• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

MarkVAG

MarkVAG

Detailing rookie
10 jun 2014
9
0
Hallo,

Ik zal me even voorstellen, ik ben Mark.
Ben 20 jaar oud en woon in Zuid-Holland.

Mijn auto "geschiedenis":
Mijn eerste auto was een vw passat uit 1996 met een 2 liter motor, deze heeft mijn vader destijds nieuw gekocht.
Hier heb ik nog een jaar mee gereden.
2eycsg7.jpg


In de tussentijd nog een Hobbyautotje erbij: een Golf 2 1.3 uit 1990.
Ik wou graag wat te sleutelen hebben aan een auto, en dat is gelukt haha.
van alles aan gedaan, schroefset eronder gebouwd, versnellingsbak eronderuit, computer vervagen en dat allemaal op de gragevloer thuis...
ta0r3b.jpg


Na een jaar sparen een iets jonger autotje gekocht, lang gezocht naar een golf 4 met een 1.8t, V5 of V6.
Maar die zijn helaas of afgetrapt of hogere prijsklasse, tot ik in de buurt hier een seat toledo tegenkwam met een V5 20v uit 2003.
na lang twijfelen toch besloten om de passat en de golf in te ruilen voor de seat.
Hier zaten aardige krassen in van de wasstraat (vorige eigenaar) dus ik heel dapper met een poetssetje van meguiars(3 stappen systeem) mijn auto gepoetst, met de hand.
Dit bleek niet echt het resultaat te worden waar ik op gehoopt had, logisch achteraf maarja ik heb/had nog niet heel veel poetservaring haha.
Na een bezoekje op internet kwam ik erachter dat er wel wat aan te doen was, machinaal poetsen!
Dus bij CarClean een DAP900, pad's en pasta's gekocht en beginnen maar.
Daar kwam de diepe glans weer terug!
10hvfjp.jpg


Toen kochten mijn opa en oma een nieuwe golf waardoor hun golf 3 uit 1995 vrij kwam, die is dus nu weer bestempeld als hobby auto :-D
autotje hebben ze destijds nieuw gekocht, altijd binnen gestaan en net een ton gelopen.
Deze wil ik weer helemaal netjes maken, zitten paar kleine plekjes op.
2me5oap.jpg

beetje stoffig!



Maar, na ook in de seat een jaar te hebben gereden kwam ik toch tot de conclussie dat dat het ook niet helemaal was... moest toch weer een vw worden!
Na lang zoeken iets gevonden wat helemaal naar mijn zin is! een polo GTI uit 2007!
Heeft de bekende 1.8 liter turbo die ook in de audi tt, golf 4 enz. lag
29ghnrq.jpg


Ik hoop hier nog veel te leren over het betere poetswerk!

gr Mark
 
Welkom en wat heb je best al leuke auto's (gehad) in die 2 jaar met je rijbewijs ...

Het gaat er tegenwoordig anders aan toe dan vroeger.
Toen ik 28 jaar geleden mijn eerste auto kocht, een Fiesta 1.1L van 10 jaar oud was ik de eerste van mijn vrienden met een auto en wat hebben we lang in die oude barrels gereden.
Toen konden we alleen nog maar dromen van een mooie GTI of GSI :D

De detailklussen van oude beestjes die weer helemaal tot leven komen (zoals de Golf van opa en oma) spreken mij het meeste aan.
Laat maar zien in de rubriek "Show Off" wat je er van gemaakt hebt ... als je ermee klaar bent :)^
 
Oystein, ja het is best een leuke verzameling al zeg ik het zelf. Ik woon nog bij m'n ouders, dus ik kon zo lekker sparen
 
Welkom hier! Erg gaaf zo'n 5 cilinder van VAG, maar niet de meest betrouwbare. Zo'n 1.8t is vele malen fijner en ook nog eens leuk te kietelen :D Erg veel plezier ermee!

gr. Justin
 
Bedankt! Ja dat lees je hier en daar wel, ik heb er zelf gelukkig nooit last van gehad, was een fijne auto, alleen niet helemaal mijn ding haha. 1.8t rijd ook fijn, heel ander motortje qua karakter
 
welkom
mooie collectie zo te zien
veel poets plezier