Beste Forum gebruikers,
Vorige jaar is mijn 1959 Ford Thunderbird convertible helemaal opnieuw gespoten. De auto was vroeger zwart toen hij de fabriek verliet en wit dat ik hem kocht. Daarnaast werden in die jaren thermoplast lakken gebruikt dus hebben we de auto helemaal kaal geschuurd. Daarna is de auto volledig in de epoxy gegaan, in de primer en vervolgens in rood afgelakt met daar over heen een blanke lak. De auto kwam terug bij mij maar hij was niet strak genoeg en ik heb hem mee laten nemen om opnieuw strak te laten zetten en te spuiten.
Het eindresultaat is nu redelijk (prijs van de spuiter was niet erg duur dus kan geen extreme show kwaliteit verwachten) maar er zit duidelijk een Orange peel in de lak.
Nu heb ik al heel veel gelezen hier over en ook filmpjes gevonden op de diverse kanalen.
Mijn vraag, kan ik dit zelf door middel van schuren en polijsten of zeggen jullie vanaf blijven? Ik doe (buiten spuitwerk) vrijwel alles zelf aan mijn auto's maar hier heb ik nog geen ervaring mee. Ik heb een RUPES BR112AES Excentrische Schuurmachine 150mm die ik gebruik om auto's kaal te schuren. Ik neem aan dat dit niet de juiste machine is om nat te schuren?
En welke polijstmachine kan ik het beste gebruiken? Ik vind het geen probleem om geld uit te moeten geven aan (goed) gereedschap wat ik voor meerdere doeleinden kan gebruiken.
Vorige jaar is mijn 1959 Ford Thunderbird convertible helemaal opnieuw gespoten. De auto was vroeger zwart toen hij de fabriek verliet en wit dat ik hem kocht. Daarnaast werden in die jaren thermoplast lakken gebruikt dus hebben we de auto helemaal kaal geschuurd. Daarna is de auto volledig in de epoxy gegaan, in de primer en vervolgens in rood afgelakt met daar over heen een blanke lak. De auto kwam terug bij mij maar hij was niet strak genoeg en ik heb hem mee laten nemen om opnieuw strak te laten zetten en te spuiten.
Het eindresultaat is nu redelijk (prijs van de spuiter was niet erg duur dus kan geen extreme show kwaliteit verwachten) maar er zit duidelijk een Orange peel in de lak.
Nu heb ik al heel veel gelezen hier over en ook filmpjes gevonden op de diverse kanalen.
Mijn vraag, kan ik dit zelf door middel van schuren en polijsten of zeggen jullie vanaf blijven? Ik doe (buiten spuitwerk) vrijwel alles zelf aan mijn auto's maar hier heb ik nog geen ervaring mee. Ik heb een RUPES BR112AES Excentrische Schuurmachine 150mm die ik gebruik om auto's kaal te schuren. Ik neem aan dat dit niet de juiste machine is om nat te schuren?
En welke polijstmachine kan ik het beste gebruiken? Ik vind het geen probleem om geld uit te moeten geven aan (goed) gereedschap wat ik voor meerdere doeleinden kan gebruiken.