• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen op kunststof dashboard verminderen.

Lexy

Detailing addict
2 nov 2022
166
68
68
Utrechtse Heuvelrug
Hallo,
Op het kunststof deel van het dashboard aan de passagierszijde zitten wat lichte krassen. Ik heb geprobeerd te verhullen door eerst met autoglym vinyl erop te doen. Niet echt veel geholpen. De lichtere kleur blijft erdoor heen komen. Daarna met autoglym trim dressing. Dat gaat al wat beter. Ik wil echter weten of er betere producten zijn. Ik heb al wat gezocht op het forum. Er zijn wel adviezen, maar niet echt een aanwijzing naar een resultaat.
Dit zullen helaas niet de laatste krassen zijn ben ik bang, het oppervlakte is zeer gevoelig, even met een doek erover of een tas ertegen en er zit al een veeg op. Dus als er wat meer krassen komen ben ik gebaat bij een product dat ‘echt’ werkt.
 
Plaats een een foto van het dashboarddeel @Lexy Bij sommige structuren werkt een melamine sponsje goed om schades minder opvallend te krijgen.
 
Rechts van de pijlen.
IMG_0791.jpeg
 
Dit soort harde kunststof structuren krijg je dus ook egaler met een melamine sponsje: de clou is dat je met een melamine sponsje allemaal hele fijne krasjes (ruwheid) creëert waardoor het geheel wat lichter van kleur wordt net als de krassen die vergelijkbaar wordt. Als je dat vervolgens ook nog met een kunststof dressing behandeld is het heel lastig om zulke oppervlakkige krassen nog terug te vinden. Geen ervaring met de kunststof dressing van Nanolex, maar op basis van mijn ervaring met andere producten van Nanolex en met andere kunststof dressings ga ik er van uit dat dit gewoon een goed werkend product is, waardoor de lichte krassen vrijwel onzichtbaar worden.

Let er bij gebruik van een melaminesponsje wel op dat je het hele oppervlak egaal behandelt, en niet de nadruk leggen op het gebied met de kras. (bij polijsten hoeft dat geen probleem te zijn, maar hierbij wel)
 
Op de foto lijkt ie wat langer. In werkelijkheid is ie ca. 5 cm. Ik zal tzt eens die nanolex bestellen. Afwachten of er nog andere opties gemeld worden. Kijken of het nog minder wordt. Anders eens op een onzichtbare plek op de achterportier een kijken wat een melamine sponsje doet op dat kunststof profiel.
Ik heb de ervaring (lot) dat ik het vaak erger maak, dan het is. (Tja , ervaring in de loop der jaren ;) ) Met een smeerseltje kun je weinig verprutsen denk ik.