• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen op velgen door Wheel woolie!!!

bakvolk

Detailing trainee
6 sep 2013
22
25
48
Bij controle van de velgen zag ik plots dat er onverklaarbare krassen op stonden.
Na verder ontleden ervan blijken die dus voort te komen van het gebruik van de wheel woolie large.
Ik heb deze nu 2 maal gebruikt.

Door de plaatsen waar de krassen staan weet ik dat deze komen door gebruik van de woolie.
Nu blijkt het probleem te zitten dat deze niet goed afgewerkt is op de plaats waar de woolie begint.
Bij de overgang van steel naar de woolie zelf steekt dus een stukje hard plastiek naar buiten.

Dit stukje zorgt ervoor dat ik nu dus ernstige grote krassen heb op mijn 4 velgen!!!
Tot grote ergernis en woede !!!]-0]-0

Dus een goede raad ... controleer je wheel woolie voor je heb in gebruik neemt!!!

conv_1587.webp
conv_1588.webp

Ik ben er ook weinig tevreden mee!
De haren laten los alsook het deel waar de haren mee om de steel heen gewikkeld is. Dit is precies het punt wat je toont in je foto.

Ben wel erg tevreden met de EZ detailing brush!

Welk merk zijn de Woolies? Ik zie dat jij ook haren hebt, ik heb echt een dik pak wol op mijn stok zitten. Die beschadiging lijkt ook wel op een dikke braam, niet echt een afwerk probleem. Mijn EZ borstels zijn meer flexibel dus heb de woolies alleen nog voor de wielkasten maar mijn woolies zijn onbeschadigd. Hoop dat je niet al te erg opzichtige beschadigingen hebt!

Als dat braampje de oorzaak is, kijk ik toch even naar de gebruiker :ja
Het zijn haren en die moet je zachtjes hun werk laten doen
Als je kracht wilt zetten moet je iets nemen wat niet meegeeft

Het is natuurlijk altijd vervelend, maar zover ik weet is dit de eerste melding bij ons sinds de start van de verkoop van Wheel Woolies. Zoals RedCat zet, het is inderdaad wel de bedoeling om de haren het werk te laten doen, dus rustig heen en weer bewegen, (hard) drukken is eigenlijk niet nodig.

M135 Maak eens een foto van de haren die loslaten als je wilt. Het komt mij niet bekend voor.

Ga ik doen Tim!
Wel even wachten tot de volgende wasbeurt ;) Ik zal dan ook foto maken van de plakstrip (waar de haren op zitten) die van de steel ontrolt.

als ik nog een belangrijk verbeterpunt mag voorstellen. De medium Woolie heeft een relatief dikke steel.

Ik heb zelf ook de wheel woolie medium, bevalt mij super goed, al erg vaak gebruikt en nog geen haaruitval, beschadigingen of andere problemen tegen gekomen.
Na gebruik altijd goed uitspoelen zodat hij goed schoon is.
Ideale velgenborstel!

is dit nieuw model dan ik heb zon pluk eropzitten en zou niet weten waar zon braam kan zitten de mijn werkt al jaren prima!

Ik heb ook de wheel Woolie medium...vind hem zelf niet super handig met mijn BBS Le Mans velg....bespaart me weinig werk t.o.v. wassen met een dunne mitt.

Gebruik de Woolie nu met volle tevredenheid! om de uilaatdempers roetvrij te maken elke wasbeurt :-D :-)^

RedCat Ik heb hier niet de vraag gesteld 'hoe een wheel woolie gebruiken en hoeveel maximale druk hiervoor best is'
Ik heb hier mijn vaststelling gemeld na het gebruik ervan.

Als krassen volgens u niet door een plastiek braampje kunnen komen maar door gebruiker ervan.
Waarom zou dan een zandkorreltje wel de oorzaak kunnen zijn van krassen op een velg of wagen?
Kom niet met zo'n antwoord 'dan kijk ik naar de gebruiker!!!

En borstel die niet meegeeft en waar ik kracht op mag zetten heb ik niet nodig.
Zelf de EZ borstel gebruik ik niet omdat ik deze haren iets te hard vind.
Enkel het zachtste wordt gebruikt!

Velgen worden om de 2 weken en max 150km gepoetst.Dus niet zo vuil om deze met kracht te reinigen.
Tegen dat ik enig hulpmiddel gebruik bij poetsen is overtollig vast en los zittend vuil al grondig weggespoeld.

1.Eerst worden ze geweekt met lauw water gemengd met cleaner.
2.Dit wordt dan afgespoeld.
3.Opnieuw inspuiten met enkel een cleaner en laten intrekken en afspoelen.
4.Terug inspuiten met enkel een cleaner en nu pas maak ik gebruik van de

*Hog hair borstels v Auto Finesse en borstel van Valet Pro om rond de bouten te gaan en in groeven van de spaken.Zelfs deze heb ik een rubber beschermlaag gegeven.
*Voor binnen in de velg gebruik ik de foor finger wool mitt van carclean.
*De voorzijde wordt enkel gepoetst met de 2 finger wool mitt van Car pro.

