• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krijg swirls en liche vervaging niet weg

dekilo

Detailing rookie
1 jun 2008
45
0
Hi,

Ik heb onlangs het 5 stappenplan van Megs aangeschaft.
Ik krijg de swirls en lichte vervaging niet weg.
Ik heb ongeveer 1 1/2 uur liggen boenen op de moterkap maar krijg de swirls en lichte vervaging er niet geheel uit.
is het stappenplan alleen succesvol als je machinaal werkt.
Of doe ik iets verkeerd?
Lak glimt echt goed maar in de volle zon blijf je lichte kleur verschillen en swirls zien :(
 
Met de hand zal je, zeker op harde lakken, altijd swirls blijven zien. Waarschijnlijk zijn ze na je behandeling wel verminderd?

Als je gekozen hebt voor de Step 1 Paint Cleaner dan kan deze te licht zijn. Je kan overwegen om de Step 1 te vervangen voor de Meguiar's Scratch-X deze is effectiever tegen swirls en ook daar kan je je hele auto mee doen.

Ook voor de Scratch-X geldt dat je flink moet boenen, spierballenwerk zal het dus worden.

Om effectiever met Scratch-X aan de gang te gaan raad ik je aan om een light cutting handpad te nemen:


100980.jpg


Deze heeft een stevige foamstructuur en is effectiever tegen swirls!

Succes. :)^
 
Hoi Rob, het is makkelijker oordelen als je er wat foto's bij zet van het te bewerken leed.
En wat voor soort auto je hebt/hoe je het gedaan hebt etc.
 
Dan gaan we dat maar eens proberen!
Na 1 1/2 uur geboent te hebben was het 8 uur s'avonds!
Ik was helemaal gaar geboend en ben meteen naar bed gegaan!
 
ladybug zei:
Hoi Rob, het is makkelijker oordelen als je er wat foto's bij zet van het te bewerken leed.
En wat voor soort auto je hebt/hoe je het gedaan hebt etc.

Hi,

Mijn naam is Vincent!
Maar je mag me altijd Rob noemen!:D

Groetjes.
 
verwacht geen wonderen he rob a.k.a vincent:-"

met het handje krijg je wilskracht afhankelijk veel weg of een verbetering maar verwacht niet dat je het helemaal top krijgt.

dat zou volgens mij echt machinaal moeten
 
Is de cutting handpad echt beter dan de applicator pad van meguiars? Ik heb vorige keer de hele auto gedaan met de applicator pad, en denk dat het zeker nog beter kan, ik zie ook nog veel swirls...:(
 
Probleem van de standaard applicator pads van bijvoorbeeld Meguiar's is dat deze maar 1 "grofte" hebben. De handpads van LCC zijn er in dezelfde soorten als de machine pads, dus je kan nu ook met de hand een cuttingpad gebruiken. Werkt echt goed! :ja
 
stimpy68 zei:
Probleem van de standaard applicator pads van bijvoorbeeld Meguiar's is dat deze maar 1 "grofte" hebben. De handpads van LCC zijn er in dezelfde soorten als de machine pads, dus je kan nu ook met de hand een cuttingpad gebruiken. Werkt echt goed! :ja

Met de meguiars kun / moet je behoorlijk hard duwen/poetsen, is dat dan met deze pads ook een stuk minder? Moet je zelfs voorzichtig zijn met deze pads icm ScratchX? Met een excenter duw je ook niet al te hard denk ik, of wel?
 
De oranje LC pad is best goed, werkt totaal anders dan de Meg's applicators. Die brengen op, en daar zijn ze super voor, deze is véél beter tegen krasjes en swirls e.d. En je hebt ook echt iets in je handen...

@ Vincent: kan het zijn dat er voorheen op bepaalde plekken 'geboend' is? Vaak als je verschillen in kleur/diepte krijgt heeft men te hard geboend op bepaalde plekken terwijl de rest minder aandacht heeft gekregen. Daarom is het best belangrijk om altijd egaal te werken...

De light cutting handpad is een prima idee (heb 'm zelf ook voor hoekjes waar je met de machine niet bij kunt). Maar een excenter of DA is beslist ook een aanwinst. Daar bereik je toch iets meer mee, en makkelijker... ;)
 
Hi,
Hier hetzelfde probleen.
Je kan poetsen tot je armen er af vallen maar helaas swirls zitten er nog in.
Ik heb zo'n vermoeden dat er snel een poetsmachine aangeschaft worden
 
Is ook wel hele harde lak, BMW en heb je nog zilverkleur, lichte kleuren en veel metalic is hardere lak.
Maar je gaat toch naar de detailingdag? Dan kunnen ze je het beste adviezeren wat je moet doen.
 
Het is echt geen werken zonder machine.
Ik ga 6 juli even mijn licht opsteken bij tim.
Dan beslis ik welke machine ik ga aanschaffen.
Heb je heel je auto staan op te poetsen kijk je tegen het licht in.:auw
Wat een krassen in het lakwerk.
Echt om te huilen zoveel werk zoveel frustraties.]-0
Omdat hij superschoon is zie je die krassen ook nog eens beter ook.
Maar ja tot mijn grote spijt zag ik ook nog eens een paar parkeer deukjes.
Het wordt zo een obsessie om je auto in top conditie te krijgen.:heart_eyes:
 
Best lullig ergens, jij hebt nou bepaald de goedkoopste Z3 van het forum niet. Dat die lak dan zo slecht is en zelfs deukjes heeft vind ik echt ronduit sneu voor je.
Wel een voordeel van zelf wassen/detailen vind ik. Je weet exact waar alle plekjes zitten en of er iets is bijgekomen.
Komt wel goed hoor Nor, en als je het dan mooi met handwassen bijhoudt dan is het puur genieten van je Z!

Tis trouwens ook een obsessie om je puntgave lak puntgaaf te houden. Ik waarschuw maar ffies :-"