• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lak cleanen zonder polijsten.

John74

Detailing addict
28 apr 2009
536
65
50
Ik heb namelijk een wax addiction en zet m'n Audi graag iedere maand in de wax. Het is wel zo dat je de lak wil voorbereiden op wat komen gaat. Ik polijst de auto 1 keer tot 2 keer per jaar. Nu wil ik een paint cleaner gaan gebruiken en ik heb al dodo prime lite, het wel zo dat de dodo vlekt als een tierelier ook al breng ik het dun op en het gelijk weer af neemt. Ook heb ik de Pb profpolish en de step1 van Meg in m'n collectie maar vind deze niet fijn werken op de audi. Het is zo dat ik de lak wil cleanen zonder schurende polish. Ik zit namelijk te denken aan Wolfgang prewax en de Pinnacle paint cleaner. Wat is het verschil tussen deze 2 (al komen ze van dezelfde band) en heeft iemand ervaring met deze producten.

https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Lime_Prime_Lite_cleaner_glaze_500ml__101045

Dit is echt een heerlijk product om zonder te polijsten ff je lak te cleanen / preparen voor de optimale hechting met de waxlaag!!! Heeft ook geen schurende korrels in zich.

Hallo chost10:

Een echt topproductje, in mijn ogen, is de Step 1 Paint Cleaner van Meguair's. Die doet precies wat jij wilt. Werkt heel erg ecnonomisch. Wil je direct hele lichte swirls aanpakken, dan zet je het product op met een L.C. Foampad met een hele lichte polijstende werking. Het product is eigenlijk ontworpen om met de hand te verwerken. Ik heb het vorige week gebruikt met de DAP. En een light green polishing pad. Werkt echt perfect. Niet te hoge stand kiezen op de DAP, want het product droogt snel op. Kan natuurlijk ook met een zwarte pad. Doek erover en je lak is echt goed schoon.

Product ruikt heerlijk by the way. Leonneke

SkyBuMp zei:
https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Lime_Prime_Lite_cleaner_glaze_500ml__101045

Dit is echt een heerlijk product om zonder te polijsten ff je lak te cleanen / preparen voor de optimale hechting met de waxlaag!!! Heeft ook geen schurende korrels in zich.

In zijn verhaal staat al dat hij dit heeft, en het product niet fijn vindt...

Ja helder.. dat is eerder ook al gezegd door soepergrover ^^

Vlekken met Lime Prime heb ik zelf nog niet mee gemaakt, @ chost10 hoe verwerkt je lime prime? Ik heb ooit als test eens Lime Prime (de niet lite versie) laten drogen/curen zoals je het wilt noemen, toen kreeg ik wel vlekken. Zodra je na het verwerken een mooie egale laag hebt en net voordat het product onzichtbaar wordt, afnemen met een goede towel!

Waarmee breng je LP dus an en waar neem je het mee af?

Dibbuz heeft nog wat mooie Lime Prime youtube how to lime prime video's;

Mocht je echt zat zijn van Lime Prime.. kun je kijken naar de pre-wax cleaner van Wolfgang, die doet het zelfde als Lime Prime Lite.

lpl vlekt hier ook niet..
ik hou ervan om met de hand te smeren..
kan alleen als de zon niet op je paneel staat..

heb er ook nog nooit vlekken mee gezien

edit:

heeft iemand trouwens al eens de collinite 840 color up pre wax cleaner geprobeerd??
gezien ik heeel tevrede ben met mijn collinite producten, ben ik benieuwd hoe de 840 werkt, en vooral of het effectief is

Ik zet het op met de dapp stand 1 of 2 met de 5,5inch red foampad. Ik doe maar een halve paneel en poets het daarna uit.

Heb je al eens een zwarte pad geprobeerd die is iets steviger, gebruik die meestal ook icm LP. De standen op de dap zullen wel goed zijn, niet al te hoog dus :-)^

Wat voor doek gebruik je? Ik veeg het residu meestal af met een fluffy towel zoals die van dodo de fantastic fur of de carrand supreme.

aron147 zei:
heeft iemand trouwens al eens de collinite 840 color up pre wax cleaner geprobeerd??
gezien ik heeel tevrede ben met mijn collinite producten, ben ik benieuwd hoe de 840 werkt, en vooral of het effectief is

Op DW heb ik hier weleens iets van gelezen. Schijnt erg effectief te zijn, maar wel een goedje waar je je aandacht bij moet houden.
(heb dit ook een tijdje op mijn verlanglijst gehad)

chost10 zei:
De luxe towel van poorboys. Maar zal de verwerking op zwart echt veel uit maken?
De pad is wat stugger en zal de cleaner misschien beter verwerken dan de rode pad. Wanneer ik LPL met de hand doe gebruik ik een geel meguires padje en machinaal altijd op een zwarte LC pad!

