• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

MEguiars DA power system

dopestuff

Detailing addict
3 dec 2012
284
65
Hey mensen,

Ik volg al enige tijd het forum, maar hier dan mijn eerste echte post
Het lijkt me wel een interessant product, maar ik wil graag ook jullie mening erover.

Het is wat goedkoper als een echte polijstmachine (hoewel ik hem nog niet in Europa gevonden).
En als je een beetje een stevige accutol hebt zal hij het daarop ook wel redden (wat erg makkelijk is want je hebt dan niet zo een irritant snoer rondhangen).

plaatje (gepikt van meguiars)
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Hier een filmpje ervan
https://www.youtube.com/watch?v=Ev4XCdQS4Ss

het zou niet zijn voor groot werk, gewoon wat onderhouds werk hier en daar (ik doe ook eigenlijk alleen mijn eigen auto sporadisch help ik iemand)

Snoer over schouder en gaan.
Max 4"pads meen ik ( veel succes al je hele auto moet doen )
Ik vind werken met zo'n handvat helemaal niet fijn ( persoonlijk uiteraard ) dus dat zit ook niet mee
Zal toch verplicht meerdere batterijen moeten hebben ( met snellader ) anders wordt het een lange rit
Blijft doorgaan met draaien a la rotary ook al druk je er hard op ( DAP stopt gewoon als vergelijking )
Is verticaal geplaats tov een horizontale DAP/Rotary zoals wij die kennen
Is is echt goedkoper ? Meg's kennende weten ze de prijs wel te vinden, met name in Europa ! ( de volhardende rakkers )

Kortom: ook al alleen je eigen auto ( wellicht helpende hand voor vriend of familie ) .... 'investeer' in een reguliere Dual Action Polisher

Het lijkt me handig voor als je snel een klein plekje wilt polijsten. (Denk aan een klein krasje op je bumper). Ik doe dat nu met een handpad en flink boenen, maar in de toekomst misschien wel met dit systeem en m'n accuboor.

Maar voor een hele auto is het niet ergonomisch om die boor de hele tijd zo beet te houden.

Leuk product, mits de prijs meevalt.

Gemiste kans dit, als het nog kleinere pads waren geweest was hij ideaal voor deurposten, raar gevormde bumpers, en dunne taillelijnen....

DAP + Spotbuff-padje werkt toch net zo goed ? Owkee je zal 'm even in een haspel moeten klikken voor je stroom.
Ik denk daarbij dat als je een blauwe cone pakt met polijstmiddel dan je dan ook wel een héél eind komt

De enige reden die ik kan bedenken is spotrepair op locatie waar geen stroom is.
Voor de rest pest je jezelf alleen maar, moet je jezelf voorstellen dat je een dak aan het doen bent met zo'n ding.
Gaat totaal niet werken.

Makkelijk om naast de Dap te hebben voor handgrepen ed kleine lastige plekken. Zeker geen vervanger

Aha ok, dat lijkt mij een duidelijk antwoord!
Ik was dus vooral benieuwd of het zou werken

Dan houd ik het denk ik voorlopig nog bij de jaarlijkse polijstbeurt via iemand anders (die zit hier ook op het forum)

Lijkt me verstandig, ik denk dat een beginneling hier meer schade mee toebrengt (lees hologrammen of erger verbrande lak) dan goed maakt...

Zal wel meevallen denk ik, het is een DA systeem net zoals een DAP.

dopestuff;308507 zei:
Het lijkt een interessant product, maar ik wil graag ook jullie mening erover..........het zou niet zijn voor groot werk

Goedkoper ga je niet zijn volgens mij als ik bedenk dat je toch wel een veelvoud aan €'s kwijt bent enkel en alleen voor de aankoop van een goede accu-machine. (orde van + 250€ ) Enkel zo'n deftige accu-tol zal het gewicht benaderen (zelfs iets minder) van een echte DAP en ook de handelbaarheid.

Ik vermoed dat je zulk toestel (het Megs-systeem) handig vind als je bvb wat tijd hebt na het wassen van je auto(en afdrogen) in een wasbox en daarna nog snel een waxlaagje oid wil aanbrengen zonder daarvoor manueel een pad te gebruiken .
Tijdwinst zal het zeker geven , al denk ik niet dat je daar een half uur mee uitspaart.

Om te polijsten heb je al snel een veelvoud aan energie nodig en dan kan je beter terecht bij een kennis/familie/andere detailer.
Zodoende zal je al meerdere accu's nodig hebben , want ik ga er vanuit dat je ze niet ter plaatse kan opladen.

Moeilijker bereikbare plekjes ga je hier ook niet beter mee kunnen doen als met een DAP vanwege de hoogte : met een grotere pad kom je trouwens beter ergens bij dan met de kleinere (bvb onder de spiegels)

grandscenicman;308593 zei:
Goedkoper ga je niet zijn volgens mij als ik bedenk dat je toch wel een veelvoud aan €'s kwijt bent enkel en alleen voor de aankoop van een goede accu-machine. (orde van + 250€ ) Enkel zo'n deftige accu-tol zal het gewicht benaderen (zelfs iets minder) van een echte DAP en ook de handelbaarheid.

Nou ik heb dus al een goede accutol (mooie makita) alleen is dat juist een lichte (net geen 2KG) die eraan hangen was dus een beetje mijn plan
Ik houd het dus voorlopig nog bij "uitbesteden"

En in het nieuwe jaar dan nog eens een keer naar een paar clinics van carclean (om handmatige techniek te verbeteren en een DAP te leren kennen)