• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen na koplampherstel

Ik heb de foto's van de koplampen. Graag hoor ik jullie mening betreffende de krassen:

Links:
13309783.jpg


13309782.jpg


Rechts:
13309779.jpg


13309780.jpg
 
Zoals WouterP ook al heeft gezegd: steed de volgende stap haaks op de vorige schuurrichting. Als je dan krassen ziet, weet je of dit is van de krassen die je er aan het uitschuren bent, of dat ze zijn ontstaan bij de stap waarmee je bezig bent. Als de krassen van de vorige stap weg zijn, kun je over naar de volgende stap en dus weer 90 graden draaien van schuurrichting.
 
Dat is duidelijk. Ik zal de lampen opnieuw schuren beginnende met 800 - 1200 - 1500 - 2000 en weer polijsten.
 
En tussen de stappen door effe drogen dan zie je de schuurstrepen welke er haaks op staan als die weg zijn kan je naar de volgende stap ;) zoals cordoba al aangaf
 
Hallo iedereen,

Vandaag is heb ik de koplampen voor de tweede maal onderhanden gehad. Na een aantal uren aan het schuren te zijn geweest geen verbetering.

Werkwijze: Begonnen met korrel 800 haaks op de krassen. Tussendoor de koplampen een aantal malen aan gehad, maar er was geen verbetering zichtbaar. Dus ben ik maar terug gevallen op de 400 korrel waar ik een aantal weken geleden ook mee begonnen was. Deze ook weer haaks op de krassen geschuurd. Na een aantal minuten te hebben geschuurd geen verbetering zichtbaar. Daarna heb ik de koplampen afgewerkt van 800 naar 1200 naar 1500 en als laatste 2000. Vervolgens afgepolijst met 105 Meguiars op de paarse wol pad. Mezzo op geel. Nogmaals Inizio op de paarse wol omdat ik dacht meer resultaat te kunnen halen. Daarna Mezzo op oranje en als laatste stap Finale op wit en een laagje EX-P erop.

Wat blijkt nu, de krassen zitten exact voor het dimlicht gedeelte. Het is als het ware een soort rondje van krassen of scheuren welke precies voor de lichtbundel zit. De rest van de koplamp is namelijk strak en bijna krasvrij. Het is ook niet te voelen met de nagel (3 mensen hebben het geprobeerd, niemand voelde iets.) Wat is dit nu voor iets? Hieronder een foto waarop het duidelijk te zien is. De rest van lamp heeft het niet. Ik heb echt minuten lang haaks op de krassen geschuurd op dat gedeelte met 400 en geen enkele verbetering.

13381773.jpg
 
misschien domme vraag...ze zitten toch niet aan de binnenzijde...misschien ooit gebeurd met een andere lamp te plaatsen of zo....:weetniet
 
Ik kan niet zien waar het zit. Het is gewoon niet te voelen en het lijkt wel of het in het glas zit. Ik heb de man ook expliciet gevraagd hoe het met de verlichting zit. Gewoon de standaard H7 en nooit gewisseld van lamp. De auto is door de eigenaar nieuw gekocht.

Lijken wel scheurtjes ofzo en spikkels.
 
Vandaag weer een setje koplampen gehad en precies hetzelfde euvel. Allemaal van die stipjes en weer van de scheurtjes in het glas. Ook hier weer geen andere lampen dan de originele. Hoe komt dit?
 
is het een zelfde merk auto dan zou het wel mogelijk zijn dat is het misschien in kwalitijd van het kunststof van het lampglas is