• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

koplampen gepolijst, advies

bullus

Detailing rookie
1 jul 2012
17
0
Ik heb gister mijn koplampen gepolijst, ze zijn weer helder alleen denk ik dat ie te zwaar beschadigd zijn. Je ziet nl nog van die krassen wat na mijn idee niet met polijsten weg te werken zijn.
Graag advies voordat ik probeer om het op te knappen.

Fotos
Voor
full.jpg

Die "spinnewebben" bedoel ik dan

Na
full.jpg

full.jpg

Met de lichten aan zie je het beter en dit had ie dus al voordat ik ging polijsten.
full.jpg


Heeft het nog nut om het nog een keer te doen evt met wetsanden?
 
Ik gebruik veelal een matteringspasta bij koplamp herstel.
Werkt uit de kunst.
Uiteraard na het behandelen met de matteringspasta de vervolg stappen nemen.
 
heb je hier meer specs van Rob?
Ik wil het binnenkort bij de Beetle gaan doen, wil wel eens weten of er met matteringspasta minder risico op blijvende krassen zijn :)
 
Vadebo;307240 zei:
Ik gebruik veelal een matteringspasta bij koplamp herstel.
Werkt uit de kunst.
Uiteraard na het behandelen met de matteringspasta de vervolg stappen nemen.
Wat bedoel je met matteringspasta en hoe ga je te werk, ik ben altijd van nature vrij nieuwsgierig....
 
Heb ik ooit eens gehad bij een koplamp zat er van buiten op nog een keer wetsanden en klaar.
 
Even met korreltje 1200/1600 ofzo er overheen. Ik polijst daarna altijd met een paars wolletje en inizio en werk het af met mezzo op wit.
 
Weet je zeker dat het buiten zit? Ik had het laatst op een Clio waarbij ik de gele waas er zo van af had met CarPro Glas polijst schijf en _Finishing_Polish_237ml_M_20508_101796]M205 met een glad resulltaat maar er bleven belletjes zichtbaar die bij nadere inspectie aan de binnenkant zaten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb vanmorgen nog eens goed bekeken, blijkt dus dat het inderdaad aan de binnenkant zit.
Vorige eigenaar had er xenon inzitten, denk dat ie daarom zo is aan de binnenkant.

Inmiddels 2 koplampglazen 2e hands gekocht.

Thanks voor de reacties.

Belletjes heb ik inderdaad ook bij de andere kant aan de binnenkant.

full.jpg
 
Hmm, ja dat is dus het resultaat van Xenon in een verkeerde unit. Ikzelf heb ook Xenon in een unit met alleen een reflector. Maarbij mijn clio zit de lamp nog iets van 20cm van het kunstof af waardoor het goed gaat. De xenon zat er bij aankoop al in, maar ik wil of koplampen met een lens, of de koplamp open halen en er een lens in monteren.
 
Hoeft niet persee aan niet originele xenon te liggen. Ik me ook een keer vergist bij een audi s4 met orignele xenon waar het ook aan de binnenzijde bleek te zitten.