• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lederen stuurwiel glimt nog

Neelis

Detailing guru
24 okt 2010
376
150
Vanmorgen aan de slag gegaan met onze nieuwe aankoop, een Leon ST. Het kleine beetje aanwezige leer glom nogal. Eerst Meguiars leather cleaner gebruikt en daarna EX. Het plan is om Gyeon leather protector te gebruiken als laatste stap, maar eerst een vraag.

Over de pook ben ik wel tevreden.
Voor:
20251025_092603.webp

Na:
1000052083.webp

Maar over het stuur ben ik nog niet zo tevreden, dat glimt nog teveel naar mijn idee.
Voor:
20251025_092558.webp

Na:
20251025_093723.webp

Wat denken jullie? Goed zo of schoonmaken met een APC? EX is al sterk spul natuurlijk, dus ik twijfel of dit beter te krijgen is.

Zeker wel beter te krijgen, idd apc sopje en borstelen en zachtjes nawrijven met schone MF doek, alle glans is huidvet, 2e foto is 40% onderweg, gewoon rustig aan, dan komt het er allemaal wel weer af. Het moet vooral los kunnen weken. Dat is 10+ jaar McDrive, dat gaat er niet binnen 15min af

APC is niet heel goed voor leder. Sommige soorten (geverfd) leder worden ook niet beter van MicroFiber.
Er zal huidvet op het stuur zitten, ik gebruik gewoon een beetje handzeep op een badstof doekje.
Warm is effectiever en je moet tijd nemen en bewegen. Witte doek is handig om te zien wat er af komt.
Je kan ook eerst een dressing aanbrengen, vet maakt ander vet vaak zachter ...

Ervaringstip :

Gliptone gentle cleaner en een (kleine) paardehaar borstel.. rustig rondjes borstelen, borstelen en... neem echt de tijd.
Tussendoor eventueel afnemen met vochtige doek.. en opnieuw. Geen haast hebben.. de cleaner heeft ook tijd nodig de glimmende, vettige zooi los te krijgen.

Bij lederen sturen is het de kunst om niet te gaat schrobben. Laat de troep rustig oplossen en neem ze tussendoor af met vochtige doek.
Daarna eerst goed laten drogen. Nabehandelen kan, maar is vaak niet nodig, als je stuur mooi mat en zacht aanvoelt dan is alle troep er weer af.

Vaak voelt ie dan in het begin ook wat (te) glad en zacht aan voor je gevoel.. dat klopt, de smerige sticky zooi is er weer vanaf.

• Leuk
Reacties: Neelis en RedCat
Nuttig bedankt.
Ik ga boenen tot ik een schone witte doek heb. Als de doek wit is en het stuur glimt nog een beetje, dan weet ik dat het stuur niet matter wordt.

Heb van Nanolex een interieurreiniger staan, dan wel geen mat, maar dat is het dichtste wat in de buurt komt van het product uit het filmpje.