Dit sopje laten inwerken en afspoelen.
Na dit gebruik ik nog Iron X om eventueel achtergebleven vuil op te sporen.

Bij geen enkel van deze hulpmiddelen is er een kans om krassen te maken.En dit gaat al lang zo goed.
Tot na het gebruik van de wheel woolie.
De wheel woolie op zich is een handige borstel enkel niet wanneer daar een braam aan is.
Dus ik wil niet het hele produkt afkraken en afraden enkel melden dat men even moet checken voor men deze gebruikt.

Bij elk produkt kan er eens ergens een foutje in zitten.Daarvoor moet niet het hele produkt slecht zijn.
En ik wil ook zeker niet carclean hiervoor in slecht daglicht plaatsen!

Dit zijn maar enkele foto's ervan,van de krassen in de velg heb ik geen gelukte foto's wegens te donker.

conv_1592.webp

conv_1593.webp

conv_1594.webp

conv_1595.webp

Maar ik geloof idd niet dat deze krassen komen door te hard drukken!

Zijn het 166 styling velgen?

Ik hoop dat je de krassen nog weg kan polijsten! Zou dat lukken met een cone?

• Leuk
Reacties: Bikkel
bakvolk;n417888 zei:
Bij controle van de velgen zag ik plots dat er onverklaarbare krassen op stonden.
Na verder ontleden ervan blijken die dus voort te komen van het gebruik van de wheel woolie large. ...

I rest my case

Als ik kijk naar mijn wolletjes op een stokje, dan weet ik begod niet hoe die nu krassen moeten maken op velgen,....

kijk ik naar de beschadiging op jou stokje,.. Lijkt het alsof je de steel dus scheef houd bij het schoonborstelen,...en hierom de velg zou kunnen beschadigen, maar door de wollen pluk op dat stokje is het misschien wat minder snel opgevallen,...

ik heb mezelf gewoon aangeleerd om het steeltje horizontaal te houden tijdens borstelen in en om de velg. En borstel lekker z'n werk laten doen zonder teveel druk te geven.

de rand op de binnenkant van de velg kan ook scherp zijn,.. Tijdens het borstelen van je binnenste velgbed, zou je ook met de plastic steel langs de "rand" kunnen zijn geschaaft, zonder het in de gaten te hebben gehad. Wat dus zo'n soort beschadiging op de steel zou kunnen verklaren.

zelf heb ik die borstels niet, maar de krassen lijken me eerder te komen van bv een stuk metaal dan van contact met plastic.

tevens dank ik dat je bijzonder hard moet duwen om dergelijke krassen te krijgen.

zou je dat dan ook niet merken tijdens het poetsen zelf?

is de schade op alle wielen?

(ik trek niks in twijfel - probeer enkel een nuchtere kijk te bieden)

Ik ben er even ingedoken en dat braampje dat je laat zien is een het einde van een stukje kunststoffolie, als het goed is kun je het er ook afpulken. Het zit namelijk op de steel geplakt (in een spiraalvorm en daar zitten de haren weer ingewikkeld).

Het spul lijkt in ieder geval te zacht om zulke krassen te veroorzaken en ik denk echt niet dat het hierdoor is gekomen. Het gebruikte plastic is redelijk zacht en flexibel.

Vooral de lange krassen die ik zie op je velgbed kunnen denk ik niet door het braampje komen want je maakt simpelweg niet de juiste hoek om het braampje dat erg dicht tegen de haren zit dusdanig je lak te laten raken dat het zulke krassen kan geven.

Ik heb ook getest of ik een hoek kan maken zodat het braampje de lak raakt, maar in veel gevallen lukt dat ook niet. Ik heb er net als een dolle mee lopen harken op de hoeken van onze testpanelen, maar er gebeurt eigenlijk niet veel.

Ik denk dat er een steentje of iets anders hards de boosdoener is geweest.

Net zoals ALFIrE zou ik willen weten of al je velgen op dezelfde manier beschadigd zijn geraakt?

De krassen op foto 2 t/m kun je volgens mij onmogelijk maken met het braampje dat in de startpost is getoond: je krijgt de steel van de wheel woolie gewoon niet over de lengte van de getoonde krassen tegen de velg, laat staan dat je ongemerkt extreem veel kracht zet, en krassen maakt, en had ook geen idee hoe dergelijke krassen ontstaan kunnen zijn. Bij het lezen van het bericht van Volvorijdertje, dacht ik wel: dat is een mogelijke verklaring, of bijvoorbeeld horloge/armband als veroorzaker, maar dat kan de topic-starter zelf het beste beoordelen.