• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kleien gone wrong...

DimitriL

Detailing addict
9 feb 2014
60
55
38
Hey iedereen,
ben nieuw op deze forum en ook nieuw in deze cleaning wereld waar ik iedere dag bij leer :). Ik heb een kleine Bluemotion Polo (zwart)
Ik ben geen autogek maar ik hou van propere dingen en ben nogal maniak.
Ik zag hier een paar projecten staan die mij hebben overdonderd. Toen dacht ik van "ik wil ook zo een propere auto" Dus heb ik een paar spullen gekocht op deze site van "Poorboy's world".
Ik had een volledig stappenplan voorzien,

Goed wassen drogen, kleien,... oups.. hier ging het al fout. Ik heb namelijk last van marring en het is nogal neig. (klei zelf was van PB)
En ik geef toe dat mijn klei nogal bleef steken op de zelfde plaats. Hij gleed niet makkelijk.Heb nochtans extra veel product gebruikt. Misschien niet het goede ?(Photo) Ik heb ook later gezien op deze forum dat je je klei moest kneden... heb ik niet gedaan.

Nu is mijn vraag, wat heb ik verkeerd gedaan en wat moet ik doen voor dit op te lossen. Kan dit alleen machinaal ? Spijtig genoeg niet in het bezit van een machine, en het enige polijst middel die ik heb is de SS1 van PB.

HELP !
 
Ik heb geen idee wat voor detailerspray dat precies geweest is, maar van de fles word ik al niet blij. ;)

Lastig te zien op de foto zo, maar ik vermoed dat het met de hand wel te doen is.

Pak een flesje Monello Mezzo en een witte Monello handpad en ga aan de slag. Daarna natuurlijk wel beschermen met een wax of sealant.

Succes!
 
DimitriL misschien een idee om bij een forumlid een keer mee te kijken.
Voor de rest sluit ik me Tim aan. Succes!
 
Heb juist met de hand geprobeerd met PB SSR1, lukt niet...
Is mezzo dan iets sterker dan SSR1 van PB ? Met wat kan je Mezzo vergelijken in het Poorboy gamma ? (wil namelijk bij het zelfde merk blijven)
 
Mezzo is een stuk sterker inderdaad. Stap af van hetzelfde merk principe. Mezzo is vergelijkbaar met SSR2-2.5 maar finisht gewoon een stuk strakker in de meeste gevallen.
 
Eens met Dibbuz. Het aanhouden van één merk zorgt voor tunnelvisie. Soms zijn er producten van andere merken die evengoed al dan niet beter bevallen. Het voelt vreemd om verschillende merken te combineren maar het went wel. ;) Als kleiglijmiddel zou ik kiezen om een geschikt product te kiezen hiervoor. Bijvoorbeeld Poorboys World Spray&Wipe, Dodo Juice Born Slippy, Monello Perfetto of Auto Finesse Glide en dergelijke.
 
Ik heb een Engelstalige webpage gevonden van het product (zie onderaan de post, en dan rechts bovenin even het engelse vlaggetje aanklikken.)
(handmatige geplaatste link: http://www.gs27.com/product/express-shine-c7-28/ )

maar Spray & Wipe van Poorboys is zeker goed, dus volgende keer beter die gebruiken, en misschien iets minder druk op de klei?
Mezzo met bijvoorbeeld een oranje pad, gevolgd door een fijner polijstmiddel (Finale van Monello of SSR1) zouden dit vrij snel op moeten lossen of in elk geval een stuk beter maken. Grover polijsten dan dat moet je met de hand niet doen. (krijg je zonder machine niet meer 100% strak)
 
Thx voor jullie tips allemaal ! Ik ben nu wel erg aan het aarzelen voor machine aan te schaffen. Zou dit moeten opgelost geraken met de DAP500 en Monello Mezzo ? In welk geval heb je eigenlijk een DAP900 nodig ?
 
De DAP900 heeft meer vermogen dan de 500 versie. Als tip zou ik zeggen lees het stappenplan machinaal eens door en wat andere topics over DAP e.d.
 
Dimitri - als je polijstmiddels aanschaft ga dan niet voor de pb polijst want die haalt op je harde vaglak weinig tot niets uit (eigen ervaring). Beter is dan Monello, Menzerna, Scholl. Voor wat betreft je opmerking wil graag alles van 1 merk hebben - zo zit ik eigenlijk ook in elkaar maar heb al vlug gemerkt dat dat met autospullen niet handig is daar niet alles van 1 merk even goed is. Beter dus om van verschillende merken datgene te kiezen wat je bevalt en dus ook echt goed is (zie de vele revieuws).

Mocht je voor een machine gaan ga dan voor de 900 - altijd fijn om wat extra power te hebben want je weet niet wat de toekomst brengt. Neem de raad van IbizaSigno ter harte en ga eerst een sgoed inlezen over dap's en machinaal poetsen. Verder kan ik ook alleen maar zeggen ga eens met iemand in je buurt mee kijken - leer je mega van.
 
