangekocht om de auto op een veilige wijze te wassen (zie foto helemaal onderaan post). Toen had ik nog niet gehoord van Carclean en dit interessante forum :|.
Met de kerstperiode in aantocht ben ik alvast mijn verlanglijst aan het updaten:p . Nu wil ik producten aanschaffen om te gaan kleien en beschermen, uiteindelijk komt er dan in het voorjaar hoogstwaarschijnlijk een DAP met toebehoren,^^ .
Kunnen jullie onderstaand lijstje even doornemen? Opmerkingen en tips zijn meer dan welkom!

Wassen (aanvulling)
Dodo Juice - Born to be Mild shampoo
C.Pro C.Quartz - Iron.X Cleaner
Kleien
Monello - Dolce Verde Klei Set
Glaze
Poorboys World - White Diamond
Monello - Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black
Monello - Peluche Verde Trio
Wax
Dodo Juice - Diamond White wax panel pot
Monello - Concorso UltraSoft Finishing CCS Round
Foam Hand Applicator

opmerkingen/vragen:
-De concorso CSS pad is momenteel uitverkocht, zijn dit goede alternatieven: 'Monello - Edgeless Soft Foam Hand Applicator' of 'Meguiars - Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam)'
-Ik heb twee washmitts van Poorboys World (Mega Plush Mitt Large). Eke keer ik ze in een emmer water steek hangen ze zo los aan mijn hand, ik vind het heel lastig om zo te werken. Meestal steek ik er mijn hand niet in en vouw ik deze dubbel. Is dit bij elke washmitt zo, en is het tijd om een microvezel spons te kopen of heeft een Meguiar's/Monello dit niet?

Bedankt iedereen
MM.

Dit heb ik al:
10082012006.jpg
 
Een goed begin is al gemaakt.
Om te kleien is een glijmiddel wel aan te raden. Zelf gebruik ik daarvoor Poorboys Spray and Wipe. Behalve als glijmiddel is dit product voor meerdere doeleinden te gebruiken.
Misschien ook nog een droogdoek op je lijstje.
 
Het Monello setje bevat een flesje Perfetto.
Ik heb een microvezel droogdoek met wafelstructuur (onder de washmitts op de foto). Deze glijdt moeilijk over de lak vind ik, het kleien is echt wel nodig :-" .

Geen verdere opmerkingen:p ?
 
Wil je een supergladde lak :

kleien en afwerken met een sealant :ja

Voordeel : een sealant kan je ook gebruiken op je ramen , croom en op je lichtblokken ( in c niet op je voorruit maar ik doe het zelf wel ) en geeft zeker nu een iets langere bescherming dan een wax . (al hangt veel af van welke sealant je neemt en welke wax je gebruikt....)

@washmitts : er zit geen "naad" in het midden en zo kan je je vingers niet netjes verdelen (daarom werkt het niet fijn )

Bij de andere die je noemt is dit wel het geval (die naad)

Ik mis een drooghulp , bvb spray&wipe (1/1 verdunnen)

@pads : een gewone ronde mousse pad is reeds goed om wax/sealant aan te brengen.(kost dacht ik 1.75€/stuk)

@sparen voor een dap : volgens mij kan je beter ff door de zure appel bijten en eens rondkijken of je nog een mooi (voordelig) setje op de kop kan tikken in de shop . (of is de actie al voorbij ? )
 
In de beginpost staat te lezen dat je een setje van drie Monello peluche verde hebt. Drie doeken zijn wel wat aan de weinige kant. Met het kleien heb je er al wel twee/drie nodig. Zou gaan voor wat meer doeken.
 
Goede dag mede forumlid,

Even reageren.

Voor het wassen gebruik ik een microvezel spons die werkt perfect (wel goed uitspoelen).
Gebruik zelf bij het kleien demiwater (in een lege sprayfles gegoten).
Maar je kunt natuurlijk altijd Detailer Spray gebruiken (voordelige set zijn te koop).
Als je auto nog niet vol zit met swirls en waskrassen kun je misschien de White Diamond van PB's overslaan.
En een mild polijst middel zoals finale van Monello gebruiken, heeft meer effect en wax/selant geen dan langere standtijd.
Of als je auto wel vol swirls zit eerst een grove polijst middel gebruiken.
Voor de wax gebruik ik de Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator van Monello.
Of deze gemakkelijk is voor de dodo wax kan ik niet zeggen, gebruik zelf vloeibare wax.
Maar er zullen wel andere appicators of pads te koop zijn die je wel bevallen (kosten gelukkig niet zo duur).
En inderdaad doeken kopen je hebt er al gauw 2 á 3 per stap nodig.
Succes ;)

Gr, Maurice.
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb alvast een aantal doeken toegevoegd zodat ik in totaal 3* Peluche Verde en 3* Peluche Bianco heb. Dit lijkt me voldoende om te kleien, een glaze aan te brengen en te waxen... voorlopig althans;) .


Momenteel heb ik dit op mijn lijstje staan:

bestelling%20CC.JPG


@Grandscenicman: kan ik de perfetto gebruiken als drooghulp?

Groeten,
MM.
 
https://www.Carclean.com/product/Monello/Monello_Wash_Clay_Set_MONWACLAKIT_102210
Is dit geen mooie starterset?
 
