• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen door een kat, is wetsanden noodzakelijk?

meguiarspro

Detailing rookie
2 mrt 2009
84
0
verleden week bmw X5 gedetailed kleur saphire zwart metalic

was perfect, maar nu is er van de week een kat tegen de deur gesprongen, en al kleine witte krasjes
best wetsanden?

ik heb 2500 3M waterschuurpapier en het meguiars solo systeem, na het wetsanden met de rode wol van meguiars?

welke vloeistof gebruiken jullie bij het schuren? water met shampoo plus?
 
Zijn deze krasjes tot op de grondlak, of alleen diepere krassen?
Je hoeft niet meteen te wetsanden, en met de gele so1o pad krijg je de wetsand krasjes er ook al uit.
Voor het schuren gebruik ik een water/M00 Meguiar's shampoo mengsel.

Ik zou het zelf eerst proberen zonder wetsanden, lukt dat niet dan kun je altijd nog wetsanden. Nooit te grof beginnen, als het dan fout gaat, valt het nooit meer te herstellen, we kunnen het niet vaak genoeg zeggen :|~*
 
Dat je so1o hebt van Meguiar's dat heb je al meerdere malen verteld ;) 1200 vind ik persoonlijk erg grof hiervoor 8o Ik zou gaan voor 2500. Maar zoals ik al eerder vroeg, zijn de krasjes tot aan de grondlak of niet? :weetniet
 
Euh... ben ik nu niet duidelijk? :weetniet
Witte krassen wil nog niet zeggen dat je tot op de grondlak zit....

Als je trouwens tot op de garondlak zit, dan heeft het totaal geen nut om te wetsanden, er zit geen lak meer.... tenzij je een witte auto wilt. ;)
 
:-" je bent zeer duidelijk Stimpy. Ik denk alleen dat het bij meguiarspro nog niet helemaal aan komt. :-b
 
Witte krassen wil inderdaad niet zeggen dat je door de lak laag heen zit..
Zit je er wel door dan ga je het toch eerst moeten opvullen en daarna wetsanden.

1200 lijkt me ook heel grof ,ik dacht dat je best begon met 3000-4000 ,zwaarder kan je nog altijd gaan.
Als dat niet werkt kan je overstappen om 2500 en daarna terug afwerken met 3000-4000. Dit maakt je polijst werk toch veel makkelijker..?
 
Inderdaad B.K. schuurkrassen van 2500/3000 krijg je veel makkelijker weg dan die van 1200 8o En ook al krijg je de 1200 schuurkrassen weg, de afwerking is gewoon veel mooier als je 2500/3000 gebruikt.
 
Dat dacht ik dus ook ,is ook logisch eigenlijk.. Zelfde als met polijsten ,hoe meer stappen hoe fijner het eindresultaat.
 
Meguiarspro... mocht het je nog niet duidelijk zijn... Carclean.com is een webshop en heeft dit forum :D Wat ik alleen niet begrijp is dat je Meguiars gebruikt, maar niet van het bestaan van het unigrit wetsand papier hebt gehoord van Meguiar's? :weetniet
 
Heb ook zo'n kat rondlopen die niet liever doet dan op het dak van m'n cabrio te slapen}:)w }:)w Vooraleer ik de krasjes er begin uit te doen moet ik eerst de kat eens onder handen nemen aangezien een goed gesprek niet echt geholpen heeft]-0
Denk eraan haar pootjes zachtjes te schuren met korrel 120, zoals je zegt, niet te grof beginnen
 
[MOD]Topic opgeschoond, niet relevante berichten verwijderd.Dennis[/MOD]
Probeer elkaar te helpen, wetsanden is niet het gemakkelijkste klusje en kan erg snel verkeerd gaan.

Ondanks dat So1o 1200grit weg kan werken is het zeer aan te bevelen om met een fijnere grit te eindigen.
Zoals gezegd eerst proberen weg te polijsten zonder te sanden.

Hier vindt je alle unigrit schuurpapier van Meguiar's ze zijn ook per VEL te koop: