• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lederen stuurwiel en pookknop altijd weer mooi te krijgen?

Rossifumi

Detailing trainee
4 apr 2016
12
45
Ik ben momenteel hard op zoek naar een "nieuwe" (gebruikte) auto. Gedurende deze zoektocht valt het mij op dat veel stuurwielen en pookknop al zo snel glad geworden zijn. Niet zozeer versleten, maar de mooie mate stroeve look & feel is helemaal weg.

Ik heb al een topic gevonden waarin een heel mooi voorbeeld langs komt van een lederen stuurwiel dat van erg glad naar mooi mat is getoverd. En dat middels een simpel "wondersponsje". In mijn geval zal het wel gaan om een stuur met geperforeerd leer, maar dat mag volgens mij geen probleem zijn.

Pookknoppen hebben het vaak zwaarder te voorduren. Ik heb nu een auto op het oog met een lederen pookknop waarbij het zwarte leer (best dun spul volgens mij) lichte slijtplekken vertoont. Is jullie ervaring dat dit goed op te knappen valt middels te "standaard" leer reiniging en conditioner producten? Of moet je snel aan het zwaardere geschut (kleuring of iets dergelijks).
 
Om leer te reinigen zou ik in eerste instantie kijken naar een leerreiniger (Mother's, Dodo Juice, etc), en daarna pas naar een melaminesponsje, omdat sponsje een schurende werking heeft en dus meer kwaad kan doen dan een reiniger. Ik vind de reiniger van Mother's heel goed, maar de Interior cleaner van Nanolex vind ik ook niet slecht.

Over slijtplekken kan ik helaas niks zeggen.
 
Om leer te reinigen zou ik in eerste instantie kijken naar een leerreiniger (Mother's, Dodo Juice, etc), en daarna pas naar een melaminesponsje, omdat sponsje een schurende werking heeft en dus meer kwaad kan doen dan een reiniger. Ik vind de reiniger van Mother's heel goed, maar de Interior cleaner van Nanolex vind ik ook niet slecht.

Over slijtplekken kan ik helaas niks zeggen.

Dus eerst cleanen en daarna pas "bewerken". Klinkt wel logisch eigenlijk :)
 
Ik bedoelde het meer van: als je met de reiniger niet het beoogde resultaat behaalt, dan kan je daarna nog kijken naar agressievere methoden, zoals de melaminespons. Ik denk dat je met de reiniger al bereikt wat je wilt bereiken.
 
Bij leer is het wel zo dat als het leer eraf is of beschadigd dan is het zo, dan kan je cleanen wat je wilt maar heel wordt het nooit meer.
Bij geen of slecht resultaat kun je dat gewoon weer laten herbekleden.
 
Ik bedoelde het meer van: als je met de reiniger niet het beoogde resultaat behaalt, dan kan je daarna nog kijken naar agressievere methoden, zoals de melaminespons. Ik denk dat je met de reiniger al bereikt wat je wilt bereiken.

Ik snap wat je bedoelt :) Ik focuste mij iets teveel op dat "wondersponsje", na het zien van het prachtige resultaat op dat BWM stuur.

Bij leer is het wel zo dat als het leer eraf is of beschadigd dan is het zo, dan kan je cleanen wat je wilt maar heel wordt het nooit meer.
Bij geen of slecht resultaat kun je dat gewoon weer laten herbekleden.

Heb je gelijk in. Gelukkig gaat het wat dat betreft voornamelijk om de pookknop, welke ook redelijk makkelijk te vervangen is :)
 
  • Leuk
Reactions: Altos