Als je dal wil leren gebruiken dan beidt CarClean ook een leuke maar ook leerzame clinic aan. Meer dan de moeite waard om te proberen.
 
DimitriL;n387480 zei:
Thx voor jullie tips allemaal ! Ik ben nu wel erg aan het aarzelen voor machine aan te schaffen. Zou dit moeten opgelost geraken met de DAP500 en Monello Mezzo ? In welk geval heb je eigenlijk een DAP900 nodig ?
Voor de hardere lakken i.c.m. diepere swirls en lichte krasjes is de DAP900 zeker in het voordeel. Voor kleimarring zou een DAP500 zeker genoeg moeten zijn. Denk je dat later ook nog auto's van anderen gaat doen dan is het misschien handig om de extra investering te doen voor de DAP900. Heeft de Polo metallic lak of is het zonder metallic?
 
Of je hebt geduld en koop je over een paar maanden een PAW900... Wellicht kun je iemand in de buurt vinden die kan helpen voor nu. Ik zou voor de eerste keer detailen incl polijsten dat lekker samen met een iemand doen die dat vaker gedaan heeft 1 daar leer je een hoop van 2 alles bij elkaar was ik met zijn 2 en een volledige dag aan het werk en dat was enkel nog maar het lakwerk!
 
Superb;n387510 zei:
Als je dal wil leren gebruiken dan beidt CarClean ook een leuke maar ook leerzame clinic aan. Meer dan de moeite waard om te proberen.
Kan niet :) ik ben van Brussel/België.

Of je hebt geduld en koop je over een paar maanden een PAW900... Wellicht kun je iemand in de buurt vinden die kan helpen voor nu. Ik zou voor de eerste keer detailen incl polijsten dat lekker samen met een iemand doen die dat vaker gedaan heeft 1 daar leer je een hoop van 2 alles bij elkaar was ik met zijn 2 en een volledige dag aan het werk en dat was enkel nog maar het lakwerk!

Spijtig genoeg ken ik niemand die dat doet, ik heb aan de hand van youtube video's veel ook bij kunnen leren. Ik denk dat ik er wel klaar voor ben maar als iemand op deze forum Belg is en mij wil helpen/leren polijsten machinaal PM me maar gerust ;).

Voor de hardere lakken i.c.m. diepere swirls en lichte krasjes is de DAP900 zeker in het voordeel. Voor kleimarring zou een DAP500 zeker genoeg moeten zijn. Denk je dat later ook nog auto's van anderen gaat doen dan is het misschien handig om de extra investering te doen voor de DAP900. Heeft de Polo metallic lak of is het zonder metallic?

Ik zal dan maar gaan voor DAP900 zo een starters kit, daar mee zou ik al goed kunnen oefenen en toekomst gericht is dit ook beter denk ik. En of dit Mettalic is of niet... geen idée en ik kan deze niet direct terug vinden in mijn auto papieren. Bij kleur staat er aleen: SCHWARZ A1A1

Mezzo met bijvoorbeeld een oranje pad, gevolgd door een fijner polijstmiddel (Finale van Monello of SSR1) zouden dit vrij snel op moeten lossen of in elk geval een stuk beter maken.

Ik neem al een beetje voorsprong maar wat als dit niet zou lukken ? Of zou met Mezzo alles moeten weg zijn (is moeilijk te zeggen natuurlijk) Maar bestaat er geen soort ultieme set van polijst producten & pads die je MOET hebben voor alle krassen, swirls en companie weg te krijgen zo dat ik deze kan bijvoegen in mijn bestelling.
 
Dat kan wel, ik ben ook van Brussel en ben al ter plekke geweest. :-D Zeer behulpzame Dibbuz toen!

Waar woon je in Brussel? Ik woon er net naast, in Sint-Pieters-Leeuw. Ik wil je wel helpen.
Ik zou sowieso gaan voor een Dap900. De kleine meerkost is het meer dan waard.
 
Als je langs de andere kant van Brussel woont, laat dan maar iets weten, ik wil je ook wel helpen
 
Super ! Spreekt één van jullie toevallig ook Frans ? Je zou het niet zeggen meschien op de forum maar m'en neederlands is niet zo goed :)
(ik woon in Dilbeek)
 
Ik weet niet welke pads bij de set zitten die je wil kopen maar je zal eerst een paar keer een testspot moeten maken met evt verschillende combinaties. Ik zou eerst eens kijken welke pads bij die set zitten maar ik zou sowieso 1 rode of zwarte pad (zijn allebei zonder cutting factor) er extra bij kopen. Zwart kun je met finale gebruiken bv om te finishen. Met de rode ( ook evt mogelijk met zwart) kun je bv aanbrengen Cleaner ( als je dat wil gebruiken) Glaze ( ook optioneel) Sealent Wax Maw die rode of zwarte pads zijn altijd handig om dubbel te hebben.
 
In die set zit er:
Orange light cutting pad
Green heavy polishingpad
White polishing pad

Geen zwart dus. Volgens mij lukt dit met mezzo op een oranje pad. Het zal uitproberen zijn.