• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lijmresten lak

Stefanmulder

Detailing rookie
6 mrt 2021
4
15
Goedenavond,

Dit weekend mijn logo eraf gehaald van mijn clio 4 rs phase1.
Nu zie ik nog de oude lijmresten van het clio logo...

Logo is met de hete luchtpistool eraf gehaald met flosdraad,stickerverwijderaar.
Nu zie ik nog een lichte spoor van het logo....
Iemand tips zelfs niet met een caramel schijf eraf te halen.
Compound wax al geprobeerd...
Zit volgensmij al in de lak gevreten...
97ED4A31-004A-42A7-BF4C-CE0BD32D48D9.jpeg
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Welkom op het forum! :D

Dus je hebt al geprobeerd; Hitte, stickerverwijderaar, caramelschijf en een ''compound-wax''? Als die laatste een polijstkorrel bevatte, zou dit toch wel wat gedaan moeten hebben. Maar, heb je al een normaal polijstmiddel geprobeerd?
 
Machine gebruikt om te polijsten ?
Met de hand is te licht denk ik

Plek lijkt toch op een veeg van de lijm die nog achter is gebleven
Juist aan de onderkant van de letter kan makkelijk vuil blijven zitten (uit zicht)
Als dat meer in de porieen van de lak trekt ... lijkt het hierop
 
Laatst bewerkt:
Als mechanisch verwijderen niet lukt......zelf heb ik wel eens goede resultaten gehad met diesel. Het ligt natuurlijk aan de samenstelling van de lijm maar kwaad kan het niet om dat eens te proberen. Petroleum wil soms ook het probleem tackelen.
 
Ik betwijfel dat dit nog steeds lijmresten zijn, aangezien stickerverwijderaar en handmatig polijsten niets veranderd aan de zaak. Ik zou ook eens machinaal polijsten en kijken wat het resultaat is.

Stap voor stap.
 
Als mechanisch verwijderen niet lukt......zelf heb ik wel eens goede resultaten gehad met diesel. Het ligt natuurlijk aan de samenstelling van de lijm maar kwaad kan het niet om dat eens te proberen. Petroleum wil soms ook het probleem tackelen.
Ik zou er niet met diesel aan beginnen. Diesel vreet in de lak en laat een hoop vetlapperij achter
 
Daar verschillen we van mening. Diesel kan geen kwaad. Even met een dieseldoekje de lijm te lijf gaan en daarna gewoon afnemen met een IPA. Geen garantie dat het werkt maar niet geschoten is altijd mis. Waar andere middelen geen werking hebben wil diesel of petroleum nog wel eens het verschil maken,
 
Laatst bewerkt:
Diesel kan wel kwaad hoor. Lak kan loslaten als diesel er te lang opzit. Nu desalnietemin of desalwelteplus doet iedereen met zen auto wat hij wilt natuurlijk. Ik zou beginnen met eens machinaal te polijsten. Wellicht brengt dit al veel verschil met zich mee
 
Je ziet bijna de hele contour van de C nog
Lijkt mij toch echt te lichte combinatie of verkeerde techniek

Mogelijk dat de gebruikte compound-wax te vet is en weinig of geen cleaner bevat
Ik zou een mix nemen van een zuivere compound (Veloce) en een cleaner als Poorboys Professional Polish
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Toen ik het las, dacht ik hieraan;

Kan het niet zijn dat er te veel hete lucht is gebruikt waardoor het ingebrand is? Hoop het niet natuurlijk maar als zelfs polijsten met korrel niets doet..:worried:
 
Diesel gooi je in een tank, en smeer je niet op de lak. :p
Mijn advies, gebruik op een auto, gewoon spul voor een auto. Overigens voor lijmresten, zelf goede ervaringen met Seal and Bond remover spray, als niets meer helpt. Veilig ook voor autolakken.

Ik ga er van uit dat je niet als een malle de boel hebt lopen verhitten. Als dat klopt, zit ik op de lijn van @RedCat
Als het lijm is, voel je het nog wel wat plakken/stroef zijn.

Met welke pad en welk polijstmiddel ben je aan de slag gegaan @Stefanmulder?
En kun je beetje uitleggen hoe je gepolijst hebt?
 
Klopt. Diesel in je tank maar het werkt ook voor meerdere zaken goed. Kost niets, je hebt maar een klein beetje nodig om uit te proberen en het kan geen kwaad. Kon het wel kwaad dan hadden alle dieselaars geen lak meer onder hun tankklepje zitten.
Maar ook als het niet binnen alle speciale middeltjes, die niet schijnen te werken, valt is het niet nodig een tip bij voorbaat af te doen als"onzinnig". Zeker niet als je het nooit hebt geprobeerd en dus niet weet waar je het over hebt. Ik wel want meer dan eens bleek die diesel een wondermiddel bij het verwijderen van lijmresten. Maar het is aan de topicstarter om te beslissen of hij deze tip wil gebruiken. Een tip van 1 eurocent en 10 seconden uitproberen.
 
Als dit een auto is van enkele jaren oud, dan is het erg moeilijk om dit zonder enig overblijfsel weg te krijgen. De lijm heeft meerdere seizoenen gezien en de lijm is meermaals warm geworden en heeft zich kunnen inbranden in de vernis.
Met een caramelschijf heb je een groot risico dat je door de lak brandt, zeker op een dunnere/zachtere Franse lak.

Ik heb meermaals een kofferklep hersteld waarvan de emblemen verwijderd zijn, zelfs met caramelschijf, schuren EN wasbenzine, na het spuiten is zelfs de tekening van het oude embleem zichtbaar...

Als de stappen die jij al hebt ondernomen, niks uithalen dan vrees ik dat dit een verloren zaak is en je jezelf tevreden moet stellen met het resultaat.