• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lijmlaag plaklood

IHC966

Detailing trainee
22 nov 2011
37
37
Ben bezig de zomervelgen maar eens goed te reinigen. Met Iron X het meeste er al wel afgekregen, maar helaas zit ik nu nog met de oude lijmlaag van het plaklood.
Heeft iemand een tip hoe dit er af te krijgen?
 
caramelschijf op een laag toerental en hard duwen. Krijg je hetzelfde effect mee al ' opstropen' met je duim. Heeft alleen als voordeel dat je niet zon pijn krijgt.
 
Gewoon met föhn / haardroger warm maken en dan komen de meeste stukken er zo vanaf.
 
Vorig jaar bezig geweest op mijn eigen velgen met de stickerverwijderaar van de Gamma. Werkt prima.
 
Zojuist nog bij één van mijn velgen de lijmresten verwijderd nadat de zomerbanden vorige week opgelegd werden, en gewoon 10sec. met de föhn en alles gaat er zo vanaf. Daarna even de kleine restjes met de Tar en Glue remover. Gaat echt :)^ .
 
Net een klein stukje geprobeerd met Tar en Glue remover. Werkt prima. Is het verstandig om de velg daarna nog te wassen en te kleien voordat er een wax overheen gaat.
 
Wat is een goede manier om Tar en Glue remover om te brengen. Mijn schuurspons viel helemaal uitelkaar. Wel de zachte kant gebruikt.
 
Doe het meestal met een minder goede microvezeldoek. En zoals hierboven reeds geschreven, opnieuw even snel wassen zodat er geen restproduct op de velg blijft zitten.
 
Gewoon de te behandelen delen inspuiten? dan even laten inwerken en met een oude MF doek schoonmaken?