• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mat Zwart, Waxen of Sealant, of.......

Rolf

Detailing addict
18 apr 2009
633
65
60
Op de A2 heb ik mat zwarte spatbord randen, dit is geen kunstof maar matzwart gespoten alluminium delen.
Heb al een beetje gezocht hoe dat te behandelen maar kan niet echt een antwoord vinden.

Wat betreft polijsten: In mijn eigen beleving hoef ik dat niet met een Mezzo oid te gaan polijsten, wat zou daar het beste voor geschikt zijn? Prof. polisch?

Wat betreft beschermen: Swiss wax heeft daar een wax voor, maar om nu alleen voor die paar randen een hele pot aan te rukken a tig euro.............
Heb zelf in stock: M16, CG pete's53, wolfgang 3.0 sealant en CG black light en CG V7 spray sealant.
Kan ik daar wat mee of krijg ik dan een echte glans?

Waarom polijsten? Je wil toch dat het mat blijft?

En om eventuele beschadigingen weg te halen moet je te grof geschut nemen....

Heb je trouwens dit topic al gelezen?

Voor matzwart is Reload erg geschikt. (En nog voor veel meer andere dingen...)

Hoef het niet echt te polijsten............

Dat topic van Gideon ken ik :-b
Maar qua besherming wil ik het niet zo laten glimmen.
Wat uit mijn collectie uit post 1 is het meest geschikt, of helemaal niets is daar geschikt voor?
Edit: Heb de CG V7 spray sealant ook nog, dat is een soort van re-load?

Met Supernatural gaat het sowieso glimmen... polijsten van de matzwarte delen heb ik nooit gedaan. Gelukkig ook nooit swirls e.d. gehad op deze delen. Baalde er destijds wel van dat het begon te glimmen als je er wax opsmeerde. Helaas was er toen geen Reload...

Na een paar keer wassen begint zo zachtjes aan de "garage mask & shine" te verdwijnen en komt swirl city tot leven.
Had dit wel een beetje verwacht............ :ja
Ook de matzwarte spartbord randen dus, vol met oppervlakkige krassen en vlekken.
Fles met prof. polish er bijgepakt met een meg applicatie padje.
Goed ingewerkt en de krassen en vegen verdwenen als sneeuw voor de zon.
Prima spul dus die pp, daarna nog wat CG V7 erover en prachtig weer.
Binnenkort de hele auto maar eens aanpakken, alleen de tijd ontbreekt mij een beetje......... :(

Helemaal mee eens ;)

Enige minpuntje vind ik dat ie moeilijk uit de applicator komt na gebruik, maar das ook alles :)