• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Klein beginnen ;-)

Fritsie

Detailing rookie
16 sep 2021
18
15
Ik hoop dat deze post hier op de juiste plaatst staat. Anders kan hij uiteraard verplaatst worden.

Zoals de titel al verklapt zal ik gaan beginnen met het opknappen van me achterspoiler.
Ben een klein beetje aan het verdwalen in de gigantische hoeveel informatie ( positief bedoeld uiteraard). Zal morgen even een foto posten van hoe de spoiler er nu uit ziet.
Ik hoop er morgen aan toe te komen om wat spullen te bestellen. Voor dat ik ga bestellen zal ik hier posten wat ik ga bestellen.
 
Zo ziet de spoiler er nu uit.
 

Bijlagen

  • DE64A606-970E-4514-8644-B68CFC270B44.jpeg
    DE64A606-970E-4514-8644-B68CFC270B44.jpeg
    101,8 KB · Weergaven: 201
  • 8C836AB4-BDD5-442A-9581-C4347EBDC076.jpeg
    8C836AB4-BDD5-442A-9581-C4347EBDC076.jpeg
    136,5 KB · Weergaven: 194
Wat heb je tot nu toe al geprobeerd? Zit dit trouwens alleen op je spoiler? Het lijkt er namelijk op te liggen; alsof die een tijdje goed onder een boom heeft gestaan...
 
Moeilijk te zeggen van een foto, maar mogelijk is de lak al te ver heen om 'gered' te worden.
Polijsten als start (maar dat geef ik eerlijk gezegd weinig kans...)
Geavanceerd werk als wetsanden zou misschien nog kunnen helpen, maar licht beginnen is sowieso het devies, opschalen kan altijd nog.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Inderdaad wat lastig in te schatten of het om een fikse vervuiling gaat of inderdaad eerder een blanke lak die op het punt staat om het te begeven. Ik ben bang toch het laatste. Voorzichtigheid is dus zeker geboden en ik zou er rekening mee houden dat dit met "poetsen" niet beter te krijgen is, misschien zelfs alleen erger (of het ziet er wel even beter uit maar is dan feitelijk nog iets dichter bij zijn einde) o_O
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Zie ook wat raars op je dak? Is de auto gewrapt?

Stukje dak glimt en daarnaast lijkt het opgeruld te zijn en mat..

Denk dat dit niet zo te beoordelen is. Laat er iemand in reallife naar kijken
 
  • Leuk
Reactions: PizzaPieter
Wat heb je tot nu toe al geprobeerd? Zit dit trouwens alleen op je spoiler? Het lijkt er namelijk op te liggen; alsof die een tijdje goed onder een boom heeft gestaan...
Ik heb het met een shampoo geprobeerd. En daarna met zwarte wax. Het zijn allemaal kleine krasjes. Het zit inderdaad alleen op de spoiler. Auto staat nooit onder een boom.
 
Moeilijk te zeggen van een foto, maar mogelijk is de lak al te ver heen om 'gered' te worden.
Polijsten als start (maar dat geef ik eerlijk gezegd weinig kans...)
Geavanceerd werk als wetsanden zou misschien nog kunnen helpen, maar licht beginnen is sowieso het devies, opschalen kan altijd nog.
Okay. Eerst maar is een polijstmachine aanschaffen dan
 
Inderdaad wat lastig in te schatten of het om een fikse vervuiling gaat of inderdaad eerder een blanke lak die op het punt staat om het te begeven. Ik ben bang toch het laatste. Voorzichtigheid is dus zeker geboden en ik zou er rekening mee houden dat dit met "poetsen" niet beter te krijgen is, misschien zelfs alleen erger (of het ziet er wel even beter uit maar is dan feitelijk nog iets dichter bij zijn einde) o_O
Blanke lak zou kunnen. Alleen zou je dan toch wel een “begin” van het slechter worden gezien moeten hebben. Dit lijkt er meer op alsof iemand die spoiler met een schuurspons met zand te lijf is gegaan.
 
Beetje druk de laatste tijd. Maar ik ga eerst dit nog maar even proberen.
 

Bijlagen

  • 50D8DF11-E589-41CD-A4CB-572A9C955FE0.jpeg
    50D8DF11-E589-41CD-A4CB-572A9C955FE0.jpeg
    497 KB · Weergaven: 68