• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bmw série 1 polish - krijg lichte krasjes niet weg

Dus moeders is weer blij! :)

Foampads werken anders dan wol of MF en dit moet je maar willen. (Ik vind het persoonlijk maar niets, met het primen en dergelijke)

Als een kras dieper is, maar je kreeg met je huidige combi prima correctie overall, dan kan je ook gewoon de kleine backingplate + foampad gebruiken om lokaal aan de gang te gaan. ;)

Diepere krassen moet je ook vaak niet weg wílllen halen als je al flink gepolijst hebt. Dan ook nog grover en gericht gaan raggen op krassen, dat kan wel eens snel fout gaat. (Kracht kan ook zitten in herhaling - kleinere stappen)
 
Even een photo waar het verschil duidelijk te zien is. Had de auto geclayed met een claymitt. Had veel shade aangebracht aan de auto maar daar valt niets meer van te zien :)
CE46EF45-1A26-4834-B944-64C74B99C54D.jpeg
 
Zo de knetter! Lijkt wel of je aan het orangepeelen bent geweest met schuurpapier! :O Dit is niet normaal, man. Heel snel die mitt wegdoen of er mee leren omgaan.

Niets meer van te zien? De dikke kras die je in het midden getrokken hebt is anders nog mooi zichtbaar.
 
Vreemd want ik heb nochtans niet hard geduwd. Had wel ervaring met het clayen, maar nog nooit met een claymit gewerkt. Ik ga zoizo terug naar de clasieke claybar. ( die streep is er uit)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Of de dikke kras nu weg is of niet, klaarblijkelijk moest je hier meer op polijsten om 'm te verwijderen en dat is simpelweg zonde van je clear coat. (Zeker als je voor een ander bezig bent!)

De claymitt lijkt mij ook aan de harde kant. Zou zó een goede applicator kunnen zijn bij het orange peelen. :p
 
De omschrijving op de site is:

Omdat een kleihandschoen lichte marring kan veroorzaken, is het aan te raden dit product alleen te gebruiken als je ook gaat polijsten.

dat is geen lichte marring, jeetje zeg! Nou ja, het is weg.
 
dacht eerst, zo'n clay mitt lijkt me wel wat i.p.v. dat gedoe met zon brokje klei.
maar als ik dit zo zie dan laat ik hem wel lekker links liggen.
 
Zelf gebruik ik het meest de polijstmiddelen van Menzerna (vergelijking met S3 heb ik nog niet gedaan), heel tevreden over. de 400 kan inderdaad veel weghalen en daarnaast heel erg goed finishen!
De 400 werkte bij mij goed samen met de URO fiber MF pad, deze pad is geschikt om bv. 1 staps te polijsten, de pad is zo samengesteld dat deze kan dienen om mee te cutten en finishen. De gele yellow medium wool pad van Rupes dient volgens mij ongeveer voor dezelfde bewerking als de URO pads (1 staps, goede cutting en finishing mogelijk). Al is een fijnere finish vaak net dat beetje beter vind ik.
 
Naar hoe ik het begrijp is een "hit" wanneer je bv. Alle verticale banen gedaan hebt van je te polijsten oppervlakte, een" pass" is dan als je zowel verticaal als horizontaal alle banen gehad hebt. Een pass houdt dus zeker die 2 hits in, 1x horizontaal en 1x alle verticale banen.
Correct me if I'm wrong...
 
Hit = Raken
Pass - Passeren

Als je wat polijstmiddel op je pad doet, de machine op de lak zet en deze pas weer eraf haalt wanneer je het polijstmiddel hebt afgebroken, dan heb je feitelijk éénmalig de lak aangeraakt. Doe je opnieuw polijstmiddel op de pad en zet de machine opnieuw op de lak, 'hit/raak je de lak dus voor een tweede keer.

Als je één baan maakt met de machine, en gaat daarbij over een kras, dan ben je dit defect éénmalig gepasseerd. Maak je een dambord, dan maak je dus twee passes. (Ook wel 'run' genoemd)

Gemiddeld zou je een bepaalde hoeveelheid polijstmiddel op je pad doen, een werkvlak van ongeveer 50x50cm aanhouden en dan binnen één dambord het polijstmiddel zo goed als afgebroken hebben.
Uiteraard beweegt de ene sneller dan de ander, gebruikt meer poliistmiddel of maakt grotere werkvlakken dan de ander, maar er moet ergens een standaard gehanteerd worden om een indicatie te hebben van hoeveel werk er gedaan is. ;)

@Dirk Post
 
@Dirk Post - Jup. :p Maar dan zou je net zoveel passes doen totdat het polijstmiddel is afgebroken. Dan zou je alsnog hetzelfde resultaat hebben, maar mijn ervaring is dat je langzamer beweegt om o.a. ook gebruik te maken van de warmte die je creëert / korrel de tijd geven om te werken / etc etc.
 
Maar er is toch ook verschil welke compound je gebruikt, in verhouding tot hoeveel passes het duurt al voor het geheel afgebroken is?
 
Spelen meerdere variabelen mee.
Type lak, ernst van krassen, welke pads, welke compound, techniek,...