• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lexus poetsen icm DAP, Lake Country & Poorboy's World

Afgelopen zaterdag wederom aan de poets gegaan, en alle tips meegenomen. Ik heb in ieder geval de tijd genomen: 6h op enkel de motorkap en het dak.
Nu zie ik wel degelijk verschil, maar ik vind het resultaat niet de investering qua tijd waard. Als ik 3h per deel bezig ben, dan moet het perfect zijn (en natuurlijk ben ik ook langer bezig vanwege mijn onervarenheid).

o Stel dat ik een ander polijstmiddel probeer, bijvoorbeeld van Scholl, wat zou de voorkeur hebben? S30, S20 of S17? Persoonlijk vind ik S3 voor nu te ver gaan, en heb de neiging te starten met S30.

o De S20 is de enige "1-step" in het rijtje?

o En kan ik mijn huidige Lake Country pads voor gebruiken? (zie het eerste bericht voor welke pads ik heb aangeschaft)

Dank alvast!
 
Bij dezen:
  1. Wassen
  2. Kleien
  3. DAP500
    Lake Country - HDO Blue Cutting Orbital Pad
    Poorboy's World SSR 2.5
    2 passes
  4. DAP500
    Lake Country - HDO Orange Polishing Orbital Pad
    Poorboy's World SSR 1.0
    1 pass
  5. DAP500
    Lake Country - HDO Black Finishing Orbital Pad
    Poorboy's World Professional Polish
    1 pass
  6. Poorboy's World Natty's Paste Wax
    1 pass
 
S20 werkt prima op de Lexus lak. Gebruik dan wel de bijbehorende Spiderpad, paars.
S3 werkt ook heel mooi en finisht ook heel mooi. Als laatste stap kan je dan finale doen of Rupes wit of als je wil alleen een middel zoals gyeon prime, af Rejuvenate of M&K pure.
Zelfs een glaze zou kunnen, wat je wil. Ik gebruik meestal finale en daarna af Rejuvenate. Deze heeft een kleine korrel, zo schaal je fantastisch af, wax erop en klaar. Als je dan een mooie carnauba wax erop doet heb je een mooi glimmend resultaat.
 
@Jansen Klopt. Al zie je ze enkel als de zon recht op de lak schijnt. Maar goed, helemaal weg zijn ze dus niet.

@Stefan O Dank voor je reactie. Je introduceert een hoop voor mijn nieuwe producten :) Ik zou de Scholl graag inpassen in mijn huidige PBW producten, anders blijf ik aan het aanschaffen ;)

De S20 zou beide SSR 's vervangen?
En de Poorboy's World Professional Polish blijft denk ik noodzakelijk?

Thanks!
 
@ptie ja, de s20 is een 1 staps product. De professional polish is een paintcleaner die je ook voor andere zaken zoals glas goed kan gebruiken. Na het polijsten heb je die dus niet nodig want je lak is schoon. Rejuvenate of finale zou weer wel goed werken.
 
Als er nog krassen zijn dan is er zeker nog verbetering te halen. Gewoon nog een keer proberen en nog een keer polijsten totdat de krassen eruit zijn. Heb je een inspectielamp? Dat is wel nodig om je werk te beoordelen.
 
@Stefan O

Dank! Maar:

https://www.carclean.com/nl/rejuvenate-pre-wax-cleanser-250ml.html
https://www.carclean.com/nl/raffini-finale-finishing-polish-500ml-cut-2-5-gloss-5-5.html

...zijn toch ook cleaners / polishes net als de Professional Polish? Waar zit het verschil?

Alvast bedankt!

In de Rejuvenate zit nog een hele kleine korrel die de finishing touch geeft, die gebruik ik zelfs nog na de finale. Finale is een heel fijn polijstmiddel voor de optimale glans.
Na Rejuvenate is de lak poepie glad. Professional polish is een chemische polish. Deze gebruik je beter voor glas, chroom etc.
 