Dus even testen misschien.. ik weet wel zeker dat het geen vlekken zal laten! Probeer ook te spelen met de verwerkingstijd.. dus heel lang verwerken... heel kort.. en bekijk de verschillen. Zo kun je zelf bepalen wat het beste is voor jou gevoel icm met jou lak.

hmm, kan het natuurlijk proberen.:-)^ , maar heeft er eigenlijk iemand ervaring met pinnacle of wolfgang?

aron147 zei:
ik hou ervan om met de hand te smeren..

Hmmm .... Je probeert je lak te reinigen, daarvoor is LPL een goed middeltje. Maar je verwerkt het met de hand ???
Enig idee hoe VET je handen in werkelijkheid zijn ? En hoeveel zout en andere mineralen via je porieen naar buiten komen. Zet eens, voor de gein, je vlakke hand op de autolak als je deze bijvoorbeeld ontvet hebt met IPA. Daarna eventjes met de Brinkman schijnen en je zult vrij behoorlijk schrikken van het resultaat. Ik sta open voor vele suggesties, maar buiten het feit dat het misschien lekker aanvoelt, vind ik dit een zeer slechte keuze.

tsjah , dat is zeker zo, alleen zie ik het verschil niet tussen lekker kliederen met je handen, en met een padje..

machinaal doe ik de lite niet..
wel paar keer met een padje gedaan, maar met de hand kliederen vind ik gewoon leuker.

ipa heb ik niet.. en hoeveel waxen worden wel niet met de hand gesmeerd?

begrijp me niet verkeerd, met een padje zal beter zijn, maar heb, kliederend met de hand nog geen vlekken tegen gekomen

aron147 zei:
Lekker kliederen met je handen .....t.. en hoeveel waxen worden wel niet met de hand gesmeerd?

Okay duidelijk Aron. Lekker kliederen is en blijft natuurlijk wat voor te zeggen. Er worden inderdaad veel waxen met de hand aangebracht. Dat wil dan overigens niet automatisch zeggen dat het een goede methode is. Maar okay, als je geniet van het kliederen dan kan ik dat volgen.

Ik zelf probeer in elk geval de gereinigde lak zoveel mogelijk te verwennen met het product en zo weinig mogelijk met vette vingers en handen. Afgelopen week ben ik elke dag bezig geweest met het behandelen van m'n witte Cuupje. Ik 'leunde' tijdens het detailen enkele malen op de lak met 1 schone hand. Ik schrok er van, wat een rotzooi je handen achterlaten op de lak. Ik inspecteerde de lak telkens centimeter voor centimeter, omdat ik nou eenmaal een lichte idioot ben.

Een vette vinger- of handafdruk blijft zichtbaar aanwezig. Ook na het aanbrengen van een sealant of een wax. Ik vind dat echt eeuwige zonde, want het haalt ook glans weg, waar je zo hard op hebt staan te werken. Maar prima, da's mijn visie . No offence !

daar heb je absoluut gelijk in!
ook tof dat je het ziet zoals ik bedoel:-)^

de autos die ik momenteel doe, zijn van ons eigen wagenpark, wat nu uigegroeid is tot een imperium met 6 wagen's

onmogelijk om ze dus allemaal tip top te houden..
tevens is dat financieel ook niet leuk meer
tel maar eens hoeveel shampoo/wax/sealant/polijst middel
er doorheen gaat als je 6 auto's onder je hoede hebt, en moet houden..

vandaar dat ik de laatste tijd nogal krenterig ben..

maar over lak perfectie, daar heb je ZEER zeker een punt.. en bij mijn eigen auto, doe ik het ook niet, sterker nog, daar heb ik helemaal geen cleaner/glaze op gebruikt.. enkel monello's en fk1000p en de 845 (ooit heeft er wel limeprime lite op gezeten uiteraard! maar u niet meer)

binnenkort (als de foamlans actie af is gelopen) bestel ik mezelf ook een aantal nieuwe pad's (ook 2 of 3 gouden concorso's) en wil ik het machinaal gaan doen

kijken hoe lpl zich dan laat verwerken!

uiteraard snap ik ook jou "afwijking:cool " aangezien ik die ook heb, alleen niet op alle auto's die ik doe

vandaar ook dat ik bijvoorbeeld veel srp gebruik als a i ox-]