• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

lijstje goed of niet?

MDC

Detailing rookie
9 sep 2009
87
0
Mijn vader wil de auto's eindelijk gaan onderhouden ;)

nu mocht ik voor hem een lijstje spullen samen stellen ,om de autos goed en makkelijk (ivm gezondheidsproblemen en uithoudingsvermogen) ben ik op het volgende gekomen :

- Autobrite Foam Kit voor Karcher

- Autobrite Super Snow Foam - Super Concentrate - 5000ml

- Meguiars Super Thick Microfiber Wash Mitt

- Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Car Wash - 3780ml


en voor mezelf zat ik aan deze aanvulling te denken , ik was ( riwax ) , klei (riwax) en wax ( natty's blue ) nu alleen met de hand, later dit jaar zal er een Dap komen , maar kan ik met deze aanvulling mijn auto in een goede staat brengen ?

- Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Car Wash ( samen met mn pa dan ivm een gallon )

- Poorboys World Poly - Elastic Clay - 200gr

- Dodo Juice Born Slippy clay lube refill concentrate (1:10) - 500ml

- Dodo Juice Lime Prime pre-wax cleanser - 250ml

- Poorboys World Black Hole - 473ml
 
Of je met de door jou genoemde spullen de auto in die staat krijgt, die jij vro ogen hebt, hangt o.a af van de staat van de lak. Daar kan nu dus geen goed antwoord op gegeven worden.

Welke (droog)doeken ga je gebruiken?
 
Black Hole & Lime Prime is een beetje dubbelop? Allebei een glaze?
 
Staat van de lak is goed , je ziet swirls etc ook heel slecht dus dat scheeld wel .

Dus dan valt lime prime of blackhole af , welke is aan te raden ?

En een droogdoek moet ik zelf idd nog hebben , zie m'n vader de auto nog niet afdoen met een droogdoek , geluk is wel dat ze heel weinig kalk in het water hebben daar .
 
Beide zijn aan te raden. Het zijn allebei goede producten.
Welke moet je nemen? Ik denk dat je dat moet beleven. Op mijn robijnrode Seat Altea XL zag ik bijvoorbeeld met Black hole geen verschil, terwijl ik dat met Lime Prime (lite) wel zag.

Droogdoek neem deze: Delirium Orange Drying Towel (klikken)
Ik krijg er mijn auto helemaal mee droog (en dan is de doek nog niet eens helemaal verzadigd) terwijl ik met de Carrand Max drying Towel en de Poorboy's Waffle Weave Drying Towel daar problemen mee heb.
En dit heeft echt niks te maken met een wel of niet goed in wax staande auto. Was bij alle 3 de doeken het geval.
 
Ik vind de PB waffle weave towel wel super, kan allebei mijn auto's er in een keer mee doen. Zonder dat hij verzadigd.
 
Paulus, ik zeg niet dat ie niet goed is, ik krijg gewoon met de Carrand Max en nu met de Delirium de auto beter droog
 
wat betreft de droogdoek ben ik het met Niels eens. Ik heb zelf de PB Waffle Weave, de gele Carrand en de oranje, Delirium. Alhoewel ze alle goed, is er duidelijk verschil. De Delirium is mijn favoriet van de drie.
Nu maar weer on topic ;)
 
ok , dus een delerium erbij ;)

de glaze moet dan een van deze worden :

- Dodo Juice Lime Prime pre-wax cleanser - 250ml

- Poorboys World Black Hole - 473ml

hoe breng je die aan , gewoon met een pad ?
 
Ik heb ze allebei, en persoonlijk vind ik de Lime Prime Lite de beste. Je kunt ze gewoon aanbrengen met een pad, ik gebruik de Blue roo polishing pouch van Dodo Juice. Black Hole is ook prima product!
 
- Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Car Wash ( samen met mn pa dan ivm een gallon )

- Poorboys World Poly - Elastic Clay - 200gr

- Dodo Juice Born Slippy clay lube refill concentrate (1:10) - 500ml

- Dodo Juice Lime Prime pre-wax cleanser - 250ml

- CSF Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm

- Dodo Juice Blue Roo Polishing Pouch

en dan de natty's blue , maar die heb ik al

is het dan nog raadzaam om een glaze te nemen ? of is dat dan dubbelop ?
 
Poorboy's EX-P, ik gebruik het alleen in de wintermaanden wanneer de lak echt te lijden heeft van zout e.d. Rest van het jaar voldoet een glaze en een wax prima.
 
ok , dan hoeft die nu niet mee ;)

ik had de Autobrite Super Snow Foam - Super Concentrate - 5000ml


in gedachten nu is deze niet op voorraad , is de Bilt-Hamber Auto-Foam - 5000ml net zo goed ?
 
Dit is het lijstje geworden :

1 100541 Foam Kit voor Karcher
1 100699 Super Thick Microfiber Wash Mitt
1 101021 Super Slick & Suds Concentrated Car Wash - 3780ml
1 101124 Poly - Elastic Clay - 200gr
1 101240 Born Slippy clay lube refill concentrate (1:10) - 250ml
1 101042 Lime Prime pre-wax cleanser - 250ml
1 101684 Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm
1 101334 Blue Roo Polishing Pouch
1 101252 Auto-Foam - 5000ml
1 101026 Mega Plush - Blauw