Die startersset is idd de moeite mét perfetto erbij ( ook te gebruiken als drooghulp , zie webshop :-" )

.......hoewel ik die grote droogdoek te "lomp" vind om mee te werken, maar drogen doet ie dat is zeker !
 
grandscenicman;308386 zei:
.......hoewel ik die grote droogdoek te "lomp" vind om mee te werken, maar drogen doet ie dat is zeker!
Geloof me, je bent zwaar in de minderheid. Dat jij het geen knaller vind prima maar je moet het wel regelmatig vermelden waardoor mensen gaan twijfelen.
Het zal met goede bedoelingen bedoeld zijn maar je helpt mensen daar niet mee omdat het verreweg het gros (lees: 99%) van onze klanten de doek geniaal vinden.

Ik heb ook totaal geen flauw idee waarom iemand die doek niet handig zou vinden, naar mijn gevoel ben je dan dingen aan het doen met die doek die niet de bedoeling zijn.
Al jaren gebruik ik (en velen met mij) zo'n soort formaat doek en ik heb nog nooit een probleem gehad met het formaat.

Bij deze het verzoek om die "tip" voortaan even achterwege te laten, je helpt er niemand mee.
De persoon die laatst door jouw aanvulling een trio pack Bianco's had gekocht i.p.v. de Senza Acqua was daar achteraf ook niet blij mee.
 
+1 met Dibuzz. Heerlijk zo'n grote doek. Uitspreiden en deppen maar.

Verwacht tijdens de herfst / winter geen wonderen tijdens het drogen. De luchtvochtigheid zorgt er deze maanden meestal voor dat er condens op je auto achter blijft, nadat je de eerste keer droogt. In de zomer is het wel: droogdoek, deppen, droog.
 
Misschien moet gsm eens goed gaan vertellen waarom nu exact de lompheid vandaan komt en sterker nog, hoe hij dan exact de droogdoek gebruikt ( welke methode etc )

Ik probeer zelf altijd het achterliggende gedeelte te vermelden ( dus de reden waarom wel / niet ) ipv alleen een statement cq losse flodder:
Je blijft zo redelijk neutraal en kan de ander zelf beter bepalen wat hem/haar past.

Het is idd het grote gevaar als je wat langer / meer typt dan het gemiddelde forumlid: men heeft de neiging om het lukraak als 'waarheid' te beschouwen wat er neergezet wordt
zonder er zelf goed over na te denken of het correct is en/of er geen alternatieven zijn
 
We hebben het ook een paar keer in de showroom gehoord en dat zijn dan de mensen die het vertellen, er zijn er nog meer die niets zeggen/vragen/mailen.
De doek is echt een goede aankoop, de reviews bij het product liegen er niet om.

Daar mag grandscenicman dan een apart topic voor openen voor zijn Senza probleem indien hij dat wenst, we laten het met de Senza Acqua even hierbij om het topic niet verder te vervuilen.
 
Alle producten die ik bij Carclean heb besteld zijn top en ben ik over tevreden.
Eentje waarvan ik zeker weet dat ik het goed doe, maar het product me tegenvalt is de 'Fog fight kit'.

Verder is het allemaal top!
Ik vind persoonlijk zowel de delirium als de Sensa net wat te groot. Voornamelijk bij de verticale delen dicht bij de grond.
Maargoed dat is een gebruikers ervaring en geen nalatigheid van het product. :party:
 
Ik vind het formaat van de Senza Aqua en de Delirium gewoon goed , bij de lagere delen vouw ik de doek gewoon dubbel.


Maar goed, ieder voordeel hep zijn nadeel . Was ie kleiner geweest , neemt hij weer minder water op.


Dat het nooit aan de spullen ligt maar altijd aan de gebruiker is een gezegde dat al snel achterhaald is/was. Sterker nog , het is geen gezegde, maar slechts een kreet...:-"
 
sj0ertum;308405 zei:
Ik vind persoonlijk zowel de delirium als de Sensa net wat te groot. Voornamelijk bij de verticale delen dicht bij de grond.
Dat mag maar als je daar problemen mee hebt dan gebruik je hem verkeerd. 4 keer vouwen en de doek is perfect hanteerbaar op de verticale delen. Nog nooit de grond geraakt met zo'n doek.
 
grandscenicman;308386 zei:
Die startersset is idd de moeite mét perfetto erbij ( ook te gebruiken als drooghulp , zie webshop :-" )

Is nu al het de 2de keer dat je dit vermeldt in dit topic. Ik vraag me af of dit echt nodig is?
Ik gebruik nooit detailer bij het drogen en ben tevreden over het resultaat.
Voor die centen zijn er andere dingen die ik in mijn beginnerscllectie zou aanschaffen.

Verder vind ik de delirium en de senza goed werken. Alleen zoals aangehaald bij de verticale delen is het soms wat lastiger bij de delen onderaan. (soms valt de geplooide doek bij mij terug open.. maar ik heb dan ook kleine handjes)
 
Als je doek vouwt met de dichte kan naar benden valt hij niet open. Andersom zou het binnenste deel eruit kunnen glijden.
 
@ Dibbuz, Klopt, uiteraard vouw ik hem ook dubbel. Maar mijn nieuwe Sensa plakt nog zo goed aan de lak (Vers gekleid, gepolijst en gewaxt) dat ik hem weer uit elkaar trek.

Mijn vorige delirium had ik in 2 delen geknipt en om laten stikken. Een halve delirium was voldoende voor mijn Renault Clio. En anders had ik nog de andere helft waarmee ik samen met wat detailer spray te finishing touch deed.

Edit: Goede tip inderdaad om de losse plooien in je handpalm te doen. Dat zal al wel schelen.