• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mercedes 280SL 1971

tsunami69

Detailing addict
9 jul 2008
692
62
Gisteravond begonnen aan deze mercedes, eerst even wassen en kleien en inspectie van de lak.
Bij aankomst al geconstateerd dat er delen van de auto zijn overgespoten, naast de benodigde swirls ook vrij veel diepere krassen en andere onvolkomendheden in de lak, eerst maar een testspot op de motorkap gedaan, en uithekomen bij een vrij zware combi
De oranje pad met de monello raffini inizio compound, deze nabewerkt met de monello raffini finale.
Daarna de auto in de collinite 845
Overige
Bandjes in de wolfgang tiregel
All het chroomwerk nagelopen met de smartwax blue b gone
Interieur
Leder schoongemaakt met de wolfgang cleaner e gevoed met de wolfgang conditioner
Stof met apc ingespoten en vervolgens met de extractor
Dashboard met de nxt techprotect en blue b gone.

Nu de foto’s, eerst de voor

DSC_2681_427.jpg

DSC_2682_428.jpg

DSC_2686_429.jpg


Hier in het midden een baantje gedaan met de compound

DSC_2701_443.jpg


Hier de volledige klep gedaan

DSC_2704_445.jpg

DSC_2705_446.jpg


Uni lak?

DSC_2716_450.jpg


En nog wat na foto’s

DSC_2730_457.jpg

DSC_2731_458.jpg

DSC_2740_464.jpg

DSC_2783_475.jpg

DSC_2789_481.jpg

DSC_2792_484.jpg

DSC_2793_485.jpg

DSC_2795_487.jpg

DSC_2799_491.jpg

DSC_2804_496.jpg

DSC_2817_509.jpg

DSC_2822_514.jpg


Bedankt weer voor het lezen,

Groet, Wilco
 
Goed werk!! :)^ Mooie foto's en mooie wagen.

Heb je je pad wel weer proper gekregen na alle rode lak? Of kun je die daarna meteen weggooien?
 
Der kwam inderdaad een hoop rooie zooi vanaf, na ieder paneel pad ingespoten met apc en wanneer ik een verzameling had ff uitspoelen en weer verder, laatste rondje de pads ingespoten en in emmer warme water gegooid, toen ik klaar was en gin uitspoelen lag er een dikke laag rooie drab in de emmer
 
Holy crap 8-()) die pad.... Dat is serieus van 1 paneel per keer? Enorm verzadigd zeg, wellicht is een padwasher een goede aanvulling of lukte het met de APC en het inweken?
Verder een blinkend resultaat behaald :ja
 
Prachtige wagen en prachtig resultaat. Dat geeft de eigenaren van historische auto's toch weer moed :cool:
Het is een genoegen om aan zo'n auto te mogen werken maar het schept ook verantwoordelijkheid natuurlijk.
Ik heb het vage idee dat hier wel wat mond op mond reclame uit gaat komen.

Hans
 
Hele mooie klassieker en prachtig resultaat, die mooie rode glans geeft 'm precies de extra uitstraling die zo'n auto nodig heeft om een echt "nekverekker" te zijn.
 
Mooie klassieker hoor!

Het was al geen onaardige auto in het begin, en toch nog een groot verschil met het eindresultaat :)

Is het een import uit de USA?
 
Nou mooi gedaan hoor , geweldig verschil! Wat ik soms niet snap is dat je pad echt rood ziet hierzo , normaal zit er toch een blanke laag over het rood? Is deze weg dan ?(ben een beginner)
 
Iedereen bedankt voor de reacties

Voorzover ik weet is het een originele nederlandse auto,
Oudere auto's hebben vaak een uni lak, dat is grondlaag en kleurlaag geen blanke lak daarom dus het rood op de pad, deze is deels overgespoten wat als nadeel had verschillende hardheden van de diverse panelen, waardoor ik soms opnieuw de combi pad/pasta moest uitzoeken, het chroomwerk had ook wel hier en daar een scherp randje ben dan ook niet ongeschonden uit de strijd gekomen
 
OMG: wat een prachtige auto en een prachtig resultaat. Het is maar goed dat je aan de andere kant van het land woont: van dergelijke auto's in zo'n staat word ik echt hebberig :party: :grinning:
 
Kenteken beginnende met AM- is import. Maar maakt niet uit, bijzondere en mooie mercedes(toen ze nog mooie maakte) en onwijs glimmen:heart_eyes: