• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Koplampen polijsten kan beter!!

Rogeroz

Detailing rookie
13 jul 2021
18
2
Hallo, ik ben bedrijfsmatig begonnen met koplampen polijsten. Ik heb me zoveel als mogelijk verdiept in de materie en dit is mijn werkwijze: schoonmaken met water en wat Dreft, nat schuren met P800, 1200, 2000, 3000, dan Meguiars Ultimate Compound, dan Ultimate Polish. Schuren met de hand, polijsten met machine. Ik heb dit nu op 2 auto’s gedaan en het resultaat is een stuk beter, maar er blijft steeds een soort dof licht waasje op de koplamp achter die ik niet weg gepolijst krijg. Ik krijg ze niet glashelder, zeg maar. Wat doe ik fout, of wat moet ik wellicht anders doen? Alvast bedankt!

Ric325i

Detailing guru
20 aug 2013
3.733
193
Ik zou voor een flex Pxe kijken incl bv extension bars en extra backingplates, goedkoop? Nee je hebt met 1 machine wel een hoop mogelijkheden zowel bv roterend als excentrisch polijsten evenals verschillende maten backingplates beschikbaar waaronder 1 om machinaal te kunnen schuren.

Rogeroz

Detailing rookie
13 jul 2021
18
2
Toch maar kijken naar een roterende polijstmachine voor snellere en precieze resultaten. Ik wil bij 125mm blijven, want ik heb hier net allemaal pads voor gekocht en vind het een fijne grote. Ik hoef geen ontzettend dure. Ik heb deze gezien. Vinden jullie dit wat voor koplampen?

Dirk Post

Detailing chief
1 nov 2016
322
88
67
Dan had ik liever de kleine Flex Rotary.( als t alleen voor koplampen is.
Is top machientje, lekker licht, oersterk,en kan je alle kanten mee op
Bij Carclean te koop!

• Leuk
Reactions: GeBas

Istnogferarie

Detailing guru
9 jan 2016
5.409
223
38
Gouda
Kleine dual action polijstmachine. Geloof me, dit is wat je nodig hebt. Misschien denk je van niet maarmensen die het vaker hebben gedaan zullen dit allemaal beamen.

Deze kunnen alleen maar 80mm pads hebben.

Deze kan 125mm pads en 80mm pads hebben, multi inzetbaar dus.

• Leuk
Reactions: Brad