• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen in Range Rover wegwerken

FB1989

Detailing rookie
16 aug 2018
7
15
Hey!

Ik heb vandaag iets te snel willen parkeren met het gevolg dat de voorkant van mijn auto een kusje heeft gegeven aan een stenen muurtje... :-(
Het betreft een Range Rover Autobiography in Barolo Black (ik heb me laten vertellen dat dit een zachte lak zou moeten zijn). Enkele foto's heb ik toegevoegd.

Nu vroeg ik me af hoe ik te werk dien te gaan. Op het net vond ik al deze touch up kit van land rover: https://rimmerbros.com/Item--i-VPLDC0004PEH
Moet het oppervlak eerst met een alcohol worden behandelt zodat een eventuele wax laag eraf is? dan de twee producten (touch up paint en clear coat)? dien ik daarna de plek nog te polieren?

Graag jullie advies, want ik was echt pissed-off na dit incidentje...

NB er zijn geen deuken en de foto's zien er wel iets erger uit dan het in het echt is...
 

Bijlagen

  • IMG_2591.jpg
    IMG_2591.jpg
    174,5 KB · Weergaven: 392
  • IMG_2592.jpg
    IMG_2592.jpg
    133,3 KB · Weergaven: 345
Kunststof ondermateriaal neem ik aan
Dan is het witte een teken dat je door de lak heen bent
Als je met vocht (beetje speeksel) kunt verbergen, is het polijstbaar

Als je zo'n setje koopt, ga dan oefenen op iets anders
Leer je te doseren en weet je hoe snel het droogt
Schoon maken met verschillende stoffen (alcohol / ontvetter)
Polijsten maakt het allemaal af, ook de vlakte van het oppervlak
 
Dan zou je vooraf aan het opvullen met een vlakke houder en 3000 automotive papier alles eerst valk kunnen maken
Vergt wel enige ervaring, dus ook dat eerst oefenen (of laten doen)
 
Ken je iemand die dat zou willen doen voor me? Ik ben bedt wel handig , maar wil geen onnodige risico’s nemen...
 
Zal ik dadelijk doen...
ik veronderstel dat je na het schuren een matte plek zal hebben dat dan zal moeten gepolijst worden zodat het weer blinkt?
 
  • Leuk
Reactions: BlueRaccoon
Onze mini heeft hetzelfde gehad (mijn vrouw dus :kissing_heart:). Bij CC headquarters was de conclusie: spotrepair
Stuur anders even een pb dan kan ik je wat fotos sturen. Krijg ze hier niet gepost.
 
  • Leuk
Reactions: BlueRaccoon
Ai jammer :confused:

Is er ondertussen al iets aan gebeurd? Benieuwd naar de aanpak, stappenplan en gebruikte methodes, materialen en bijhorende fotos. Hopelijk is het allemaal terug netjes kunnen hersteld worden.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR