Hey,
Vandaag mijn nieuwe D/A even op de Opel kadett van een vriend uitgeprobeerd. De auto is een tijd terug overgespoten en voorzien van een blanke laklaag.
Ik moet zeggen dat de D/A stukken beter en makkelijker werkt als de AEG die ik tot nu toe gebruikt heb.
In ieder geval, testspotje op de motorkap gemaakt waar behoorlijk wat swirls opzaten en vervolgens begonnen met een witte LC i.c.m. SSR 2.5. Dit gaf niet het gewenste resultaat dus heb ik er een oranje LC bij gepakt en vervolgens weer een pass met de SSR 2.5. Dit gaf het gewenste resultaat, maar wanneer je met je toeter op de lak gaat kijken is duidelijk te zien dat de pad allemaal kleine krasjes na had gelaten van tussen de 0.5 en 1 cm lang.
Het beeld van +/- 0.75 meter afstand:
Maar als je dichterbij komt zie je dit:
Vervolgens natuurlijk de oranje pad nabewerkt met een witte LC i.c.m. SSR1, geen resultaat. Nawerkt met witte LC i.c.m. SSR2.5, geen resultaat.
Vervolgens ben ik me gaan afvragen wat de oorzaak hiervoor zou kunnen zijn. Het lijkt mij dat het beeld op de 2e foto veroorzaakt is door de oranje pad. Deze krasjes zaten er namelijk zeker weten nog niet voordat ik begon! Vreemd vond ik dat dit niet te corrigeren was met een witte LC, zelfs niet met de SSR2.5.
Komt dit toevallig iemand bekend voor? Zou het kunnen zijn dat ik, ondanks dat ik niet extreem veel druk heb uitgeoefend op de machine, toch nog teveel druk heb uitgeoefend waardoor de oranje LC sporen na laat die met een witte niet te corrigeren zijn?!
Vandaag mijn nieuwe D/A even op de Opel kadett van een vriend uitgeprobeerd. De auto is een tijd terug overgespoten en voorzien van een blanke laklaag.
Ik moet zeggen dat de D/A stukken beter en makkelijker werkt als de AEG die ik tot nu toe gebruikt heb.
In ieder geval, testspotje op de motorkap gemaakt waar behoorlijk wat swirls opzaten en vervolgens begonnen met een witte LC i.c.m. SSR 2.5. Dit gaf niet het gewenste resultaat dus heb ik er een oranje LC bij gepakt en vervolgens weer een pass met de SSR 2.5. Dit gaf het gewenste resultaat, maar wanneer je met je toeter op de lak gaat kijken is duidelijk te zien dat de pad allemaal kleine krasjes na had gelaten van tussen de 0.5 en 1 cm lang.
Het beeld van +/- 0.75 meter afstand:
Maar als je dichterbij komt zie je dit:
Vervolgens natuurlijk de oranje pad nabewerkt met een witte LC i.c.m. SSR1, geen resultaat. Nawerkt met witte LC i.c.m. SSR2.5, geen resultaat.
Vervolgens ben ik me gaan afvragen wat de oorzaak hiervoor zou kunnen zijn. Het lijkt mij dat het beeld op de 2e foto veroorzaakt is door de oranje pad. Deze krasjes zaten er namelijk zeker weten nog niet voordat ik begon! Vreemd vond ik dat dit niet te corrigeren was met een witte LC, zelfs niet met de SSR2.5.
Komt dit toevallig iemand bekend voor? Zou het kunnen zijn dat ik, ondanks dat ik niet extreem veel druk heb uitgeoefend op de machine, toch nog teveel druk heb uitgeoefend waardoor de oranje LC sporen na laat die met een witte niet te corrigeren zijn?!