Ultimate Compound heeft toch behoorlijk wat 'bite'. Zeker als je het machinaal gebruikt niet te gek mee doen, maar met het handje is dat niet zo'n punt.
Zitten toch serieus wat krasjes in zeg. En op die foto waar onder staat "na het wassen" is dat steenslag?
Voor de deurgrepen heb ik een oplossing, je man/vriend ze open laten doen....
Voor de kommen onder de deurgrepen gebruik ik een polijstconus op een accuboormachine. Bewust op een niet te dure accuboor met juiste toerental en genoeg koppel, omdat het gebruik hiervan de lagers van de boormachine in de verkeerde richting belast, waardoor de levensduur van de machine ernstig wordt bekort.
Morgen voor het waxen de auto even afspoelen (als ie buiten geparkeerd staat) zodat er geen zandkorrels op liggen, waarmee je de auto gaat krassen tijdens het waxen.
Krassen rondom de deurgrepen komen ook vaak door ringen met scherpe randjes, of iets wat je in je hand hebt waarmee je de deur opentrekt (bijv. de sleutels). Overigens om de krassen (tijdelijk) minder zichtbaar te maken kun je ook een glaze op de lak zetten (voor je er een wax of een sealant op zet). Zolang je beperkte middelen hebt, een goede en goedkope optie.
Mooi resultaat! De wat diepere krassen moet je denk ik toch echt met een DA weghalen, anders gaat dit niet lukken.
P.S. check even je wieldop, deze lijkt scheef erop te zitten? Zonde als je deze verliest!