• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

langdurige bescherming

rico

Detailing rookie
2 okt 2011
3
0
hallo iedereen, ik wil mijn auto binnekort klaar maken voor de winter en heb de keuze uit verschillende waxen en seal maar zou dan eigenlijk de duurzaamste combinatie willen gebruiken:) hebben jullie tips of ervaring met volgende producten? :

chemical guys cherry wet wax
chemical guys 5050 paste wax
chemical guys pete's 53 wax
chemical guys M-seal
chemical guys black light
chemical guys glossworkz glaze
meguiars M16 wax

om hier uit te kiezen dacht ik mischien aan, black light+ M-seal+ M16?
of mischien nog de cherry wet wax vooraf want blijkbaar zitten hier ook seal-elementen in verwerkt...
graag jullie advies en alvast bedankt
grtjs
 
uit meerdere tests die ik heb gelezen, denk ik dat ik kan zeggen dat de M16 en 5050 het duurzaamst zijn. mijn advies is om gewoon twee lagen van een van die twee te gebruiken, en niet te gaan mixen met een minder lang houdbare laag eronder.
 
ah bedankt, dan zal het waarschijnlijk 2laagjes M16 worden:) ben je zeker dat als ik eerst black light (schijnt veel metallic-pop;)) en dan aftop met 2laagjes M-16, dat de standtijd veel minder wordt? grt
 
Voor een groot deel ben ik er wel zeker van. De standtijd hoeft niet "veel" minder te worden, maar het wordt in ieder geval niet veel beter. Naar mijn mening niet echt de moeite waard om tijd en product te verspillen als je er heel weinig/niks voor terug krijgt(qua bescherming dan). Een goede sealant+wax combinatie is die van een duurzame sealant en daarbovenop een wax die goed kan werken op die sealant. Ik zie dat eigenlijk niet terug in Black Light + M16, dus ik zou daarom gaan voor 2x M16. Ook is Black Light een soort van Glaze / Sealant combo.. een toegewijde sealant (Jetseal, M-Seal) zal hoogstwaarschijnlijk een langere standtijd hebben.

Je zou eventueel M-Seal en daarna de 5050 van Chemical Guys kunnen proberen. Beiden zijn van hetzelfde merk en hopelijk om die reden ook tijdens het ontwikkelen op elkaar afgestemd, zodat de wax goed kan zitten op de gladde sealant en hierdoor een lange standtijd kan geven. 5050 is sowieso een heel duurzame wax, wellicht nog duurzamer dan M16, dus het is het proberen waard.
 
hey dat wist ik niet dat die 5050 zo duurzaam was! dit klinkt goed:) ik dacht dat dit een echte showwax was en daardoor minder standtijd had, dan denk ik dat ik voor de 5050 ga want die vind ik persoonlijker iets fijner om erop te zetten dan de M-16, die vind ik soms moeilijk af te nemen :) bedankt hoor ;)