• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Last touch 1:1 verdund

Centoquarantasette

Detailing addict
6 jul 2008
900
65
De Ronde Venen
Ik heb een sprayfles met Last touch 1:1 verdund staan om te gebruiken bij het kleien.

Hoe land blijft LT in verdunde oplossing eigenlijk goed?

misschien een domme vraag maar ik gebruik een volle sprayfles nooit helemaal op

Is het ook mogelijk onverdund te kleien?
 
Het is mogelijk om onverdund te kleien, maar is natuurlijk duurder.
Last Touch 1:1 verdund bederft echt niet hoor, het zijn en blijven chemicaliën.
 
Pak van mn hart....Als je steeds een kwartfles moet weggooien kan je beter puur kleien (kostentechnisch dan)

Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik nooit zo veel van de auto's afhaal met de klei. Je ziet wel een beetje verkleuring maar mn klei word nooit egaal bruin zoals ik wel eens zie. De lak voelt naderhand wel spiegelglad aan.

Als je te weinig LT gebruikt dan glijd de klei niet maar hoe zit dat als je rijkelijk spuit?werkt de klei dan niet of slechter?
 
Centoquarantasette zei:
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik nooit zo veel van de auto's afhaal met de klei. Je ziet wel een beetje verkleuring maar mn klei word nooit egaal bruin zoals ik wel eens zie. De lak voelt naderhand wel spiegelglad aan.

Toen ik de eerste keer klei op mijn eigen auto gebruikt viel het ook wel mee wat ik eraf haalde. Omdat ik voorheen (voordat ik überhaupt van het bestaan van klei afwist) mijn auto ook al vrij goed bijhield met bijvoorbeeld de Super Resin Polish (4x / jaar) was de lak gewoonweg in een vrij goede staat.
Toen ik echter een sloopdeel haalde om met mijn AEG excenter te oefenen wist ik niet wat ik zag. Pas toen had de klei voor mij zijn waarde bewezen. Maarja om nou steeds andermans auto's te gaan kleien ....
 
De eerst keer dat ik mijn eigen auto deed was ie een half jaar oud dus ook niet extreem vuil. Auto's van anderen die nog nooit gekleid waren had ik wel meer "buit" maar nog steeds niet de hoeveelheden die ik soms in writeups zie.
 
Centoquarantasette zei:
.....maar nog steeds niet de hoeveelheden die ik soms in writeups zie.

Maar dat wil je ook niet. Zoals gezegt, als je het allemaal een beetje bijhoud dan zal het zo'n vaart niet lopen. Heb je echter niet gekleid maar wel gewaxed en je voelt over de nieuwe waxlaag heen dan voel je overal kleine puntjes en dan denk je ....
Juist, had ik maar even gekleid.
 
De hoeveelheden die je onze writeups ziet, zijn vaak van auto´s die in het verleden niet zo goed onderhouden is, dat verklaart al heel makkelijk de vuile klei.