• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

kranzle hogedrukreiniger

Technics

Detailing rookie
18 dec 2012
32
0
heeft er iemand ervaring met een kranzle hogedrukreiniger?
Kranzle 135-145-160.
Oud of nieuw model?
Er zit blijkbaar verschil tussen de oude modellen de 135 reeks en de nieuwe de 1150, het toerental zou lager liggen bij het oude model.

Heeft er iemand eentje en is hij er tevreden van?
mvg
 
Ja ik heb een 160 en ik ben er zeer tevreden over
Mag ook wel voor die prijs, maar je koopt hem "zeg maar" voor het leven
Echte detailkennis en ervaring heeft @nicknameless :ja vanuit zijn werk
 
Het bedrijf waar ik voor werk verkoopt ze en ik heb er nog nooit een teruggezien. heel wat beter als een flut karcher. kost wel wat meer en weegt +/- 30kg.
 
Op het werk hebben we een Kranzle 135, deze werkt supergoed naar mijn mening!
Zou dus later ook zo één willen aanschaffen voor eigen gebruik
 
dan denk ik toch dat het een kranzle zal worden.
Heb er vroeger wel een gehad maar dan spreken we over 8 jaar geleden.
 
alph;331021 zei:
......... heel wat beter als een flut karcher. ......

Wat is dat toch met die ongenuanceerde generalisaties tegenwoordig op dit forum? ]-0

Het is maar over welke serie je spreekt, ik kocht een Karcher in 1990 en die functioneert nog prima.
Kranzle is een topmerk dat staat buiten kijf.
 
ik denk dat het vooral te maken heeft met het type.
Kranzle, alto , karcher hebben allemaal goede maar ook slechtere types.
Hangt puur van het budget af wat je wilt uitgeven.
Heb hier nog een alto staan van 85 en dat werkt perfect, wordt nu nog steeds gemaakt.

maar ik heb dus nog een kranzle 135 gevonden in goede staat en heb me deze aangeschaft
 
Black Passat, je hebt wel een beetje gelijk natuurlijk. ook een karcher kan zijn werk goed doen. Ik bedoel dat het materiaal waar een kranzle van gemaakt is van een heel andere kwaliteit is dan een vergelijkbare karcher. tegenwoordig koop je bij de bouwmarkt een karcher of made by karcher voor 59,- die dan op papier 100 bar druk heeft. Dus echt niet. Alles is van kunststof zelfs de pomp. Wil natuurlijk niet zeggen dat je er je auto niet goed mee kan afspuiten. Een kranzle van ongeveer 600,- kun je ook niet vergelijken met een karcher van 129,-
We moeten geen appels met peren vergelijken. Het is maar net wat je er aan wil uitgeven.
 
idd appel vs peer is de grote boosdoener en wat dat betreft snap ik blackpassat volledig: lees meer en meer ongefundeerde uitspraken dit kant noch wal slaan.
Kleine auto .... is kut / hybride .... is kut / fiat multipla ... is kut / karcher .... is kut >>> men mag zijn/haar voorkeuren hebben maar zet er dan tenminste meteen bij waarom je dan iets zo negatief bekijkt.
Ik zou zeggen: leg het in de weegschaal: hoe vaak ga je 'm daadwerkelijk gebruiken en haal je dan de kosten ( middels gebruik en plezier etc ) er mee uit; zo niet dan lijkt het mij zonde.
Geld overigens voor alles hoor ( niet allen dit onderwerp ): wil je 1½ keer een rotary gebruiken dan koop je een Pro900, is het je allergrootste en veel tijd instekende hobby of je werk, dan koop je een Shinex ( of meerdere zelfs )
Maar goed, yanneske11 de TS is voorzien van een schitterende Krazle dus wellicht een slotje handig
 
Zat al te wachten wie de eerste zou zijn ( had er 3 in gedachte waarvan jij er 1 was HAHAHAHA )