• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiars clay in 2-en knippen?

markprinsen

Detailing rookie
23 nov 2008
355
0
Ik heb een Meguiars Smooth Surface Clay Bar Replacement gekocht. Hier zit 1 stuk klei in van ca. 50 gram.

Moet ik dit stuk voordat ik ga kleien eerst in 2-en knippen of met de gehele bar aan het kleien gaan?

Ik zie op internet diverse kitjes met 2 stukken klei er in, hoort hier wel 1 stuk klei in te zitten?
 
Niets moet maar je kan dit inderdaad in 2-en of 3-en knippen. Hangt ook af van het oppervlak dat je wenst te kleien. Bovendien, gebruik je het hele stuk en het valt dan kan dit hele stuk de afvalbak in.
 
Ik knipte het altijd in 3 stukken, onafhankelijk van het oppervlak. Als je een stuk laat vallen, meteen weggooien en een ander stuk pakken. Om te kleien met 50 gram lijkt mij wat overdreven groot. Ik doe het in ieder geval nooit.
 
markprinsen zei:
3 stukken zelfs! dan heb je wel een heel erg plat stukje klei om mee te kleien of niet?
Het is net wat je zelf prettig vindt. Bovendien hangt het er vanaf welk stuk je pakt. :-b
 
We hebben het hier over 50 gram he, niet over de 100 gram die bij de Quik Clay kitjes zit. 50 gram is veelal prima om mee te kleien.

25 gram klei per keer is erg weinig, het minimum vind ik 1/3 van 100 gram dus 33 gram.
 
Het was inderdaad die aanbieding van 12 euro of zoiets van december. Hoort daar echt maar een 50 grams stukje in te zitten? Dan is het nog best aan de prijs ;)

Deze was het: 101145 Meguiars - Smooth Surface Individual Clay Bar €12,-
 
markprinsen zei:
Het was inderdaad die aanbieding van 12 euro of zoiets van december. Hoort daar echt maar een 50 grams stukje in te zitten? Dan is het nog best aan de prijs ;)

Deze was het: 101145 Meguiars - Smooth Surface Individual Clay Bar €12,-

Yep daar hoort echt maar 50 gram in te zitten, lang leve M.....
 
markprinsen zei:
Het was inderdaad die aanbieding van 12 euro of zoiets van december. Hoort daar echt maar een 50 grams stukje in te zitten? Dan is het nog best aan de prijs ;)

Deze was het: 101145 Meguiars - Smooth Surface Individual Clay Bar €12,-

Dan zul je blij zijn met Bilt Hamber. €15.- voor 200 gram.
Bovendien geen Detailer nodig ...
 
Ik snap het niet zo goed, in de nieuwe replace kit zitten ineens 3 (DRIE!) stukjes klei! En dat voor 20 dollar!

http://meguiarsonline.com/forums/showthread.php?t=28338
 
Euhmzzz, dat is in de USA... niet in Europa, en mocht deze naar Europa komen, reken dan maar de prijs maal 3 in euro's :-"
Niet interessant dus.
 
Tsja, da's wederom de prijs strategie van Meg's... :rules

Rare jongens, die Romeinen...



meuh