• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mequiars NXT Speed detailer ervaringen

Dolby

Detailing rookie
15 feb 2009
128
0
Zijn er hier mensen op het forum die ervaring hebben met deze NXT Speed detailer. Heb hem sinds 3 weken in bezit. Maar moet eerlijk zeggen dat het erg tegen valt.

Ik Spray het direct op de lak van de auto en neem het meteen af met een microvezeldoek. Je voelt wel dat de de lak erg glad word maar kan niet echt zeggen dat de glans effect hoger of beter word. Doe ik misschien iets verkeerd?

Dit heb ik gedaan nadat ik de auto eerst helemaal heb gepoets met standaard Mequiars NXT shampoo en washmit. De auto ziet er dan redelijk goed uit. Maar wilde net iets meer glas hebben daarom heb ik de NXT Speed detailer gekocht maar tot nu toe helaas teleurstellend. En wat me ook nog opvalt en dat vind ik echt minder dat mijn rubbers van de ramen en sierlijst van het dak nu ineens heel erg wit uitslaan.

Hopenlijk zijn er meer mensen die misschien andere ervaring hebben met deze detailer. Was ik toch maar voor de QD+ gegaan maarja dat is achteraf. Helaas kan ik bij Heuts alleen maar Mequiars kopen en hebben ze geen andere bekende poetsmiddelen.

Groetjes,

Jos

Wit uitslaan zou normaal niet mogen (zelf niet kunnen) van een detailer spray.

Heb hem zelf een paar keer gebruikt ,maar er is niets mis met het product ,doet gewoon z'n werk. Maar als je een QD wou hebben die bescherming bied had je inderdaad voor de QD+ of Ultimate QD moeten gaan.

Glans en diepte komen ook nooit van een detailer spray ,dat verkrijg je via polijsten.

Zoals mijn voorganger ook al vertelde zouden de plastic delen niet wit mogen uitslaan van de NXT speed detailer. Ook zal het niet veel bijbrengen aan glans, daarvoor had je beter de QD+ gekocht.
De nxt speed detailer is echt gemaakt om snel wat stof of vliegjes veilig van je laak te verwijderen.

Bedankt voor jullie antwoorden.

Helaas heb ik nu ineens wel heel veel last van wit uitgeslagen deurstrips en raamrubbers. :'(
Het is dus eigenlijk een miskoop voor mij dan geworden. Want ik moet eerlijk zeggen dat ik met een speed detailer
nooit direct durf te spuiten op de lak en daarna met een microvezel doek over mijn lak heen te wrijven. Ben dan echt bang dat er alleen maar krassen op mijn lak onstaan. Ik gebruik de speed detailer alleen na een goede wasbeurd.

Heb hier echt nu nog nooit van gehoord..... daarom vroeg ik of het niet de NXT Speed Wax was, omdat deze dezelfde fles en kleuren heeft, zelfs het label lijkt er op, enige verschil is dat de speed wax in een niet doorzichtige fles zit.

Maakt niet uit hoor. Ben al lang blij dat er mensen zijn die met je mee denken en goede bruikbare tips kunnen geven. :cool

B.K. zei:
Glans en diepte komen ook nooit van een detailer spray ,dat verkrijg je via polijsten.

Kijk, dat vind ik nou weer eens een hele goede quote. Om in te lijsten zeg maar. Ik ben een handmatige (nog steeds, ja :-" ) detailer, en werk me de 'schompes' met step1, lokaal de krasjes met SSR2 op een oranje handpad, en dan Black Hole en Natty's of #476S, en als ik dan kritisch kijk, dan den kik wel 's: ":no mwah, het zou nog wat dieper mogen".

Dank voor je opmerkingen B.K.

Toch aan de DAP...?

Bedankt voor de tip ik zal volgende keer het op een pad spuiten en dan pas op de lak aanbrengen.