• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Laklaagdikte

Mayn

Detailing rookie
1 mei 2015
15
12
Zoals de titel aangeeft heb ik een vraag over de dikte van de laklaag.
In dit topic, puur als voorbeeld: https://forum.Carclean.com/threads/de-horror-die-schuursponsje-heet.8331/#post-162379 werd aangegeven dat de laagdikte van de C1 erg dun was.
Volgens mij was deze C1 nog niet zo oud en bovendien heb ik begrepen dat moderne auto's sowieso dunne laklagen hebben.
Maar begrijp ik het dan goed dat deze man vanaf nu zijn auto "nooit" meer kan behandelen zonder het risico door de lak te gaan?
Of dat als je je auto twee keer per jaar wilt detailen, je hiermee na een jaar of drie (noem maar wat) kan stoppen?
Dat maakt de aankoop van een meter voor iedereen met een beetje moderne auto bijna verplicht, of zie ik iets over het hoofd?

Een lakdiktemeter geeft een indicatie hoe dik de totale lak is, gemeten vanaf het metaal. Dat is dus inclusief primer, grondverf, de kleurlak en blanke lak.

Bij 2 keer per jaar polijsten hoef je je geen zorgen te maken dat de lak zomaar ineens te dun is. Tenzij je als een bezetene gaat staan harken met allerlei grove compounds en pads, of elk weekend, dan gaat het rap.

In het verleden heb ik samen met @Dibbuz een Mazda 6 onder handen genomen.
Wetsanden in 3 stappen en daarna gepolijst, grof naar fijn afgebouwd
Alles bij elkaar rond de 5 micron verdwenen. Dus met normaal polijsten zal het niet zo'n vaart lopen.

Ah, duidelijk verhaal! Dan hoef ik me voorlopig geen zorgen te maken. Bedankt!