• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krijg swirls en liche vervaging niet weg

Sven S8 zei:
De oranje LC pad is best goed, werkt totaal anders dan de Meg's applicators. Die brengen op, en daar zijn ze super voor, deze is véél beter tegen krasjes en swirls e.d. En je hebt ook echt iets in je handen...

@ Vincent: kan het zijn dat er voorheen op bepaalde plekken 'geboend' is? Vaak als je verschillen in kleur/diepte krijgt heeft men te hard geboend op bepaalde plekken terwijl de rest minder aandacht heeft gekregen. Daarom is het best belangrijk om altijd egaal te werken...

De light cutting handpad is een prima idee (heb 'm zelf ook voor hoekjes waar je met de machine niet bij kunt). Maar een excenter of DA is beslist ook een aanwinst. Daar bereik je toch iets meer mee, en makkelijker... ;)

Thanks Sven,

Ik denk dat je gelijk hebt MBT het harder boenen op sommige plekken!
Ik wil dat product graag bestellen maar is helaas niet op voorraad!
 
Hmm, dat laatste gebeurt wel eens als het nieuw is en iedereen tegelijk ontdekt dat het best wel handig is...

Tim kennende zal het vast snel weer op voorraad zijn. (Maar ik snap best dat je liefst gisteren wilt beginnen) ;)
 
Ok het volgende is dus aan de hand.
Ik heb het 5 stappen plan uitgevoerd op het dak!
Het gaat dus fout na het cleaneren.
Wat ik er ook op smeer na het cleaneren, het blijft lichte wolken veroorzaken.
Het beste resultaat blijf ik krijgen met alleen de cleaner step 1!
Dan glimt de lak mooi egaal zonder lichte wolken erin!
Ik wou graag een foto ervan laten zien maar het laat zich niet zo goed fotograferen!
Ik zou graag willen weten wat ik fout doe!
Ik ben al heel tevreden met het resultaat maar ik mis toch nog net dat kersje op de slagroom!
auto2031.jpg

auto2032.jpg
 
Lichte wolken komen omdat je misschien niet overal een egale laag hebt aangebracht?
Of misschien te weinig kracht gezet met uitwrijven? Dit gaat nl. moeilijker dan bijvoorbeeld op een motorkap...

Het zijn maar suggesties :weetniet :roll

Patrick
 
nicknameless zei:
Lichte wolken komen omdat je misschien niet overal een egale laag hebt aangebracht?
Of misschien te weinig kracht gezet met uitwrijven? Dit gaat nl. moeilijker dan bijvoorbeeld op een motorkap...

Het zijn maar suggesties :weetniet :roll

Patrick

Het is ook lastig om uit te leggen zonder dat het je het fysiek kunt laten zien!
Is er een bepaalde techniek om het "egaal" aan te brengen?

Is er niet iemand uit de regio zuid limburg hier op het forum die zijn professionele blik er eens op wil werpen?
 
Misschien een idee om alles er eerst eens af te halen? (alle restanten wax en wat er mogelijk op zit dus).
 
Ik zal hem eerst gaan kleien dan moet hij in principe schoon zijn. Alle oude resten verdwijnen. Daarna in de cleaner zetten en vervolgens in de wax. Dan moet je een goed resultaat krijgen. Anders zul je machinaal moeten gaan.
 
dekilo zei:
Dat doe je toch met de cleaner of niet?

Ja, eerst kleien en dan cleaner. Dat is normaalgesproken afdoende. Maar wat ik bedoelde is dat er misschien ooit iets opgezet is wat nu dit rare effect veroorzaakt wat je beschrijft. Daar heb je spul voor wat echt alles 'stript', á la Bodysol o.i.d.

Het moet haast iets zijn wat op (of in) de lak zit. Als je het gelijkmatig aanbrengt gebeurt dit normaal niet. Maar vergeet niet, een cleaner laat de lak vrij 'kaal' als je meer glans aanbrengt zie je óók meer. Kunnen het geen fijne wolken van poetskrasjes zijn van de voorganger? Als die plaatselijk heeft zitten boenen kun je dat krijgen. Dan heb je iets nodig wat swirls en krasjes kan verwijderen. (SSR bijvoorbeeld) Maar dat krijg je met een excenter weer veel makkelijker weg, zeker als het een harde lak is.

Op de foto's zie ik het helaas niet echt goed (behalve de wolken aan de hemel). ;)

Anders toch misschien naar de meeting?
 
B.K. zei:
Gebruik je Stap 2 van meguiars, Die DC polish ..?
Hoe breng je deze aan?

Erop en meteen eraf niet laten drogen!
Maar ik heb het ook als ik stap 2 oversla en de wax erop smeer.
laten kuren, vinger test, uitpoetsen...................................................wolken!
 
Neen dan niet ,was mn eerste gedacht omdat het dit nogal eens wilt doen als je em laat opdrogen..
Welke wax..of heb ik hierover gelezen?
 
Sven S8 zei:
Aan die spullen kan het niet liggen...

Ik ben alleen maar aan het helpen met zoeken..
Als hij het na de cleaner niet heeft..
Dan geen polish ofwel polish..
Dan wax ,dan dit verschijnsel ,dan moet het tussen die stappen toch gebeuren..
Hij gebruikt maar 1 product ,dan kan het probleem toch niet ver weg zijn.
Heb het in ieder geval nog nooit gezien:weetniet
 
Heb je die auto nog niet zo lang? Zit er niet iets van een restant Teflonlaag of zo'n lang houdbare seallaag op?
Dan krijg je bij het gebruiken van de verkeerde shampoo ook van die wazige plekken (verkeerde shampoo= shampoo waar die laag niet tegen kan, moet met speciale shampoo).
 
Ik heb idd voordat ik het stappenplan van Megs aanschafte turtle wax met teflon erop gesmeerd, onder het mom van oh kijk wat ik nog in de kast heb staan!
Zou dat het zijn!
 
Nouja ben zelf geen goeroe maar volgens mij is die troep er gewoon niet goed af, spul is baggervet en dat wordt ook dof als je weer geen speciale Teflonshampoo gebruikt.
Zou zelf nooit voor een paintcleaner gaan als een auto niet volledig kansloos is. Maakt je lak toch poreuzer.
Probeer em anders nog eens heel goed te kleien, cm voor cm. Paintcleaners of agressievere middelen kunnen er dan altijd nog op.
En eerst wassen met goed warm water en bijvoorbeeld de Poorboysshampoo, die ontvet wel erg goed.

En zet er eens een felle lamp op, led-zaklamp ofzo om uit te sluiten dat het fijne krasjes zijn.
 
Met een paintcleaner moet je de oude Turtle Wax toch wel kunnen verwijderen. Is het een single stage lak? Word je pad rood als je met de cleaner aan de slag gaat?