• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meg step 1 paint cleaner waarmee aan te brengen handmatig?

Vincent

Detailing rookie
15 feb 2013
21
0
Hallo,

Ik ga morgen beginnen aan een zwarte Golf 5 van een vriend en wil deze netjes maken. Zodoende ga ik hem na het wassen en drogen met Meg step 1 behandelen. Ik krijg morgen ook een bestelling binnen met een oranje en zwarte handpad van Monello. Ik vroeg mij af waar ik de Meg step 1 mee moest opbrengen. Applicator pad of oranje handpad. Black Hole werk ik in met zwarte handpad en daarna Meg's ultimate liquid wax.

Kon het niet vinden op het forum en ben al vanaf 19u aan het lezen.

Alvast bedankt. Groetjes Vincent

Even een copy/past van de webshop :

Black Soft Finishing Applicator.

De zwarte pad is speciaal ontworpen voor het aanbrengen van cleanerwax, sealant en glaze. Hij heeft geen cuttingfactor, maar is stevig genoeg om een cleaner zijn werk te laten doen. Veilig voor elke afwerking en brengt het product dun en gelijkmatig aan.

Deze Oranje Light Cutting Applicator is gemaakt van het populairste type foam. Uitermate geschikt om lichte to middelmatige swirls, lokale krassen en oxidatie aan te pakken. Je kan deze pad gebruiken met bijvoorbeeld de Raffini Polijstmiddelen van Monello, of de SSR serie van Poorboy’s World.

Je kan beide pads gebruiken. Probeer eerst de zwarte en is het resultaat ondermaats, dan kan je de oranje proberen omdat deze een kleine cutting factor heeft.

ik zou persoonlijk NIET met de oranje pad doen, gewoon een handpad zonder cutting power.
Step 1 is een cleaner, geen polijstmiddel ;)
Als je met de oranje handpad zou gaan werken, is het verstandig om na te bewerken met een pad met minder cutting power, dus weer een stap extra...
Gezien het feit dat je het handmatig doet (en dus al flink moeite zal moeten doen voor ook maar enige correctie) zou ik dat lekker laten voor wat het is...
Wash - clay - clean - black hole - wax/sealant is mijn advies

Ik ben het eens met ivo. Cleaner breng ik altijd met de hand aan (ik gebruik ook stap 1 van meg's).

Mannen,

Bedankt voor de snelle reacties en gedetailleerde omschrijvingen! Heel blij mee. Ik heb hem inderdaad gewoon ingewreven met een meguiars applicator pad. De auto is fantastisch geworden. Wat een wetlook geeft die Black Hole! De EXP ben ik zeer over te spreken. Wrijf goed in en uit.

Groetjes Vincent

IbizaSigno;317019 zei:
Dat vraagt om foto's!?

Graag zou ik een paar uploaden alleen moet ik dit nog wel even uitzoeken hoe dit moet :ja

Was wel bij jou in de buurt in een lekkere warme garage bezig! 8-)