• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krasjes in voorruit

Maarten van Erp

Detailing trainee
16 sep 2019
6
25
Goede avond,

Ik heb lichte krasjes in de voorruit van mijn auto zitten.
Nu kwam ik op internet het bedrijf ''Krasglasherstel'' tegen uit Capelle aan de IJssel.
Iemand ervaring met dit bedrijf?
Verder las ik op hun site dat ze de ruiten niet doen polijsten, maar werken met een andere methode waarbij ze geen glas wegschuren.
Iemand een idee welke werkwijze ze dan wel toepassen?

MVG Maarten
 
Laatst bewerkt:
Op internet is de site ook lekker onduidelijk ....

Als ze er niets afhalen, moeten ze het opvullen
Kan, maar zoals Q aangeeft, geen ervaringen gevonden die aangeven HOE ze het doen
 
Als ze niet polijsten, moeten ze de ruit zeer grondig schoonmaken (ook in de krassen) en dan opvullen. Dat lijkt dan waarschijnlijk op de manier die gebruikt wordt om bijvoorbeeld kleine sterretjes te herstellen, maar als ik het goed heb gaan die ook polijsten ná het opvullen om het oppervlak weer netjes glad te krijgen.

Als ik de site doorlees krijg ik de indruk dat men door een kleine CO2-laser het glas lokaal smelt, waardoor krassen en barstjes weer aan elkaar vloeien. Alleen krijg je bij een dergelijke methode wel interne spanning in het glas, met als risico dat de ruit bij extreme koude of warmte ineens scheurt/barst. Mijn indruk is dat men niet uit kan leggen hoe het werkt, omdat men het zelf niet goed weet (en dus ook de risico's niet kent). Aan de andere kant hebben ze het op de site wel over gereedschap met hoge toerentallen, en dat wijst wel weer op polijsten. Als het glas er na behandeling net zo helder uitziet als men over de methode is, dan heb je na behandeling matglas. :cool:
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook lichte krasjes in mijn voorruit maar na het polijsten met Sonax glaspolish/mf cutting pad was mijn ruit echt een stuk schoner ,de vlekkerigheid was eruit en de krasjes waren elk geval minder zichtbaar . Na het aanbrengen van Nanolex ultra glass zie ik veeel minder krasjes ik gok dat de coating wellicht ook een bijdrage doet aan het verdoezelen van krasjes.
Je kan het altijd proberen.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Misschien slijpen i.p.v polijsten?
Slijpen is grover, en hou je dus een mat oppervlak over, en moet je daarna alsnog polijsten. :)

@Ric325i Een coating zal ook de ruwheid van een kras opvullen en een glad oppervlak vormen, dus zal zeker de zichtbaarheid van een kras verminderen. Een kras zal op deze manier niet 100% onzichtbaar zijn, omdat de optische dichtheid (brekingsindex) van de coating iets anders zal zijn dan het originele glas, maar het verschil in optische dichtheid zal veel kleiner zijn dat het verschil tussen lucht en glas. Je houdt altijd wat verschil doordat het niet 100% hetzelfde materiaal is, waardoor het voor verschillende lichtkleuren net iets anders zal reflecteren/absorberen dan bij het originele autoglas.
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i
Je kan altijd eens contact opnemen met Marcel falk.

Ik heb geen persoonlijke ervaring met zijn werk, maar weet vanuit kennissen dat hij goed werk aflevert
 
Ik heb inmiddels een reactie terug van het bedrijf. Ik heb een offerte gekregen, ze benoemen wel de prijs en benadrukken nogmaals dat ze geen gebruik maken van polijsten. Maar ze vertellen ook niet welke methode ze dan wel hanteren. Beetje vreemd allemaal. Heb nu gevraagd om meer uitleg te geven over de gehanteerde methode.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
En wat is dan bijvoorbeeld zo'n prijs? Ben wel benieuwd, anders kun je misschien beter voor een nieuwe ruit gaan via de verzekering, kost je misschien je eigen risico, maar als dat niet veel scheelt zou ik een nieuwe ruit erin laten zetten
 
  • Leuk
Reactions: Larini
Ik werk zelf in de autoschade en waar gewerkt wordt vallen spaanders. Helaas is er een collega uitgeschoten tijdens het voorbewerken op een panoramadak van een Audi A5 (ik geloof p400/500). Vind er van wat je wilt vinden, maar het is gemeld, de klant op de hoogte gebracht en gezocht naar een oplossing. Dit desbetreffende bedrijf heeft het volledig weg gekregen.

Het voelt een beetje als 'met de billen bloot' gezien de affiniteit tegen schadeherstelbedrijven die hier op het forum heerst, maar je vraagt om ervaring met dit bedrijf haha.

Overigens kon ik niet helemaal ontdekken wat de desbetreffende techniek is, ook omdat ik met mijn eigen werkzaamheden bezig was. Er werd gefohnt en wel geschuurd/gepolijst, maar het eindresultaat was super!

Volgens mij doet hij ook veel op locatie (tijdsafspraken bij carglass etc)
 
Als ik het juist heb begrepen verwarmen ze het glas door een manier wat op polijsten lijkt waardoor de krassen vol vloeien
Heb er zelf nog geen ervaring mee maar wat ik er van gezien heb ziet het er echt goed uit
 
Handig topic. Zit met lichtje krasjes in vooruit op ooghoogte. Al jaren, maar nu, nu ineens maken ze er een opmerking van op de technische keuring.
Mierenneukers. Ze hebben gezocht dit jaar en gevonden, kan herkeuring laten doen met de wagen door 2 andere zaken. 1 ben ik akkoord mee, de andere totaal niet. En de opmerkingen die ze er op zetten, belachelijk... Ach ja, Belgische zever.
 
Zelf heb ik mijn voorruit van mijn vorige GTI laten polijsten vanwege krassen. In de nacht en avond werd ik gek van de reflecties die de straatverlichting veroorzaakte in het glas. Ik ben toen gaan zoeken en kwam uit bij https://www.glasgarage.nl/autoruitpolijsten zij hebben een machine die stapje voor stapje het glas echt polijst. Je kan er op wachten duurt wel even een paar uur maar hierna geen last meer gehad van reflecties door straatverlichting. Steenslag pitjes gaan er niet uit.