• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kleien van een Mini Cooper met bestickering?

serge2609

Detailing addict
26 mei 2009
51
68
49
Poortugaal
Al enige jaren ben ik een trouwe forumlezer en klant van Carclean en nu dan mijn eerste geplaatste bericht ;-)
Morgen mag ik mijn nieuwe auto (Mini Cooper) ophalen. :jippie Deze is o.a. voorzien van motorkapbestickering (in een V vorm).

Kan ik de motorkap gewoon zonder problemen gewoon kleien en in de wax zetten?
En moet ik -indien ik op enig moment de auto onder handen willen nemen met m'n dap - de bestickering afplakken?

Graag jullie mening.

thnks

Beetje rustig aan bij de randjes en heel lichtjes polijsten (cleanen met Professional Polish doe ik meestal alleen) en lekker mee waxen

Ik zou in zo'n geval even naar een mini cooper dealer bellen om te vragen hoe zij dat doen. Een belletje kan veel goedkoper uitpakken dan het te proberen en erachter komen dat het niet gaat. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Hisense;n398667 zei:
Ik zou in zo'n geval even naar een mini cooper dealer bellen om te vragen hoe zij dat doen. Een belletje kan veel goedkoper uitpakken dan het te proberen en erachter komen dat het niet gaat. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Morgen zit ik bij de dealer. Kan ik gelijk ff vragen. Just to be sure inderdaad.

Hisense;n398667 zei:
Ik zou in zo'n geval even naar een mini cooper dealer bellen om te vragen hoe zij dat doen.

Volgens mij gaat de doorsnee-dealer van eender welke garage je niet kunnen helpen............net daarom dat je zoiets beter op dit forum vraagt.

Een sealant kan zeker en zolang jij je auto netjes gaat poetsen zullen de stickers er langer goed uit blijven zien.
Stickers zijn vele malen zachter dan autolak , ik raad alvast een lamswollen handschoen aan .
Afplakken hoeft idd niet , maar denk eraan dat je een sticker niet even hard kan polijsten als autolak.............tenzij je af en toe nieuwe stickers wil .

Ik ga er gewoon overheen met wax en blackhole. Polijsten: heel voorzichtig. Nieuwe stickers zijn niet zo duur, maar een PITA om aan te brengen
syhynyda.webp

Gesneden folie kan wat meer hebben qua polijsten dan geprinte folie. Dus met polijsten wat meer voorzichtigheid, wax of sealant kan zonder problemen ;)

Edit; met kleien in de lengte langs de folie kleien. Dus niet haaks over de rand zeg maar. Ook afhankelijk van je klei natuurlijk, maar een zachte klei kan achter de sticker blijven hangen waardoor je net een klein wit randje krijgt langs de rand. Natuurlijk niet moeilijk te verwijderen, maar toch.