Ik denk niet dat een Rejuvenate nog ''polijst'' na Finale. Veelal is de korrel in een Cleaner puur voor de reinigende functie. Of het uberhaupt iets doet is moeilijk te zien omdat het zou reinigen, maar ook wat verdoezeld a la glaze. :D

zo'n 5 uur machinaal polijsten op dak en motorkap, maar je resultaat is nog niet naar wens? Hmm... Stond de machine wel aan? :p Het klinkt alsof je een hardere lak hebt en/of nog niet helemaal de juiste feeling hebt voor polijsten en de nodige stappen.

No ProbLemO! :D



Polijsten en daarna een Paint Cleaner is eigenlijk overbodig. Een polijstmiddel is een Paint Cleaner, maar met een korrel erin. ;) Skip die stap dus voortaan, scheelt je weer tijd en moeite. Finale is een polijstmiddel, Pro Polish is een pure paint cleaner.

S20 is een mooi product, maar persoonlijk pak ik deze alleen als ik ook daadwerkelijk in één stap iets wil doen. Effe een opfrisbeurt, maar niet teveel tijd spenderen. Finishen doe ik dan dus ook met de S20 omdat deze mooi afbreekt, maar ook toch wel iets glanzends/vettigs achterlaat om deze finish te helpen. (Iets wat ik niet wil als ik daarna nog zou willen finishen met een fijner polijstmiddel)
 
@Jansen
Ik heb geen inspectielamp, ik gebruik de zon :) Ik moet wel toegeven dat dit niet altijd praktisch is, en nogal verblindend werkt op witte lak.
Ik zou inderdaad nog een pass kunnen doen. Al moet het wel de moeite waard zijn (investering tijd versus wat het oplevert).

@Stefan O
Bedankt, duidelijk! Dus de Professional Polish vervangen door Rejuvenate of Finale.

@Quantoxx
Tja 5h is inderdaad lang. Maar het is een combi van onervarenheid, en de dingen goed willen doen.
Maar jij zou de S20 dus weer niet gebruiken, en het bij de SSR 2.5 en SSR 1 houden, al dan niet aangevuld met Finale?

Moeilijk hoor, al die meningen :D
 
Naja, ik ken de SSR's niet goed genoeg. (Alleen samples geprobeerd) ;)

S20 is een one-step polijstmiddel. Je kan hier prima mee werken, maar ik zou bijv. Mezzo/S17 gebruiken om te corrigeren en dan Finale/S30 om aan de hoogglans te werken.
Zou ik wegens tijdgebrek/budgetbeperking maar tijd hebben om met één gradatie te polijsten, dan zou ik wél de S20 pakken. ;)


De Pro Polish vervangen voor een Pre-wax product (Rejuvenate) of een fijn polijstmiddel (Finale)? Nee, dat probeerde ik in mijn bericht juist duidelijk te maken; Niet doen. :)

Pro Polish is een pure paint cleaner (zonder korrel/glaze/wax/whatever) en daardoor breed inzetbaar.
 
Ik heb de SSR versies altijd een ondergeschoven kindje gevonden. Heb er in mijn beginperiode op klus buiten toch aardig wat mee gedaan.
Grote verschil zit 'm ook met name dat de SSR gewoon wel lekker in het zonnetje te gebruken is t.o.v. de destijds beriekbare middelen ( en soms nog steeds )
Zou ik een buitenklus moeten doen, dan zou ik hoogst waarschijnlijk toch kiezen voor de old school SSR producten.

Ook ik zeg lekker de Prof Poli behouden, is het niet voor dit dan zeer zeker wel te gebruiken voor wat anders ( het is echt zo'n lekker multi product )

Meningen zijn slechts meningen en die mogen aangepast worden indien noodzakelijk toch ?
Zou er werkelijk niet aan moeten denken om een auto in 1 stap klaar te moeten maken, laat staan m'n eigen auto.
Om die reden zou ik de S20 lekker laten voor wat het is, en minimaal 2 danwel 3 stappen ( of wellicht wel meer ) doen om een auto klaar te maken naar wens
 
@mk-us

Dank voor je bericht! Ik werk wel enkel buiten, met name bij mooi weer in de zon.

@Quantoxx

Ik begrijp je nog niet helemaal :)

Zou je nu wel of niet de afronden met Rejuvenate of Finale na de SSR?
Dus SSR2.5 > SSR1.0 > Rejuvenate of Finale > Wax