• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Koplampen] Toyota Yaris '99

Bert

Friend of Bling
1 mrt 2008
395
65
De koplampen van deze Yaris waren er erg aan toe. Door de verwering en oxidatie waren de koplampen eerder mat geel dan doorschijnend en waarschijnlijk zou de Yaris met de koplampen in deze staat niet door de APK komen. De hoogste tijd om er iets aan te doen dus.

De koplampen zijn van zacht kunststof, dus er hoefde niet al te veel moeite gedaan te worden om het weer toonbaar te krijgen.

Stappenplan:

YarisSt.jpg


- Kleien met de Poorboy's Clay
- Wetsanden achtereenvolgens met 1000 - 1500 - 2500 - 3000 grit.
- Monello Raffini Inizio op een Gele Lake Country 4" Spot Buff Pad (roterend)
- Monello Raffini Mezzo op een Oranje Lake Country 4" Spot Buff Pad (roterend)
- Monello Raffini Finale op een Zwarte Lake Country 4" Spot Buff Pad (roterend)
- Sealen met de Wolfgang Plastik Surface Sealant

Resultaten voor/na:
YarisLV.jpg


En een 50/50 (twee foto's over elkaar geplakt)
YarisRV.jpg


 
Geef nu maar toe Bert, je hebt er gewoon nieuwe in gezet! :-" :D

Schitterend resultaat! Mirjam blij neem ik aan? Die ziet nu 's avonds een stuk meer ;)
 
Mooi hoor.

Wat ik me afvraag is of er een beschermlaag op de koplamp zit die je met het wetsanden verwijdert. Ik weet dat de Wolfgang Plastik Surface Sealant de bescherming hersteld, maar is deze bescherming wel te vergelijken met de beschermingslaag van de farbikant. Hoe houden koplampen zich nadat deze ge-wetsand zijn? Is het oppervlak gevoeliger voor verkleuring en/of steenslag?
 
Heel mooi, niet alleen het resultaat maar ook de opmaak van deze show-off, heel duidelijk (met die foto's) en to the point! :)^

En wat ik mij nu altijd afvraag bij wetsandprojecten: zijn de vele afbouwstappen qua gritt echt altijd nodig?
Stel dat je meteen zou beginnen wetsanden met gritt 3000....waarom is dit niet aan te raden?
Behalve de logische redenering dat je veel langer zou moeten sanden met deze gritt om defecten te verwijderen welteverstaan...zijn er nog andere redenen om dit niet te doen?

:weetniet
 
Virus zei:
En wat ik mij nu altijd afvraag bij wetsandprojecten: zijn de vele afbouwstappen qua gritt echt altijd nodig?
Stel dat je meteen zou beginnen wetsanden met gritt 3000....waarom is dit niet aan te raden?
Behalve de logische redenering dat je veel langer zou moeten sanden met deze gritt om defecten te verwijderen welteverstaan...zijn er nog andere redenen om dit niet te doen?:weetniet


Schuurpapier gaat heel snel volzitten wanneer je met te fijne korrel gaat schuren, wanneer je dan materiaal aan het papier geplakt krijgt heb je weer kans op extra groffe krassen.
En je bent 10X zo snel met een afbouw van grofte, anders ben je echte aan het schuren tot je een ons weegt
 
heel mooi resultaat!!!

hoe lang ben je er ongeveer per lamp mee bezig??

en kan dit ook met een dual action machine....lijkt me zelfs beter ivm de warmte ontwikkeling met een rotary???
 
Soepergrover zei:
Zelf aan de slag geweest?

Bert heeft een aantal van de foto's genomen en heeft ze bewerkt.

Dennis (schuren linkerlamp en sealen beide lampen), Johan (alle polijststappen) en ik (schuren rechterlamp en linkerlamp) hebben het werk uitgevoerd.

En nee, er zitten geen nieuwe in. ;)

Ik denk dat we ongeveer 2,5 manuren erin hebben zitten.

Met een Dual Action kan het ook, al valt de warmteontwikkeling met een rotary erg mee.

LB zei:
Wat ik me afvraag is of er een beschermlaag op de koplamp zit die je met het wetsanden verwijdert. Ik weet dat de Wolfgang Plastik Surface Sealant de bescherming hersteld, maar is deze bescherming wel te vergelijken met de beschermingslaag van de farbikant. Hoe houden koplampen zich nadat deze ge-wetsand zijn? Is het oppervlak gevoeliger voor verkleuring en/of steenslag?

De UV werende laag was compleet afgebroken / versleten. Daarom waren de lampen ook dof, mat en gelig. Van een aanwezige beschermlaag is dus geen sprake meer. De Wolfgang sealant sluit het kunststof af en geeft nieuwe UV bescherming, maar deze bescherming is minder duurzaam dan een fabriekscoating.

Het oppervlak wordt niet gevoeliger voor steenslag. :no