• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lakdiktemetingen formulier

@Frans+michelv: graag gedaan !
Wel vraagje m.b.t. blad: hier ontgaat mij even de clue wat betreft de gehele lijst van 1-45um

Mocht je gaan beperken tot 2 bladzijdes dan kan je ze bv insealen en dan opschrijven met afwasbare stift.
Heb je de waardes bij de hand tijdens het werken en is daarna zo weer schoon te maken en opnieuw te gebruiken bij een volgende auto
Denk nl niet dat zo onwijs verschil zit tussen de auto;s ( zijkant is een zijkant / dak is een dak etc ). Als je bezig bent dan weet je wel wat je er zelf mee bedoelt als je op bepaalde plek iets aanduidt.
Je pakt toch een gemiddelde met eventueel met rood geaccentureerd een waarde op een plek waar je bv extra moet opletten daar deze bv extreem laag is
Tot zover mijn idee / gedachtengang.
In elk geval superdeluxe van je Frans dat je er zo mee bezig bent en het allemaal deelt met de andere leden ! !
 
Hallo Marcus,

Dat nummeren heb ik eigenlijk gedaan, voor mensen die de metingen willen documenteren.
Vindt het zelf dan ook makkelijk om aan iemand te laten zien waarvan ik een auto moet doen, waar eventuele overgespoten gebieden zitten en gebieden waar de laklaag vrij dun is en waarop minder correctie op kan worden aangebracht.
En het zal makkelijk zijn, als je bijvoorbeeld een jaar later de wagen weer moet doen en dan kan nakijken wat de algehele staat van de lak was.
Bijvoorbeeld bij de Dedra die ik heb gemeten, was er een paneel onder de voorlichten die een zeer geringe lakdikte had (nr.37: 79 um en nr.38: 74 um) en delen van de motorkap waren vrij dun.

De andere bladzijden heb ik aan de hand van de tips van Virus toegevoegd.
Ik vond ze eigenlijk wel makkelijk, want daarop ga ik straks zelf met een marker, schades en aandachtsgebieden op markeren.
 
Op de auto aangebrachte nummers begrijp ik, maar de lijst niet:
1t/m15 - 16t/m30 - 31t/mt45

Als je bij wilt houden voor de administratie hartstikke goed hoor!
 
Ah ik snap 'm.
Jij denkt dat er 1 um 2 um enz staat.
Het is echter de bedoeling om achter 1 de meting van meetpunt 1 te noteren, achter 2 de meting van meetpunt 2, enzovoorts.

Zo ziet het formulier er bijvoorbeeld ingevuld uit na meting van de Dedra;

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
De tweede heb ik uitgeprint, betreft namelijk mijn wagen, tevens de derde ook uitgeprint want zo'n wagen heeft mijn neef. Bedankt!
 
Hahahaha ja hoor, als het maar een beetje lijkt op een SUV ben ik al tevreden.
Ik was zelf al bezig geweest met die link van Marcus maar met wat (letterlijk) knip en plakwerk had ik uiteindelijk2 verschillende zijkanten ( 1 detail en 1 niet).
 
Owkeej .

Als we dan toch verzoekjes doen.

Een C1 , maar dan het huidige model en niet het oude , want kan hiervan weinig vinden.
En een Fiat 500 , en dan ook weer huidige model
 
Op speciaal verzoek gemaakt en toegevoegd;
Lakdikteformulier voor een Mercedes Benz E Cabriolet.
 
Frans zei:
Op speciaal verzoek gemaakt en toegevoegd;
Lakdikteformulier voor een Mercedes Benz E Cabriolet.

Geweldig Frans hartelijk dank voor de snelle actie van je.
Ziet er prachtig uit. (temeer omdat ik weet hoe de blueprint vóór jouw bewerking eruitzag)