• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Linde bomen?

Ford

Detailing addict
2 jan 2014
213
65
Mijn auto staat noodgedwongen altijd voor het huis op een parkeerplek onder een lindboom?
Sinds enkele dagen zie ik dat er regelmatig "druppels" op lak en ramen zit die er nogal moeilijk af zijn te krijgen en heel plakkerig is.
Wie herkent dit en wat is een goed middel of een goede oplossing om dit eraf te krijgen.
Niet zeggen s.v.p. auto op een andere plaats zetten want dat is geen optie voor mij.

Alle tips, adviezen enz. zijn van harte welkom!
 
Dat zijn denk gewoon boomsappen/boomhars. Is het geen optie om tijdens het wassen op die plekken wat met teerverwijderaar erop te gaan? Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
 
Het kan hars zijn, maar het kan ook van luizen of andere beestjes komen
Eerst zeker weten wat het is, soms helpt zelfs een slokje bier
Op de auto wel te verstaan ... ;)
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Wij hebben te maken met precies hetzelfde! Valt weinig aan te doen, afspoelen met hogedruk is de gemakkelijkste optie. En het is de afscheiding van de bladluis. Ook hier niet veel aan te doen helaas. Ik heb mijn auto goed in de wax en daardoor kan je de plakkerige druppels makelij verwijderen met alleen hoge druk. Neemt niet weg dat het verdomde irritant is
 
Nee, het is duidelijk van de boom en zeker geen bladluizen.
Heb ook niet de hele auto vol zitten maar her en der enkele "druppels" en geen grote, ongeveel zo groot als een luciferkopje en het plakt ontzettend.
Als de zon erop heeft gestaan worden die "druppels" glashard en heel moeilijk te verwijderen.
Valma harsverwijderaar is nieuw voor mij en zal het eens opzoeken, en het hoeft niet elke dag maar ik moet het eventueel na enkele dagen wel niet te moeilijk vanaf kunnen krijgen.
 
pas maar op dat het niet in je lak brand zoals bij mij gebeurd is op de motorkap, het enige wat ik je aan kan raden is een goede wax laag en direct eraf halen, en dan nog is er geen garantie helaas.
 
Zou ook kunnen ibizaSigno bedankt, het zal toch maar voor een bepaalde periode zijn denk ik.
 
Het is idd tijdelijk , je kan ook tijdens je wasbeurt je washandschoen telkens insprayen met je product............dan gaat het er ook redelijk makkelijk af .
 
Dit ook nog gezien :

Bladluis: de kleine grote vijand​

De bladluis is al irritant genoeg als hij heeft besloten in je mooie groene tuin te gaan wonen, maar hij is ook de veroorzaker van een hoop plak op je autolak. De bladluis is eigenlijk een heel klein gierig beestje die niet van ophouden weet. Bladluizen zijn gek op suiker wat in plantensap zit. Ze zuigen alleen altijd meer sap op dan ze op kunnen. Alles wat ze uiteindelijk toch niet meer hoeven? Dan lozen ze gewoon weer. Op die manier creëren ze vanuit hun boompje een soort regendouche aan ontzettend plakkerig suikerwater. Dit verschijnsel heet ‘honingdauw’ en creëert een soort lijmlaag voor al het andere vuil op je autolak.

Tip: Lindes en Esdoorns zijn de favoriete bomen van de bladluis. Houd je auto daar dus zeker ver vandaan!

Hoe kunt u de honingdauw verwijderen​

Als u niet te lang wacht, is de honingdauw gemakkelijk van uw auto of tuinmeubels te verwijderen met warm water.
 
Zelf doe ik het inspuiten met verdunde groene zeep vlak voor flinke regen bui.
En erna met zachte wisser in de honing dauw Zit ook " was" en dat beschermt gek genoeg gewoon de lak..
Helaas glimt mijn auto altijd maar 1 dag dus.
Nu ik bus heb is het dak op zich al uitdaging. 6,5 meter zachte natte bezem en warm sopje vanaf 1 hoog op galerij moet dat probleem gaan oplossen .Fijn weer licht door dakraam ook;)