aron147 zei:l
heeft iemand trouwens al eens de collinite 840 color up pre wax cleaner geprobeerd??
gezien ik heeel tevrede ben met mijn collinite producten, ben ik benieuwd hoe de 840 werkt, en vooral of het effectief is
Centoquarantasette zei:Ik heb op DW ook wel eens gelezen dat er Engelse detailers zijn die na het glazen het zaakje weer afnemen met IPA wat weer sterk ontvet.
-Vanquish- zei:Ik kan volledig mis zijn, maar is de achterliggende reden niet dat men met een glaze de lak voedt (dus zogezegd in de lak trekt) en dan vervolgens met IPA afneemt om de glaze die niet in de lak is getrokken weg te halen?
ik snap 'm nu wel, thnx!-Vanquish- zei:Ik heb wat moeite om je te begrijpen.
Spruzzo: "Spray op waterbasis speciaal ontwikkeld om polijstwerk te kunnen inspecteren. Verwijdert fillers, glaze, polijstmiddel, polijstolie, vingerafdrukken, lichte vervuiling en stof. Veilig voor elk oppervlak en bevat geen glansmiddelen. "
Dus na het polijsten kan je Spruzzo gebruiken om je resultaat beter te kunnen beoordelen, doordat fillers of polijstolieën het resultaat op een positieve manier kunnen beïnvloeden en je bent eigenlijk enkel geïnteresseerd in de staat van de lak zonder al die zaken. Je wil namelijk weten of je lak swirlvrij is.
Na Spruzzo gebruik je dan een glaze en daarna een wax.